וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אבקש מהקונגרס סיוע "חסר תקדים" עבור ישראל

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 9:04

בנאום שנשא לאומה האמריקנית, טען הנשיא כי הסיוע - שעל פי דיווחים יעמוד על כ-14 מיליארד דולר - יחזק גם את ביטחון ארה"ב: "כשטרוריסטים לא משלמים מחיר - התיאבון שלהם גדל"

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם הלילה (שישי) לאומה האמריקנית, והודיע כי יבקש סיוע "חסר תקדים" עבור ישראל. לפי דיווחים, הסיוע יעמוד על 14 מיליארד דולר.

היום ה-14 למלחמה - כל העדכונים

ביידן השווה בין המלחמה בעזה למלחמה באוקראינה, והסביר כי הסיוע בשני המקרים יתרום לביטחון ארצות הברית. "חמאס ופוטין רוצים להשמיד לחלוטין את הדמוקרטיות שנמצאות בשכנות אליהם. להבטיח שישראל ואוקראינה מנצחות חשוב לביטחון ארה"ב. כשטרוריסטים או דיקטטורים לא משלמים מחיר הם גורמים נזק גדול יותר והתאבון שלהם גדל. איראן תומכת ברוסיה באוקראינה ותומכת בחמאס. נוודא שהם נושאים באחריות למעשיהם".

"אשלח מחר לקונגרס בקשה דחופה לסיוע לישראל ואוקראינה. זו השקעה חכמה שתחזק את ביטחון ארצות הברית", אמר ביידן, "אבקש מהקונגרס סיוע חסר תקדים לישראל שיגדיל את היתרון האיכותי של צה"ל באזור".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. רויטרס
ביידן בישראל, השבוע/רויטרס

"התקפת חמאס לא לוקחת מהפלסטינים את זכותם להגדרה עצמית", הדגיש ביידן, והבהיר כי הוא מחוייב לשלום באזור. "כמה שזה קשה - אסור לוותר על פתרון שתי המדינות. ישראלים ופלסטינים זכאים לחיות בשלום וביטחון. הזהרתי את ממשלת ישראל לא לתת לזעם לעוור את עיניה".

ביידן ביקר השבוע בישראל, ונועד בין היתר הנשיא יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם קבינט המלחמה ומשפחות החטופים. הוא הביע תמיכה בישראל ובזכותה להגן על עצמה. "ארה"ב עומדת איתכם בהגנה על החירות שלכם והמרדף אחר הצדק והתמיכה בשלום. היום, מחר ותמיד", אמר אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully