וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תשלח נושאת מטוסים נוספת, שר החוץ האיראני נפגש עם הנייה בקטאר

שר ההגנה האמריקני הורה לנושאת המטוסים אייזנהאואר לנוע לכיוון הים התיכון, בניסיון להרתיע פעולות עוינות נגד ישראל, ודאגה מהסלמה למלחמה אזורית. זו נושאת המטוסים האמריקנית השנייה שתגיע למזה"ת, בעקבות נושאת המטוסים פורד שהגיעה השבוע

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין הודיע הלילה (ראשון) על שליחת נושאת מטוסים נוספת בסמוך לחופי ישראל, במסר נוסף ששולחת וושינגטון לאיראן ולחיזבאללה בעוד צה"ל נלחם בחמאס ברצועת עזה. נושאת המטוסים "אייזנהאור" תצטרף לנושאת המטוסים "פורד", שהגיעה השבוע למזרח הים התיכון. "אייזנהאואר", שנמצאת כרגע באזור ארצות הברית, תלווה בשלוש משחתות וספינות טילים אמריקניות, ועל סיפונה מטוסי קרב רבים.

המהלך מצביע על הדאגה הרבה בממשל האמריקני מתרחיש שבו המשבר בעזה הופך למלחמה אזורית, לאור האיומים ששולחת טהראן והעימות המוגבלים בין צה"ל לחיזבאללה בצפון. וושינגטון שלחה את שר החוץ אנתוני בלינקן לסבב ביקורים באזורים, כולל בישראל, במטרה לגייס את מדינות ערב שילחצו על חמאס לשחרר אזרחים חטופים וכדי למנוע את התרחבות הלחימה.

ארה"ב תשלח את נושאת מטוסים אייזנהאואר למזרח התיכון. 15 באוקטובר 2023. רויטרס
בארה"ב מנסים להעביר מסר לאיראן. נושאת המטוסים "אייזנהאואר"/רויטרס

איראן, מצדה, שלחה את שר החוץ שלה, אמיר חוסיין עבדאלליהאן, אל כמה בירות ערביות שבהן יש לטהראן השפעה. הוא נפגש בימים האחרונים עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי בביירות, ואמש הוא נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעייל הנייה בדוחא.

עוד בוואלה!

עיר צפה עם נשק גרעיני: מה יש בנושאת המטוסים פורד שבדרך לארץ

לכתבה המלאה
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאלליהאן עם מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בדוחא, קטאר, 14 באוקטובר 2023. רויטרס
הנייה ושר החוץ של איראן בדוחא, אתמול/רויטרס

לפי הודעת חמאס, השניים "הסכימו להמשיך בשיתוף פעולה" כדי להשיג את מטרותיו של ארגון הטרור הפלסטיני, שרצח יותר מ-1,300 ישראלים במתקפת הפתע שלו בשבת שעברה. שר החוץ של איראן, מצדו, שיבח את "הניצחון ההיסטורי" של חמאס, שלדבריו נתן מכה קשה ל"כיבוש" הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully