וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות ופצועים בכל מקום: ראש המועצה פינה נפגעים מהמושב שהיה תחת מתקפה

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 16:02

במבצע שומר החומות מצא עצמו איתמר רביבו, ראש מועצת חוף אשקלון, מפנה פצועים בזמן ירי הרקטות מעזה. בבוקר 7 באוקטובר הוא מצא את עצמו שוב באותו מצב. "עברנו בית בית ופינינו פצועים", שחזר רביבו לוואלה!. "אם לא היינו מגיעים, כנראה שהאירוע היה מסתיים אחרת"

בווידאו: תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבלים נכנסים לקיבוץ בארי/מצלמות אבטחה

בשעות הבוקר המוקדמות בשבת השחורה של 7 באוקטובר, ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו התעורר לקול האזעקות וכהרגלו, כבר שנים, יצא ליישובים שעליהם הוא אחראי. עד לרגע שבו שמע מקב"ט המועצה אמנון זיו שיש ירי באחד היישובים בתחומו - נתיב העשרה. רביבו פינה פצועים, בהם חיילים, תחת אש שנפגעו בנתיב העשרה כשזו לא הפעם הראשונה שהוא מפנה פצועים תחת אש כפי שעשה במבצע "שומר חומות".

"נסעתי לכיוון המושב. ביד מרדכי היה ירי מטורף והבנתי שיש מלחמה בתוך נתיב העשרה", שחזר רביבו בשיחה עם וואלה!. "השוטר הקהילתי הביא לי נשק ואפוד ונכנסתי לש.ג של נתיב העשרה. פגשתי את כיתת הכוננות בכניסה. שמענו יריות ויש שיירה של מחבלים שהגיעה לכביש הגישה לקיבוץ. כיתת הכוננות התפרסה והחלה לירות לעברם".

ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו. ללא, אתר רשמי
ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו/אתר רשמי, ללא

אחרי כמה דקות של קרב הגיע כוח של ימ"מ שהתפרס בצומת והחל לנהל קרבות אש מול המחבלים. "בדיעבד אני יודע שהיו 30 אופנועים של חמאס שהיו בדרכם לאשקלון ושוטרי הימ"מ עצרו אותם", סיפר רביבו שנכנס לנתיב העשרה דרך השער האחורי. "השער היה סגור. הם הורידו את כל החשמל", ממשיך ראש המועצה. "עליתי לרכב ממוגן, פרצנו את השער ועקרנו אותו". לדברי ראש המועצה, הם התריעו על הפסקות חשמל בנתיב העשרה כמה פעמים למרות שלא הייתה תקלה.

כשראש מועצת חוף אשקלון רואה גופות מוטלות ברחובות המושב, הוא חובר לאיתי לוי מנתיב העשרה ומתחיל לפנות פצועים בזמן שהרקטות ממשיכות ליפול והמחבלים עדיין יורים במושב. "היו עוד מחבלים ביישוב. התחלנו לקבל טלפון מפצועים שזועקים לעזרה. לא היו כוחות חילוץ שלא נכנסו למושב שלא היו תחת אש. עברנו בית-בית ופינינו פצועים ברכב שלנו לזיקים", הוא סיפר.

רביבו יוצא וחוזר מהמושב ופינה לא פחות מ-15 פצועים. "נכנסתי לבית שממנו זעקו לעזרה. הילדים סיפרו שאבא נפגע, ראינו שהוא נרצח. הילד היה פצוע קשה ופינינו אותו מהמושב. הילד ניצל ובבית חולים אמרו שאם לא היינו מגיעים, כנראה שהאירוע היה מסתיים אחרת", אמר רביבו. "אנשים זעקו לנו שיש עוד מחבלים. כשהגיע הכוח הצבאי, מימדי האסון התגלו. גופות בכל מקום ופצועים שזועקים לעזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully