וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תשלח שתי סוללות כיפת ברזל לישראל

ברק רביד, וושינגטון

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 19:20

בכיר ישראלי אישר כי הסוללות, ששייכות לצבא ארה"ב, יישלחו לארץ לאחר שישראל ביקשה מארה"ב לשלוח את הסוללות במהלך הביקורים של מזכיר המדינה בלינקן ומזכיר ההגנה אוסטין. לדברי הבכיר הישראלי, ההצטיידות בסוללות נוספות נועדה להיערך לתרחיש של עימות רב-זירתי

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

בכיר ישראלי אישר כי ארה"ב תשלח שתי סוללות כיפת ברזל ששייכות לצבא ארה"ב. ארה"ב תשלח את מערכות ההגנה מטילים ללא צוותים והן יופעלו על ידי צוותים ישראלים. הבכיר הישראלי אמר כי ישראל ביקשה מארה"ב לשלוח את שתי הסוללות במהלך הביקורים של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ומזכיר ההגנה לויד אוסטין בשבוע שעבר והנשיא ביידן אישר את המהלך. לדברי הבכיר הישראלי, ישראל זקוקה לסוללות כיפת ברזל נוספות כדי להיערך לתרחיש של עימות רב זירתי.

יירוט מעל אשקלון. רויטרס
יירוטים מעל אשקלון/רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023/רויטרס

המהלך מגיע יממה לאחר ביקורו של הנשיא האמריקני ביידן בישראל. במהלך ביקורו נועד ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם קבינט המלחמה ומשפחות חטופים.

"אני כאן מסיבה מאוד פשוטה - מזכיר המדינה שלי היה כאן אבל רציתי להגיע בעצמי ולהגיד: ארגון הטרור חמאס טבח ביותר מ-1300 אנשים, כולל 31 אמריקנים. הם חטפו עשרות בני אדם, כולל ילדים. ציינת שהילדים הסתתרו מחמאס - אני לא יכול לדמיין מה הילדים חשבו לעצמם ברגעים הנוראיים האלה", אמר ביידן.

נשיא ארה"ב הוסיף ואמר: "לאור המעשים הנוראיים של חמאס, מעשים אכזריים ולא אנושיים שקשה להאמין שקרו, הקבינט הזה הוקם. הוא קם והוא מאוחד וחזק. אתם לא לבד. אנחנו נמשיך לתמוך בישראל. נמשיך לעבוד איתכם ועם שותפים באזור כדי למנוע עוד טרגדיות. לפני 75 שנים הוקמה מדינת ישראל על עקרונות של חירות, צדק ושלום. ארה"ב עומדת איתכם בהגנה על החירות שלכם והמרדף אחר הצדק והתמיכה בשלום. היום, מחר ותמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully