וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגדוד שלי הרג כמאה מחבלים. מקווה שלא יהיו יותר ספקות לגבי בנות לוחמות"

18.10.2023 / 20:00

מפקדת גדוד הקרקל, סא"ל אור ליבני בן יהודה, חשפה את מעשי הגבורה של פקודיה: "היו מולנו כמעט 50 מחבלים ואנחנו רק 12 לוחמים ולוחמות. כל מה שאימנו אותם ואותן בא לידי ביטוי בשדה הקרב. הן הצילו חיים והן גיבורות"

בוידאו:הכנת חלקות קבר לתושבי קיבוץ בארי שיובאו למנוחות בקיבוץ רביבים/אריק אפרים מורנו

מעט מאוד אנשים נחשפו עד כה למעשי הגבורה של גדוד קרקל במהלך הלחימה מול מחבלי החמאס. כעת, מפקדת גדוד הקרקל סא"ל אור ליבני בן יהודה מספרת כיצד הוקפצה אל הקרבות בדרום רצועת עזה, איך הגדוד תחת פיקודה הרג כמאה מחבלים ומה יש לה להגיד לכל מי שהטיל ספק בשירות של בנות לוחמות בגדוד הקרקל ושריון.

כשהחלה ההתקפה על גבול רצועת עזה מיהרה מפקדת גדוד הקרקל סא"ל אור ליבני-בן יהודה, לעבור ממפקדת הגדוד בנחל רביב עם שריונריות למוצב סנאי על גבול מצרים כשבמרחב נופלות רקטות והתקבלו התרעות על חשש לחדירות מחבלים ביישובים שלומית, ובני נצרים.

הטלפון שלה מצפצף. מפקד גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל סא"ל יהונתן צור (ברנש) ז"ל (נהרג בקרב יריות עם מחבלים א.ב) מעדכן בהודעה קולית על חדירות למוצב סופה ואנדרטת דנגור, "אורק'ה יש שם מלא מחבלים... דיר בלאק!!!".

מפקדת גדוד הקרקל סא"ל אור לבני בן יהודה, גבול רצועת עזה.. אמיר בוחבוט
הגדוד תחת פיקודה הרג כמאה מחבלים. אור ליבני/אמיר בוחבוט

"כינסתי את כל הפלוגה המסייעת של גדוד קרקל ואמרתי להם בצורה ברורה: אנחנו יוצאים להרוג מחבלים. יש חדירות לישראל וזה מתפשט. תהיו מוכנים ודרוכים. אנחנו יכולים להיתקל בדרך. אנחנו כוח חזק".

סא"ל בן יהודה מבינה כבר במהלך הנסיעה המהירה שיש עשרות התקלויות במרחב במחבלים. היא מגיעה אל מוצב סופה לפי בקשתו של סא"ל צור (ברנש). "אני עם עוד שני ג'יפים מסוג דוד מגיעים אל בכניסה למוצב. יוצא לעברי לוחם מהש.ג בדרגת סמל ואומר לי: "יש מחבלים בתוך המוצב. יש לנו לפחות שלושה פצועים. אני מקבלת עדכון שבתוך המוצב יש לפחות 40 לוחמים מסיירת נח"ל, מעורב נח"ל, חיילי מרגמות מגדוד 50, חיילי איסוף, נהגי בט"ש והרבה מחבלים. להבנתי מרבית הלוחמים בחדר האוכל. אני פורצת את אחד העשרים כדי לחדור פנימה ומשגרים לעברנו טילי נ"ט. באותן שניות הבנתי שאנחנו באירוע אחר לגמרי ממה שחשבנו. זו לא עוד חדירת מחבלים".

"אנחנו מתקרבים אל המוצב מסביב ומזהים לפחות שבעה מחבלים. פתאום אני רואה מחבלים עולים על סוללת עפר (מחבלים שהיו אמורים לרתק בירי כל כוח צבאי שינסה להגיע אל המוצב). כולם עם מטולי אר.פי.ג'י. וקלצ'ניקובים. אני מסיטה את הראש הצידה ומגלה מולי שיירה נוסעת במהירות מטורפת לעברנו 3 טנדרים, 5 אופנוענים בקיצור כמעט חמישים מחבלים וצלפים. כולם בכיוון שלנו. ואנחנו רק 12 לוחמים. את השאר הצבנו ביישובים ובמוצב סנאי כדי להתכונן להמשך. פתחנו במהירות באש, מקלעים, מטול וטיל לאו. הירי שלנו היה מאוד יעיל. הרגנו מחבלים והשאר התפזרו. פתאום אני רואה מחבל מטווח אפס. קופץ עליי. זה או אני או הוא. מזלי שהייתי מספיק דרוכה, יריתי לעברו הוא עף אחורה אבל הספיק לירות עליי כדור אחד. לא נפגעתי.

עוד בוואלה!

הזעיקה עזרה וניסתה להציל את משפחתה: סיפורה יוצא הדופן של הדר בת ה-13

לכתבה המלאה
רס"ן אברהם חובלאשוילי, מאשדוד, סמג"ד קרקל, בן 26 בנופלו.. דובר צה"ל
לחם בגבורה במחבלים ונהרג. סמג"ד קרקל, אברהם חובלאשוילי ז"ל/דובר צה"ל

מפקד טייסת מסוקי הקרב מגע הקסם (190) סא"ל א' הגיע אל המרחב ומזהה בתוך המוצב את המחבלים. הוא עולה בקשר מול סא"ל בן-יהודה ומעדכן שהוא רוצה לירות לעברם אך אור מתנגדת בטענה שיש עשרות חיילים בתוך המוצב והם עלולים להיפגע ומבקשת ממנו לירות צרורות על סוללות העפר מסביב כדי להרוג מחבלים ולמנוע מהם להסתער שוב על הכוח בשטח. הירי מהאוויר הורג מחבלים. "אני רציתי להוציא כמה שיותר לוחמים וחיילים מהמוצב בחיים".

מדובר בכמעט ארבע שעות של לחימה שהמחבלים מנסים לאגף את בן יהודה ושאר הכוח והם פותחים באש. אחד המחבלים עלה לפילבוקס במוצב וניסה לירות עליהם. אחרי מספר קרבות ירי הגיעו עוד טנדרים. מג"דית הקרקל הודפת גם אותם בירי. עוד טיל לאו משוגר לעבר המחבלים. חלק מהמחבלים נהרגים וחלקם נסוגים.

"המחבלים יורים על המ"פ והלוחמות טיל אר.פי.ג'י ומצליח לפצוע אותם. אנחנו מגיעים לצד המוצב ורואים נגמ"ש אכזרית עם האף למטה. זה אומר שפוצצו אותו. הסמג"ד שלי רס"ן אבי חובליאשוילי מתקשר אליי ואומר לי אני יוצא לכיוון שלך. אני יוצא לכיוון שלך. אני אומרת לו דיר בלאק אתה נוסע על הצירים הישירים יש הרבה מחבלים. סע בדרכים עוקפות. הוא הספיק לחסל כמה מחבלים בדרך אבל הוא בסוף הוא נהרג".

"חשוב לי להדגיש שהתאג"ד שלי מורכב מחיילות מדהימות הן הצילו הרבה מאוד חיילים בטיפול רפואי. הנחיתו מסוקים תחת אש. עשו עבודה מדהימה בשטח בתנאי מלחמה. תחת לחץ עצום".

מחבל שבוי בידי כוחות שייטת 13 במוצב סופה. דובר צה"ל
טיהרו את השטח ממחבלים. מחבל שבוי בידי כוחות שייטת 13 במוצב סופה/דובר צה"ל

אחרי כמה שעות לחימה הגיעו אל המוצב לוחמי שייטת 13 וחדרו לתוך המוצב כדי לטהר אותו ממחבלים. "העלינו לאוויר רחפנים עבור שייטת 13 כדי להראות להם מה קורה בתוך המוצב . איפה נמצאים המחבלים. תוך כדי הקרבות ירי פינינו לאחור פצועים. סה"כ היינו במוצב 14 שעות עד לטיהור".

"חשוב לי לציין את הטנקיסטיות שתחת פיקודי בגזרה שמיהרו להגיע לכרם שלום. ארבעה טנקים נלחמו ובלמו את ההתקפה על היישובים: יבול, אבשלום, בני נצרים. חולית, כרם שלום. הן הרגו עשרות מחבלים בירי מקלעים, פגזים וכשנגמרה התחמושת הן דרסו מחבלים. הן למעשה הכריעו את הקרב בחולית.

"הגדוד שלי הרג סה"כ כמאה מחבלים. אני מקווה שלאף אחד יותר לא יהיו ספקות לגבי בנות לוחמות. כל מה שאימנו אותם ואותן בא לידי ביטוי בקרבות. אין יותר סימני שאלה לגבי בנות לוחמות. הן נלחמו, הן הצילו חיים והן גיבורות. חשוב לי לציין שהמ"פים מיהרו להגיע מהבית ולהילחם".

"ביום ראשון עוד המשכנו להילחם באזור יתד, היתה פרצה בגדר והצלחנו לכתר אותם. הם היו מספיק חכמים לצאת לעברנו עם הידיים מורמות למעלה, נכנעו כדי שלא נהרוג אותם. אין יותר סיפורים סביב בנות לוחמות. במעשים הלוחמים והלוחמות שלי ניצחו כל מפגש עם מחבלים".

"כרגע באחריות שלנו 11 יישובים ואנחנו נערכים לאפשרות שבמידה שיתחיל התמרון הקרקעי, לא יתבצעו פיגועים בדרום רצועת עזה ולא מגבול מצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully