וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה - שיקום העוטף: הממשלה הקימה את "מנהלת התקומה"

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 12:55

הגוף, שבראשו הועמד תא"ל במיל' משה אדרי, ירכז את העבודות הממשלתיות והסיוע לרשויות שנפגעו במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ותפעל "להשבת התושבים למקום מגוריהם עם תשתיות חברתיות וכלכליות חזקות מאי פעם"

נחשפים ממדי הזוועה שהותירו המחבלים בקיבוץ כפר עזה/אבי רוקח

הממשלה הכריזה על הקמתה של מנהלת שתרכז את שיקום אזור הנגב המערבי, שנפגע במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. "מנהלת התקומה" תחל את פעילותה באופן מיידי, ותפעל למשך חמש שנים. בראשה הועמד תא"ל (במיל') משה אדרי, והיה תהיה כפופה למשרד ראש הממשלה. התקציב הראשוני שהוענק לה עומד על מיליארד שקלים. "היא תפעל להשבת התושבים למקום מגוריהם עם תשתיות חברתיות וכלכליות חזקות מאי פעם", נכתב בהודעה על הקמתה, שהוציאו משרד ראש הממשלה, משרד האוצר והמנהלת עצמה.

מתחם הפעילות של המנהלת הוגדר לאזור "שדרות רבתי", ויישובי המועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגד ושער הנגב - רשויות שנמצאות בטווח של עד שבעה קילומטרים מגדר המערכת. הערים נתיבות, אופקים ואשקלון, שנפגעו אף הן במערכה הנוכחית מתקיפת מחבלים ומירי טילים מרצועת עזה, אינן כלולות ברשימה זו.

המשימות שהוגדרו למנהלת רבות ומורכבות. אלה כוללות את שיקום וחיזוק מרקם החיים של הקהילות שנפגעו, בהיבטים חומריים, חברתיים ונפשיים; בינוי, שיקום ופיתוח פיזי של האזור, שנגרם בו נזק רב לתשתיות ולמבנים במתקפה; חיזוק החוסן ותחושת הביטחון; סיוע לפעילות הכלכלית והחקלאית; וריכוז המענים המשותפים לרשויות באזור. אחד מתפקידיה העיקריים של המנהלת היא תיאום כל אלה מול משרדי הממשלה השונים, כמו גם מול יוזמות אזרחיות ופרטיות.

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ כפר עזה. 17באוקטובר 2023. אילן רוזנברג, רויטרס
כפר עזה אחרי הטבח/רויטרס, אילן רוזנברג

ארבעה צוותים מרכזיים יפעלו במסגרת המנהלת, שיכללו נציגים מכלל משרדי הממשלה והגופים הרלוונטיים. צוות "אדם וקהילה", שתחת אחריותו יהיו תחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, שירותי מנהל האוכלוסין, וסיוע נפשי; צוות "בינוי ודיור", שיעסוק הן בפתרונות למפונים והן על פיתוח החבל; צוות "תשתיות וסביבה", שיוקדש לתשתיות-העל הנשרדות עבור שיקום החבל; וצוות "עסקים וחקלאות", שירכז הסיוע לפעילות הכלכלית באזור. צוות נוסף יעסוק בהסרת חסמים וייעול העבודה, כשמשרד הביטחון ישמש זרוע ביצועית לנושאים הרלוונטיים.

"מנהלת תקומה שההחלטה על הקמתה התקבלה כעת היא מסר חשוב לתושבי היישובים ולאזרחי מדינת ישראל במשימה להשבת הביטחון ולחיזוק החוסן הלאומי", מסר אדרי. "משימת שיקום ופיתוח חבל תקומה לא מסתיימת רק בהשבה של התושבים לבתיהם, והיא כוללת גם חיזוק ופיתוח הכלכלה המקומית, השדות החקלאיים, שיקום של כל התשתיות, יצירת מקומות עבודה חדשים והרחבת צמיחה לממדים חדשים. בהזדמנות זו אני שולח תנחומי למשפחות שאיבדו את יקיריהם, מייחל להשבת הנעדרים והחטופים בשלום הביתה ושולח איחולי החלמה מהירה לפצועים. אנו יוצאים היום לדרך ונעדכן בכל שלב בתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully