וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלסטין לעולם לא תמות": מחאות ברחבי העולם נגד ישראל, 100 אלף הפגינו בלונדון

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 10:21

ההפגנות נערכו ברחבי אוסטרליה, ארה"ב ובאירופה, ובמהלכן הניפו המשתתפים דגלים פלסטיניים וקראו קריאות נגד ישראל. "אנחנו לא יכולים לשתוק על המשך השחיטה של אחינו ואחיותינו", אמרו בהפגנה בוושינגטון

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, בריטניה, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, בריטניה, 21 באוקטובר 2023/רויטרס

הפגנות תמיכה בפלסטינים ונגד ישראל התקיימו היום (שבת) ברחבי העולם. מארצות הברית ועד אוסטרליה, מפגינים עם דגלי פלסטין יצאו לרחובות בקריאה לעצירת המלחמה ברצועת עזה לצד קריאות אנטי-ישראליות בחלק מהמוקדים.

בבריטניה, כמאה אלף איש התכנסו במרכז לונדון, וקראו להפסקת אש במלחמה בין ישראל לחמאס הנמשכת שבועיים. המפגינים בלונדון צעקו "לשחרר את פלסטין" ונופפו בדגלים פלסטיניים בעוד צועדים ברחבי בירת בריטניה אל רחוב דאונינג, מעונו הרשמי של ראש הממשלה רישי סונאק. המשטרה העריכה כי כמאה אלף איש השתתפו ב"צעדה הלאומית למען פלסטין", שאורגנה על ידי "קמפיין הסולידריות עם פלסטין".

המפגינים צעקו קריאות אנטי-ישראליות בוטות, ואחד המפגינים אחז בשלט עם תמונותיהם של סונאק, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שעליו נכתב: "מבוקשים על פשעי מלחמה". סונאק וביידן ביקרו בישראל בימים האחרונים, ואף שלחו ספינות קרב לאזור כמפגן תמיכה וכאזהרה לגורמים עוינים אחרים באזור, בראשם איראן.

הפגנה פרו-פלסטינית בוושינגטון, ארה"ב, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
"מספיק זה מספיק". הפגנה פרו-פלסטינית בוושינגטון, היום/רויטרס

מחאות פרו-פלסטיניות דומות התקיימו ברומא, מדריד, ברצלונה וערים אחרות באירופה. מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס לפני שבועיים, חל זינוק חד במספר התקריות האנטישמיות ביבשת, כולל השלכת בקבוקי תבערה על בית כנסת בברלין.

בארצות הברית, אלפים השתתפו בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק. בוושינגטון הבירה, מאות מפגינים צעדו מאנדרטת וושינגטון לגבעת הקפיטול. "מספיק זה מספיק. אנחנו לא יכולים לשתוק על המשך השחיטה של אחינו ואחיותינו", אמר אחד המפגינים.

הפגנות דומות אירעו במקומות אחרים בארצות הברית, שחוששת מאלימות כלפי הקהילות היהודיות והמוסלמיות, וגם בטורונטו.

עוד בוואלה!

לראשונה מפרוץ המלחמה: משאיות סיוע נכנסו לעזה ממצרים

לכתבה המלאה

בסידני, העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, התאספו כ-15 אלף איש לצעדה פרו-פלסטינית. המפגינים צעקו "פלסטין לעולם לא תמות" ונופפו בדגלי פלסטין. הצעדה קיבלה אישור לצאת לדרך ברגע האחרון לאחר שבהפגנה קודמת בעיר נשמעו קריאות אנטישמיות.

כוחות רבים של משטרה, חלקם רכובים על סוסים, סיירו לאורך הצעדה שבעקבותיה נסגרו רחובות בעיר, כשמעליהם חג מסוק משטרתי. לא דווח על עצורים בצעדה, והמארגנים אמרו כי היא עברה ללא תקריות אלימות. הפגנות פרו-פלסטיניות נוספות מתקיימות היום בערים בריסביין, פרת' ומקומות אחרים באוסטרליה.

"היום באנו לומר לעולם שאנחנו עומדים בצד הנכון של הצדק", אמרה פעילת הקמפיין אסאלה סיארה בהפגנה לקול תשואות רמות. "אנחנו עומדים לצד האנושות". המפגינה ויקי ציומיס אמרה שההשתתפות בהפגנה היא המעט שהיא יכולה לעשות. "ישראל לא משחקת לפי הכללים. זה מביש", אמרה לתקשורת המקומית.

הפגנה פרו-פלסטינית בסידני, אוסטרליה, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
"אנחנו עומדים לצד האנושות". מפגינים בסידני, היום/רויטרס

אלכס ריבקין, אחד מראשי המועצה המנהלת של יהדות אוסטרליה - הקבוצה המרכזית בקהילה היהודית במדינה - אמר כי העצרת שנערכה היום בסידני "הסיתה לשנאה נוספת באוסטרליה" וסדקה את "הלכידות החברתית השברירית". יומיים אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, קבוצה קטנה של מפגינים מחוץ לבית האופרה בסידני קראה "יהודים לגזים" ועוררה דיון סוער במדינה.

אתמול הפגינו עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם המוסלמי נגד ישראל, כולל בירדן, מצרים וטורקיה, ואף במלזיה, אינדונזיה והודו. יותר מ-4,000 פלסטינים נהרגו בתקיפות של חיל האוויר ברצועה מאז פרוץ המלחמה לפני שבועיים, ורבים בעולם המוסלמי מאשימים את ישראל ב"רצח עם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully