וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "עבדנו מסביב לשעון לשחרר אזרחים אמריקניים"; נתניהו: "לא מרפים מן המאמץ"

נשיא ארה"ב הגיב לשחרורן של יהודית ונטלי רענן: "אין נושא שחשוב לי יותר מביטחונם של אמריקנים בשבי". נתניהו: "שתיים מהחטופות שלנו בבית, ממשיכים להילחם עד לניצחון". משרד החוץ הקטארי: "מקווים שהמשך הדיאלוג יוביל לשחרור כל האזרחים, מכל האזרחויות"

בווידאו: דובר צה"ל: שחרור החטופים בעדיפות עליונה, לצד זאת נערכים לשלבים הבאים במלחמה/צילום: דו"צ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב לשחרורן של יהודית ונטלי רענן משבי החמאס מוקדם יותר הערב. "הצלחנו לשחרר שתי בנות ערובה אמריקניות שהוחזקו בידי חמאס", אמר הנשיא, "הן עברו חוויה נוראית ב-14 הימים האחרונים ואני שמח שהם ישובו למשפחתן בקרוב. יש להן את כל התמיכה של ממשלת ארה"ב בשעה שהן מחלימות.מהרגעים הראשונים אחרי התקפת חמאס עבדנו מסביב לשעון כדי לשחרר אזרחים אמריקנים שנלקחו בשבי חמאס, ואנחנו לא נפסיק את המאמצים לשחרר את אלה שעדיין בשבי. אני מודה לממשלת קטאר ולממשלת ישראל על העבודה המשותפת לשחרור החטופות. כמו שאמרתי למשפחות החטופים - לא נעצור עד שנחזיר את יקיריהן הביתה. אין נושא שחשוב לי יותר כנשיא ארה"ב מאשר ביטחונם של אמריקנים שנמצאים בשבי ברחבי העולם".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הצטרף: "שתיים מהחטופות שלנו בבית. לא מרפים מן המאמץ להשבת כל החטופים והנעדרים. במקביל, ממשיכים להילחם עד לניצחון", מסר בהודעה.

יהודית ונטלי רענן, שחזרו לישראל משיקגו - ונשבו בידי חמאס. 19 באוקטובר 2023. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
בשעה טובה, הן בבית. יהודית ונטלי רענן/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

שחרורן של יהודית ונטלי התאפשר לאחר תיווך קטארי. ממשרד החוץ של קטאר נמסר: "שחרור האזרחיות האמריקניות הגיע אחרי שיחות ממושכות בין כל הצדדים. אנחנו מקווים שהמשך הדיאלוג יוביל לשחרור כל האזרחים, מכל האזרחויות".

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הגיב: "צוות של שגרירות ארה"ב יפגוש בקרוב את החטופות ששוחררו. יש עדיין 10 אמריקנים נעדרים שאנחנו יודעים שחלקם מוחזקים כבני ערובה בעזה. כל בני הערובה בעזה חייבים להיות משוחררים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully