וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שולחת עוד מערכות הגנה אווירית לאזור: "יסייע להגן על ישראל"

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 14:01

הפנטגון הודיע על פריסת סוללות פטריוט ו-THAAD במזרח התיכון בעקבות ההתקפות המתגברות על כוחות אמריקניים והחשש מפני פתיחת חזיתות נוספות נגד ישראל. "ההחלטה התקבלה בעקבות דיונים מפורטים עם הנשיא ביידן על ההסלמה האחרונה של איראן וכוחות הפרוקסי שלה"

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

ארצות הברית תשלח למזרח התיכון מערכות הגנה אווירית נוספות בתגובה להתקפות האחרונות על חיילים אמריקנים באזור על ידי מיליציות פרו-איראניות - כך הודיע הלילה (ראשון) הפנטגון, בצל ההסלמה האזורית בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה ואיומיה של איראן להתערב.

המערכות הנוספות שייפרסו באזור הן THAAD - מערכת הגנה מרחבית בגובה רב - ופטריוט, היכולות להתמודד עם טילים ארוכי טווח. אלו יצטרפו לכוחות הימיים הגדולים ששלחה וושינגטון למזרח התיכון בשבועות האחרונים, כולל שתי נושאות מטוסים, ספינות התמיכה שלהן וכ-2,000 נחתים. אלו אמורים להרתיע את איראן ואת חיזבאללה מלהצטרף למלחמה שבה פתח חמאס לפני שבועיים.

"לאחר דיונים מפורטים עם הנשיא ביידן על ההסלמה האחרונה מצד איראן וכוחות הפרוקסי שלה ברחבי המזרח התיכון, הוריתי היום על שורה של צעדים נוספים לחיזוק נוסף של עמדת משרד ההגנה באזור", מסר שר ההגנה לויד אוסטין בהצהרה.

אוסטין אמר כי הוא מציב כוחות נוספים בכוננות לפריסה, אך לא ציין את היקפם. הפנטגון כבר הכניס כ-2,000 חיילים למצב מוכנות מוגבר למקרה שיצטרכו להתפרס באזור. "צעדים אלה יחזקו את מאמצי ההרתעה האזוריים, יגבירו את ההגנה על הכוחות האמריקניים באזור ויסייעו בהגנה על ישראל", הוסיף אוסטין.

בימים האחרונים, כולל הבוקר, שוגרו טילים ומל"טים לעבר בסיסים בעיראק ובסוריה שבהם מוצבים כוחות אמריקניים, ובחמישי יירטה ספינת קרב אמריקנית מל"טים וטילי שיוט ששיגרו המורדים החות'ים בתימן. אלו, ככל הנראה, היו בדרכם לישראל.

מערכת טילי פטריוט פרוסה בכווית. רויטרס
מבוקשות בכל העולם. סוללות פטריוט בכווית/רויטרס

פריסת מערכות ההגנה האווירית מתרחשת כשנתיים לאחר שממשל ביידן הסיג את מערכות ההגנה האווירית מהמזרח התיכון, בנימוק של הפחתת המתיחות עם איראן אך זו התלקחה מחדש בשבועות האחרונים. שר החוץ של איראן, אמיר חוסיין עבדאלליהן שוב איים היום בהסלמה, ואמר כי אם ארצות הברית וישראל לא יעצרו מיד את "הפשעים נגד האנושות ורצח העם בעזה, כל האפשרויות פתוחות והאזור יצא משליטה".

מערכת הפטריוט, מהמתקדמות ביותר שיש לארצות הברית, נמצאת בביקוש רב בקרב מדינות בעולם בעוד שבדרך כלל יש מחסור בה. אוקראינה, למשל, הייתה רוצה לקבל סוללות פטריוט נוספות כדי להתמודד עם התקיפות האוויריות של רוסיה.

למערכת ה-THAAD יש מכ"ם רב עוצמה. כשארצות הברית פרסה אותה בקוריאה הדרומית ב-2016, סין הגיבה בזעם מחשש שהיא תחדור למרחב האווירי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully