וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "השיחות בין ישראל לערב הסעודית - אחת הסיבות למתקפת חמאס"

נשיא ארה"ב אמר במסע גיוס תרומות כי הטבח בדרום בוצע על מנת לעצור את המגעים לנורמליזציה: "נחשו מה? הסעודים רצו להכיר בישראל. זה משהו שלמעשה היה מאחד את המזרח התיכון"

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

במהלך השבועות האחרונים רווחה הסברה לפיה חמאס ביצע את הטבח בדרום על מנת לעצור את הנורמליזציה המתגבשת בין ישראל לערב הסעודית. הלילה (בין שישי לשבת) אישר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את ההשערה הזאת.

על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, ביידן אמר כי המוטיבציה של חמאס הגיעה כתוצאה מהשיחות: "אחת הסיבות שהם עשו את זה היא הידיעה שלהם שאני מתכוון לשבת עם ישראל וערב הסעודית", אמר הנשיא במסע גיוס תרומות לבחירות, "נחשו מה? הסעודים רצו להכיר בישראל. זה משהו שלמעשה היה מאחד את המזרח התיכון".

תחת ההסכם המתגבש עם ערב הסעודית, ישראל הייתה אמורה להכיר בחלק מזכויות הפלסטינים ולפתוח פתח לנורמליזציה עם מדינות נוספות, אולם מתקפת ה-7 באוקטובר מנעה זאת.

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ההסכם הרגיש לחמאס קרוב מדי. ביידן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ביידן השיב הלילה בחיוב כשנשאל על ידי כתב האם על ישראל לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה עד לשחרורם של חטופים נוספים. מאוחר יותר הבהיר הבית הלבן כי לא זו הייתה כוונתו של הנשיא: "הבית הלבן מסר הלילה כי ביידן לא התכוון לענות בחיוב על השאלה לגבי דחיית הכניסה הקרקעית". בהודעה מסר הבית הלבן כי ביידן לשמע נכון את השאלה, וחשב שנשאל האם ירצה לראות עוד בני ערובה משתחררים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully