וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון: רגעי השחרור של יהודית ונטלי רענן משבי חמאס

יהודית ונטלי רענן הגיעו לשטח ישראל. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם החטופות עצמן ועם משפחתן: "אין נושא שחשוב לי מבטחונם של אמריקנים ברחבי העולם". אביה של נטלי: "היא מרגישה ונראת טוב", בת דודתה: "יש לנו עוד 8 בני משפחה חטופים"

החטופות יהודית ונטלי רענן ששוחררו משבי חמאס/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

יהודית ונטלי רענן, שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקאית, שוחררו הערב (שישי) והגיעו לישראל. בחמאס טוענים כי השחרור בוצע מסיבות הומניטריות בתיווך קטארי. ממשרד החוץ של קטאר נמסר: "שחרור האזרחיות האמריקניות הגיע אחרי שיחות ממושכות בין כל הצדדים. אנחנו מקווים שהמשך הדיאלוג יוביל לשחרור כל האזרחים, מכל האזרחויות". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם החטופות ומשפחתן.

החטופות הישראליות-אמריקניות יהודית ונטלי רענן בשטח ישראל לצד גל הירש. ללא קרדיט,
תמונה ראשונה לאחר השחרור. יהודית ונטלי רענן/ללא קרדיט

דוברות משרד ראש הממשלה בשם הממונה על החטופים והנעדרים מסרה: "הערב שוחררו יהודית טאי רענן ונטלי שושנה רענן מידי ארגון הטרור חמאס. השתיים נחטפו ע"י ארגון הטרור חמאס, במתקפת הפתע הרצחנית בשבת שעברה (07.10.23) עת שהתארחו בקיבוץ נחל עוז. הממונה על החטופים והנעדרים תא"ל (במיל') גל הירש, יחד עם צה"ל וכוחות הביטחון, קיבל אותן לידיו בגבול הרצועה והועברו לנקודת מפגש בבסיס צבאי במרכז הארץ, שם חיכו להן בני משפחתן. ממשלת ישראל, צה"ל וכלל מערכת הביטחון, ימשיכו לפעול עם מיטב היכולות ובכלל המאמצים על מנת לאתר את כלל הנעדרים ולהשיב את החטופים כולם הביתה".

אביה של נטלי רענן התאחד עם ביתו וסיפר כי "היא חשה מרגישה ונראית טוב. לימור, בת דודתה של נטלי, סיפרה כי "תחושת ההקלה היא אדירה, הרבה מעבר למה שמילים יכולות לתאר". אך שמחתה של המשפחה עדיין מהולה בעצב, "אין לנו פריבילגיה לחגוג, יש לנו שם בעזה שמונה בני משפחה חטופים וצריך להלחם על עוד 200 חטופים אחרים", היא הסבירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יהודית ונטלי רענן משוחררות משבי חמאס ומועברות לצלב האדום. 21 באוקטובר 2023. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יהודית ונטלי ברגעי השחרור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
שמונה בני משפחה חטופים בידי חמאס. באדיבות המשפחה
שמונה בני משפחה חטופים בידי חמאס/באדיבות המשפחה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הלילה בטלפון עם החטופות עצמן ועם משפחתן לאחר שהוחזרו. הנשיא מסר כי השתיים יכו לתמיכתה המלאה של ארצות הברית בעודן מתמודדות עם האירוע הנוראי שעברו. "הצלחנו לשחרר שתי בנות ערובה אמריקניות שהוחזקו בידי חמאס", מסר הנשיא "הן עברו חוויה נוראית ב-14 הימים האחרונים ואני שמח שהם ישובו למשפחתן בקרוב. מהרגעים הראשונים אחרי התקפת חמאס עבדנו מסביב לשעון כדי לשחרר אזרחים אמריקנים שנלקחו בשבי חמאס, ואנחנו לא נפסיק את המאמצים לשחרר את אלה שעדיין בשבי. אני מודה לממשלת קטאר ולממשלת ישראל על העבודה המשותפת לשחרור החטופות. כמו שאמרתי למשפחות החטופים - לא נעצור עד שנחזיר את יקיריהן הביתה. אין נושא שחשוב לי יותר כנשיא ארה"ב מאשר ביטחונם של אמריקנים שנמצאים בשבי ברחבי העולם"

ממטה המשפחות נמסר: "מטה המשפחות מברך על שחרורם של החטופות משבי החמאס. המשך החזקת בני הערובה הוא פשע מלחמה. מאות משפחות מצפות לסיוע של מנהיגי מדינות ערב אחרי שמעשי חמאס זעזעו את העולם כולו. חמאס ביצע פשעי מלחמה. למנהיגים רבים במדינות ערב יש השפעה עצומה על מנהיגיו ועליהם לפעול לשחרר במיידי את כל החטופים והנעדרים המוחזקים בעזה. אנו קוראים למנהיגי העולם והקהילה הבינלאומית להפעיל את מלוא כוחם בכדי לפעול לשחרורם של כלל החטופים והנעדרים".

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, שיצא נפגש עםה משפחה בביתם בבונים ומסר לוואלה: "ליווינו את שרי לאורך השבועיים הקשים האלה, ונמשיך ככל שנידרש. בקשתן של החטופות ששוחררו היא בעצם בקשה אחת פשוטה אחת, שקט ופרטיות, ואנחנו נעשה כל מאמץ לאפשר להן את זה"

יהודית ונטלי רענן ששוחררו משבי חמאס, 21 באוקטובר 2023. טוויטר, אתר רשמי
יהודית ונטלי רענן ששוחררו משבי חמאס, 21 באוקטובר 2023/אתר רשמי, טוויטר
נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן בנאום, תל אביב, ישראל. 18 באוקטובר 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
"עברו חוויה נוראית ואני שמח שהם ישובו למשפחתן בקרוב", ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

לא פחות מ-12 בני משפחת לויתן, 2 מקיבוץ נחל עוז ו-10 מקיבוץ בארי, נלקחו בשבי חמאס בשבת השחורה לפני כשבועיים, בהן יהודית ונטלי שחזרו לאחרונה לישראל משיקגו, מתוך רצון למצוא דירה ולבנות מחדש את חייהן בישראל. השתיים בעלות אזרחות אמריקנית, ולכן המשפחה נפגשה עם שר החוץ אנתוני בלינקן ודיברה עם הנשיא ג'ו ביידן בזום במטרה לחלץ אותן, בעוד שאף נציג ישראלי רשמי עדיין לא דיבר איתם.

בדקות שקדמו לטבח הנורא, אחותה של יהודית, שרי כהן, שמרה איתן על קשר באמצעות הוואטסאפ והדריכה אותן להיכנס לממ"ד. יהודית ונטלי דיווחו למשפחתן כי הן שומעות ירי מסביבן אבל שהן בסדר. בני המשפחה המשיכו להתכתב בוואטספ כאשר בסביבות 12:00 בצהריים התקבלה מיהודית ונטלי ההודעה האחרונה שבה הן דיווחו כי הירי מתגבר וכי הן אוהבות את כולם. מאז הקשר נותק.

עדי לויתן, אח של יהודית, סיפר על רגעי האימה. "אמא שלי ובן הזוג שלה גם מתגוררים בנחל עוז. הם נכנסו לממ"ד בביתם כששמעו את האזעקות וכך גם אחותי ואחיינית שלי. מ-12 בצהריים נותק הקשר איתן ומאז לא שמענו מהן", סיפר. "מעל 10 שעות אנשים התבצרו בבתים עד שחיילים הגיעו וחילצו את התושבים. תחילה המחלצים הגיעו לביתה של אימי וביקשו ממנה להתפנות כמה שיותר מהר, היא לחצה עליהם ללכת ליחידה של יהודית ונטלי קודם. כשהם הגיעו לשם הם ראו שהבית הרוס לגמרי עד היסוד ושתיהן לא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully