וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד מציין יום הולדת בשבי החמאס: "עוגה ובלונים מחכים רק לך שתחזור"

23.10.2023 / 10:40

אוהד מונדר-זכרי נחטף ביחד עם אמו, סבו וסבתו מקיבוץ ניר עוז. בבית הספר לחינוך מיוחד בו עובדת האם קרן, קראו לשחרורם: "יום הולדת וירטואלי לילד בן תשע שנלקח בשבי"

בווידאו: מפגן תמיכה לשחרור אוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אוהד מונדר-זכרי חוגג היום (שני) יום הולדת תשע בשבי ברצועת עזה, אחרי שנחטף מקיבוץ ניר עוז יחד עם אמו קרן. אחיה של קרן, רועי, נרצח והובא למנוחות אתמול. בית הספר לחינוך מיוחד "עציון" בבני ברק, שם האם עובדת כמורה לחינוך גופני ורכזת ביטחון, קיים מפגן תמיכה בשניים בהשתתפות תלמידים והורים שקראו לשחרורם.

בסוף השבוע של המתקפה נסעה מונדר עם בנה לבקר את הוריה בקיבוץ. כשהחלו האזעקות באזור העוטף המשפחה נכנסה יחד לממ"ד. בהודעה קצרה הספיקה לעדכן את אבי, בן זוגה, על שהותם במרחב המוגן. לאחר מכן הוא נמצא ריק ומאז נותק הקשר עם השניים.

"כצוות, אנחנו רוצים להשמיע את קול הזעקה של קרן, אוהד, ההורים וכל החטופים", אמרה מנהלת בית הספר, רחלי שטיין. "חשוב לנו לחזק את תלמידינו המיוחדים, קהילת בית הספר ובמיוחד את משפחות החטופים בתקופה קשה זו".

חגיגות יום הולדת לאוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה. 23 באוקטובר 2023. אורי סלע
חגיגות יום הולדת לאוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה. 23 באוקטובר 2023/אורי סלע
מפגן תמיכה לשחרור אוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה
23.10.23. אורי סלע
מפגן תמיכה לשחרור אוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה 23.10.23/אורי סלע

המשפחה מתגוררת בכפר סבא. מורה בבית הספר אמרה בטקס שנערך כי "יום הולדת וירטואלי לילד בן תשע שנלקח בשבי. לא סתם ילד, ילד שלנו, של כולנו. כמה שמענו עליך. אימא קרן נהגה לשתף אותנו, האלבום שהכינה עבורך כשקיבלת משקפיים חדשים, תמיד הדגישה כמה היא אוהבת אותך. קרן, מורה מצטיינת אך בראש ובראשונה חברה טובה. נחטפה על ידי חמאס יחד עם בניה והוריה, סבא וסבתא של אוהד. אוהד, שולחן, עוגה ובלונים מחכים רק לך שתחזור"

המנהלת אמרה כי "מעולם לא פיללתי לאירוע שכזה. שותפה אהובה לצוות אינה עונה, כמה לא מתאים לה. אוהד, בבת עיניו של אמו ואביו, ביקר כאן כמה פעמים. אין תסריט שפוי שבו ילד ישראלי בן תשע חוגג יום הולדת בשבי. מה נאחל לו? תהיה חזק, תאמין, תשמור על עצמך, תזכור שמחכים לך בבית. אני מדמיינת אתכם, קרן, אוהד, סבא וסבתא, יושבים מחובקים שם ומציינים את היום הזה. בטח באיזשהי רשימה במחשב עדיין יש את רשימת הקניות למסיבה"

חגיגות יום הולדת לאוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה. 23 באוקטובר 2023. אורי סלע
חגיגות יום הולדת לאוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה. 23 באוקטובר 2023/אורי סלע

אבי, אביו של אוהד ובן זוגה של קרן, שחזר את אותו יום שבת. "שמעתי אזעקה, קרן ואוהד היו אצל הוריה. התקשרתי לקרן וקיבלתי את ההודעה 'אנחנו בממ"ד, מסביבנו יריות'. עד היום אין קשר איתה. ניסיתי ליצור קשרים עם חבריה ולא הצלחתי. בשלב מסוים אבא שלה הרים את הטלפון, אמר 'אסור לדבר' וסגר. ביום ראשון מסרתי עדות בלהב 433. אחרי עשרה ימים הגיע חייל ואנשי אגף הרווחה ואמר שב-7 לחודש איכנו את הטלפונים שלהם בעזה", אמר, וסיפר על בנו "קרן ילדה את אוהד בגיל 45. הוא ילד מוכשר, מחונן, חברותי. כשמו כן הוא, אהוד. היה החוט המקשר בין כל הסביבה שלו. ספורטאי, חובב טריוויה, יפה תואר".

האב ביקר מאז בבית ממנו נחטפו. "דמיינתי איך הרגישו את הרגעים הקשים האלה שעברו. הסבא לא יכול ללכת, הוא מתנייד עם קביים. עולות לי כל הזמן מחשבות נוראיות, איך הם מסתדרים שם. כל פעם שנופל בית שם בעזה אני דואג שהורגים חטוף".

יהושע, תלמיד בבית הספר: "אנחנו רוצים שאוהד וקרן יחזרו בשלום לארץ. שיהיה רק שלום, שצה"ל יציל את עם ישראל. שאוהד יחגוג את יול ההולדת שלו פה"

מאור, בן דודה של קרן, סיפר כי "קרן אישה מדהימה, מחייכת תמיד, מאוד מיוחדת. אתמול קברתי את אח שלה שנרצח שם. אני רק יכול לקוות שיחזרו בריאים. זה עדיין לא נתפס, ארבעה בני משפחה חטופים ועוד אחד שנרצח.

חגיגות יום הולדת לאוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה. 23 באוקטובר 2023. אורי סלע
חגיגות יום הולדת לאוהד מונדר-זכרי שחוגג יום הולדת 9 בשבי בעזה. 23 באוקטובר 2023/אורי סלע

גם בכפר סבא, עיר מגוריהם של קרן ואוהד, ציינו היום את יום הולדתו וכתבו: "בעיר כפר סבא מחכים לאוהד בן זוגה של קרן, אבי, ובניו רועי ואיתי. אוהד, תלמיד כיתה ד' בבית הספר הדמוקרטי בכפר סבא, חובב ספורט מושבע, משחק טניס, כדורגל ושחמט ואלוף בקובייה ההונגרית.

"הוא ואמו, סבו וסבתו נחטפו על ידי מחבלי החמאס בעת שאוהד ואמו ביקרו הסבא והסבתא בקיבוץ ניר עוז. לכבוד יום הולדתו, עיריית כפר סבא, בהנחיית ראש העיר רפי סער, תלתה בלונים צהובים לכבוד יום הולדתו ולחזרתו המהירה של אוהד, של משפחות ושל וכל החטופים והנעדרים, וקראה לכל תושבי העיר לתלות בלונים צהובים - שנענו לבקשה, התגייסו ותלו בלונים צהובים רבים במרפסות הבתים.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "העיר כפר סבא כולה מאחורי משפחת מונדר. כולי תקווה שאת יום הולדת 10, יחגוג אוהד עם משפחתו כאן בעיר, עם משפחתו וחבריו. אנחנו מתפללים להחזרתם של כלל החטופים והנעדרים בשבי חמאס. נמשיך לעמוד לצד המשפחה ולצד כל משפחות החטופים, הנרצחים והחללים בעירנו וללוותם בשעותיהם הקשות".

מירב רביב, בת דודה של ההורים של אהוד: "המשפחה מודה לעיריית כפר סבא, מקום המגורים של אוהדי והוריו קרן ואבי .אוהד וקרן נסעו לבקר את סבא וסבתא בניר עוז ונחטפו לעזה. ביקשנו מכולם בארץ ובעולם לתלות היום בלונים לציון האירוע - לא ניתפס שילד בן 9 נמצא בשבי החמאס!.
אנחנו כולנו מאוד נרגשים מהמחווה של העירייה ומקווים שאוהד יחזור ללימודים בכיתה ד' בביהס הדמוקרטי , ולכל החוגים שהוא אוהב ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully