וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להנציח את החברות שהופקרו ונרצחו": התצפיתנית ששרדה את התופת במיגונית בטקסט נוקב

עודכן לאחרונה: 21.10.2023 / 17:45

יעל רוטנברג ששירתה בנחל עוז ונפגעה מירי ומרימון מספרת על רגעי האימה, כיצד ניצלה בנס וחולצה, אבל יותר מכל על היא זועמת על ההפקרות: "מה שקרה הוא עוד יום שבו מזלזלים באויב, היו המון סימנים מקדימים אנחנו התצפיתניות התרענו על כך ולא ייחסו לזה חשיבות"

נחשפים ממדי הזוועה שהותירו המחבלים בקיבוץ כפר עזה/אבי רוקח

"התצפיתנית היחידה ששרדה את התופת במיגונית בנחל עוז. כך, בטקסט נוקב וקשה מספרת על עצמה יעל רוטנברג שפרסמה פוסט באינסטגרם שבו היא מבקשת "לעשות סדר, להסביר מה קרה ולהנציח את החברות שלי שהופקרו ונרצחו".

רוטנברג מספרת שהיא התעוררה בשבת השחורה בשעה 6:30 בבוקר בבהלה מהבומים החזקים וזינקה למיגונית יחפה עם פיג'מה. "במיגונית אני פוגשת את כולן ואנחנו מחכות שם לבד תחת מתקפה שלא נגמרת. ההפגזה חזקה והרסיסים עפים פנימה" היא מספרת.

בשלב זה, לדבריה, אף אחד לא תקשר איתן: "אנחנו מנסות ליצור קשר עם החמל אבל כל מה שנאמר זה שיש פשיטה שהולכת להכנס למוצב אבל הם על זה והכל בסדר ואין מה לעשות. אנחנו מחכות שם, חלק כבר נפרדות מההורים כי הבומים כל כך חזקים והמיגונית לא סגורה ובגג יש חור"
.

יעל רוט, תצפיתנית ששרדה את התופת במיגונית בנחל עוז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיממה שבע שעות. יעל רוטנברג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשעה 7:00 הן התחילו לשמוע דיבורים בערבית. "הם מתקרבים ומתחילים לירות עלינו צרורות לתוך המיגונית. משליכים שלושה רימונים, אני צועקת 'בנות יש פה רימון', סותמת אוזניים ומתחילה לרוץ חזרה למגורים. בשלב הזה מתפוצצים עליי שני רימונים. אני חושבת שנכרתה הרגל, אבל ממשיכה לרוץ וחוטפת כדור ביד".

רוטנברג המשיכ לרוץ על רגל אחת "היישר לאחד החדרים במגורים. אני ועוד חמש בנות שלא שייכות לתצפי מסתגרות בחדר ונשכבות על הריצפה".

אנשי חמאס השתלטו בשלב זה על המגורים. "הם מנסים להכנס לנו לחדר אבל משום מה, לאחר שגילו שזה נעול הלכו ולא ניסו להכנס שוב", היא מספרת, "70 מחבלים חודרים למגורים ואנחנו שומעות אותם מתנהלים. משוחחים כאלו המקום שייך להם. בחדר שלנו היה חלון שהתנפץ לגמרי מההפגזות (ככה שבכל שלב נתון הם יכלו לסובב מעט את הראש ולהבחין בנו)".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ההרס בקיבוץ בארי . 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
ההרס אחרי מתקפת חמאס/ראובן קסטרו

רוטנברג דיממה ללא הפסקה, תוך כדי ציפייה בדממה לחילוץ, שהגיע כעבור שבע שעות. "סיירת צנחנים מחלצים אותנו משם. אנחנו עוברות דרך המיגונית בחזור ורואות את הזוועה, הגופות של החברות שלי.
המקום שפעם נקרא מוצב נחל עוז הרוס עד היסוד. שדה קרב אמיתי".

היא מסכמת: "ראשית תודה רבה לכל צנחן וצנחן שלקח חלק והציל את החיים שלי ושל חמשת הבנות הנוספות שהתחבאו איתי בחדר. אין יום שאני לא מודה לכם, אתם גיבורים. ואמשיך בכך שמה שקרה שם הוא הפקרות. בימי שישי שבת באופן קבוע לא נמצאים כמעט חיליים בבסיס. מה שקרה הוא עוד יום שיגרתי בו מזלזלים באויב, ולא משאירים חיילים שיגנו על המוצב ועלינו".

לבסוף, היא אומרת: "אוסיף ואגיד שהיו המון סימנים מקדימים, שאנחנו התצפיתניות התרענו על כך, אך לא ייחסו לכך חשיבות. יהיה זיכרן ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully