וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו הימן, אחיה של ענבר שנחטפה לעזה: "רדפו אחריה מחבלים, הצמידו לה סכין לגרון"

ענבר, החטופה בעזה שבעל הדירה שלה דרש שתשלם את דמי השכירות, הגיעה למסיבת הטבע ברעים כדי לסייע למבלים - ונחטפה לעזה. אחיה, שהיה האחרון שדיבר איתה, מספר על הסיוט המתמשך, העזרה של מכבי חיפה ועל השיר שלה: "קשה לי"

נועם אלון, בן זוגה של ענבר הימן המוחזקת בשבי החמאס/מעריב

ענבר הימן, ססטודנטית מחיפה בת בת 27, נעדרת מאז יום שבת ה-7 באוקטובר. היא נחטפה על ידי מחבלי חמאס ממסיבת הטבע ברעים, אליה הגיעה על מנת לסייע לאלו שעלולים לא לחוש בטוב במהלך החגיגות.

את סיפורה של ענבר הכרנו עוד בימים הראשונים. תחילה בגלל הדרישה המקוממת של בעל הבית שבו גרה להסדיר את דמי השכירות בעודה בשבי, וכעת - בזכות שיר שכתבה ושרואה אור בנסיבות הקשות האלה. באופן סמלי, נקרא השיר 'קשה לי'. אחיה, עידו, סיפר על ענבר, על החטיפה ועל השיר, בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm.

"ידענו שהיא נחטפה יום למחרת", שחזר האח, "ענבר חשבה תחילה שמדובר בטילים. היא ברחה עם עוד איזה 2 חבר'ה. מהעדויות שלהם הבנו שרדפו אחריהם מחבלים, ואחרי זמן מסוים של ריצה הם תפסו את ענבר, ופשוט אחד מהם הצמיד לה סכין לגרון. באו עוד 2 מחבלים על אופנוע ולקחו אותה לכיוון עזה".

ענבר הימן. באדיבות המשפחה
"היא מאמינה בעולם טוב יותר. חטפו את האדם הלא נכון". ענבר הימן/באדיבות המשפחה

עידו סיפר כי הוא האחרון שדיבר עם אחותו בטלפון לפני שהשיחה נותקה. מאז, הוא משחזר, לא נמצא הטלפון שלה. למחרת נחשפה המשפחה לסרטון שפרסם ארגון חמאס, ובו, לדבריו, "רואים את ענבר מחוסרת הכרה ולא נושמת. אנחנו יודעים גם מגורמים מדיניים שהיא חטופה". בזה, לדבריו, כמעט מסתכם חלקה של המדינה מול המשפחה: "על מאמצים כלשהם אנחנו לא יודעים כלום. אנחנו מדברים עם גורמים מוסמכים, והם אומרים בסופו של דבר שענבר נחטפה. כרגע הם בעיקר מסייעים לנו בעזרה שאפשר לקרוא לה הומניטרית. לנו עוזרים קצת, בזמן שלענבר אין כלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האזינו לשיחה עם עידו, אחיה על ענבר הימן

"מאמינה בעולם טוב יותר"

ענבר הייתה במסיבה ברעים בתפקיד, שאותו תיאר האח כמי שאמונה על כך שכולם יחזרו הביתה בבטחה, ללא צריכת יתר של אלכוהול או חומרים אחרים. מאז חטיפתה, חיי המשפחה הם סיוט אחד מתמשך. "ההורים שלי לא מצליחים לעבוד וגם אני, הם עדיין בהלם קרב. הם משקיעים את כל המאמצים שלהם בענבר", הוא סיפר, "אמא שלי אישה חזקה, משאירה את כל המשפחה אופטימית כמה שאפשר".

הסיפור של שכר הדירה נפתר?
"הדבר הזה הגיע משום מקום בתזמון הכי לא מתאים שיש. בסופו של דבר הילדה נחטפה - וזה מה שעניין את בעל הדירה. זכותו, אבל עדיין תזמון רע. בסופו של דבר הוא קיבל את הכסף כי מכבי חיפה ישלמו את הכול. הוא לא ויתר".

למה מכבי חיפה הצטרפה לעניין?
"ענבר וחבריה מעריצים מאוד חזקים של הקבוצה".

ענבר היא סטודנטית לתקשורת חזותית במרכז האקדמי לחינוך ולעיצוב ויצו־אוניברסיטת חיפה. בסוף השבוע יצא לאור שיר פרי עטה, שאותו הקליטה בקולה לפני כשנה, תחת השם 'קשה לי'. השיר פורסם בסיוע הפקה מוסיקלית של פטריק סבג ושחזור קול של מומחה הבינה המלאכותית, המוזיקאי ישי רזיאל.

השיר של ענבר הימן: "קשה לי"

"קשה לי שהכול מהיר ומתחלף", כתבה ענבר, "שכל לחיצה מובילה לעוד סרטון ועוד תמונה. פעם היה לנו באמת במה להיאחז. דברים השתנו וימשיכו לנוע".

אחיה סיפר על השיר: "היא אדם מיוחד, ומאוד אוהבת שירה מדברת, שירה מספרת. ענבר אומרת את כל מה שהיא חושבת על היקום, על האנשים. בשיר הזה היא מתארת איך אנחנו יותר על המסך ופחות אחד על השני".

"יש בי תחושה לא מוסברת שאולי אם נרענן את הדף משהו מעניין יותר יקרה", כתבה ענבר בשירה, והאח סיכם בכאב: "היא מאמינה בעולם טוב יותר. חטפו את האדם הלא נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully