וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטרור הותירה 21 ילדים מ-13 משפחות ללא הורים. מרביתם התייתמו

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 17:50

עובדים סוציאליים של שירותי הרווחה יצרו קשר עם כל המשפחות שאצלם שוהים 20 הילדים שנמצאים בארץ ומעניקים להם ליווי וסיוע, ילדה בת 4 התיימתה מהוריה ונחטפה לעזה. שר הרווחה יעקב מרגי: "זה הופך את הבטן. מדינת ישראל תהיה לאמא ולאבא לילדים שנותרו יתומים"

שר הרווחה יעקב מרגי מסייר במרכז הארץ בזמן הלחימה/יחצ

משרד הרווחה והביטחון החברתי הודיע היום (ראשון) כי מתקפת הטרור שהחלה ב-7 באוקטובר הותירה 21 ילדים ישראלים ללא אב ואם בישראל, מרביתם התייתמו. אחת הילדות, בת ה-4, חטופה בעזה. ילדה אחרת איבדה את אמה במתקפת הטרור ואביה נחטף לעזה.

לכל העדכונים על המלחמה

"העובדה שכל כך הרבה ילדים הם קורבנות של המתקפה האכזרית של החמאס הופכת את הבטן", אמר שר הרווחה יעקב מרגי. "הנחיתי את גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד לפשט כל התהליך ולזרז את מתן המענים הן לילדים והן למשפחות האומנות אותן בעת הזאת. משרד הרווחה ערוך לתת טיפול ארוך טווח וממוקד טראומה, לכל ילד וילדה שנפגעו מהמתקפה הנפשעת הזאת ובפרט לילדים שנותרו יתומים. מדינת ישראל תהיה להם לאמא ולאבא ותדאג להם במשך כל חייהם ולא נחסוך במאמצים ובמשאבים על מנת לסייע להם להשתקם".

מפרוץ האירועים פעלו עובדים סוציאליים של משרד הרווחה והרשויות המקומיות לאתר את כל הילדים שנפגעו במהלך מתקפת הטרור ובפרט את אלו שאיבדו את שני הוריהם במתקפה או נותרו ללא הורים בישראל. משרד הרווחה והמחלקות לשירותים חברתיים יצרו קשר עם כלל המשפחות שבהן שוהים הילדים, כשצוותים ייעודיים יעניקו להם מעטפת טיפולית הכוללת טיפול רגשי, נפשי, חומרי ומיצוי זכויות מול כל הרשויות האחרות. כמו כן, המשרד פועל להסדרה של מעמד המשפחות למשך שלושה חודשים שבמהלכם ייבחן מצב הילדים והמשפחות ומתן מענה לצרכים שיתעוררו.

שר הרווחה יעקב מרגי מסייר במרכז הארץ בזמן המלחמה. יחצ,
"משרד הרווחה ערוך לתת טיפול ארוך טווח וממוקד טראומה, לכל ילד וילדה שנפגעו מהמתקפה הנפשעת הזאת ובפרט לילדים שנותרו יתומים". השר מרגי/יחצ

"כל ילד הוא עולם ומלואו ורוב הילדים, בנוסף לכך שאיבדו את הוריהם, גם היו נוכחים בתופת של מתקפת הטרור" אומרת אתי קיסוס, סמנכ"לית שירותים חברתיים במשרד הרווחה והביטחון החברתי אשר אחראית על איתור הילדים. "רבים איבדו הורה או בני משפחה אחרים במתקפת הטרור וגם בהם נצטרך לטפל, אבל היה חשוב לנו להגיע כמה שיותר מהר לילדים שנותרו ללא אב וללא אם, לבדוק שהם במקום בטוח, לסייע לבני המשפחה שמטפלים בהם כרגע, ולתת להם את הביטחון שמדינת ישראל איתם ותמשיך לתמוך וללוות אותם גם בעתיד. אנו מבקשים לחבק את הילדים ואת המשפחות ולאפשר להם לעבד את הטראומה ולפעול למיצוי זכויותיהם ללא בירוקרטיה".

מנכ"ל משרד הרווחה ינון אהרוני הוסיף: "לצד התפקיד המרכזי שיש למשרד הרווחה בטיפול בנפגעי המשבר הזה, אחד האספקטים הנוראיים של מתקפת הטרור הוא הילדים היתומים ואנחנו לא שוכחים אותם לרגע. אנחנו מחבקים את הילדים האלו ומבטיחים להם ולבני משפחתם שביחד עם כל משרדי הממשלה השותפים, אנחנו נהיה הגב שלהם, נלווה אותם ונדאג להם גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully