וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: ביידן ישאל את קבינט המלחמה "שאלות קשות כידיד של ישראל"

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 7:31

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר בתדרוך לכתבים על Air Force 1 במהלך הטיסה לישראל כי נשיא ארה"ב צפוי לשאול את נתניהו ואת חברי קבינט המלחמה מה האסטרטגיה שלהם להמשך המלחמה. ביידן ייפגש גם עם צוותים רפואיים שטיפלו בפצועי מתקפת הטרור ועם משפחות נרצחים ובני ערובה

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר הלילה (רביעי) בתדרוך לכתבים על Air Force 1 במהלך הטיסה לישראל כי הנשיא ביידן ייפגש מחר עם קבינט המלחמה הישראלי "וישאל שאלות קשות כידיד" לגבי תכניות המלחמה והאסטרטגיה להמשך.

למה זה חשוב:

המסר של הבית הלבן כמה שעות לפני הגעתו של ביידן בישראל מראה על הדאגה הרבה בממשל האמריקני לגבי המשך פעולת צה"ל בעזה וסביב השאלה האם לממשלת ישראל יש אסטרטגיית יציאה מהמלחמה.

הפלסטינים טוענים: בית חולים בעזה הופצץ. ללא, אתר רשמי
"הישראלים משוכנעים שלא היה להם קשר לאירוע", בית החולים בעזה/אתר רשמי, ללא

תמונת המצב:

קירבי ציין כי הבית הלבן מנסה עדיין לברר את נסיבות הפיצוץ בבית החולים בעזה ורמז כי ארצות הברית מקבלת את גרסת ישראל לאירועים. "הישראלים משוכנעים בצורה עמוקה שלא היה להם קשר לאירוע", אמר קירבי.

נתניהו, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת על ממשלחת האחדות בעקבות מבצע "חרבות ברזל". צילום מסך, צילום מסך
ביידן צפוי לדרוש מקבינט המלחמה שעימות בעזה לא יסלים/צילום מסך, צילום מסך

במוקד החדשות:

  • קירבי ציין כי ביידן ייפגש עם נתניהו ולאחר מכן עם חברי קבינט המלחמה ויקבל מהם סקירה על המצב בשטח. לדבריו, ביידן רוצה שהעימות בעזה לא יסלים ולא יתרחב לאזורים אחרים במזרח התיכון.
  • דובר הבית הלבן ציין כי במהלך ביקורו בישראל הנשיא ביידן יישא נאום בנושא המלחמה בעזה, יקיים פגישה קצרה עם הנשיא הרצוג וייפגש עם צוותים רפואיים שטיפלו בפצועים בעוטף עזה ועם משפחות של ישראלים שנרצחו במתקפת הטרור וכן עם משפחות של נעדרים ושל בני ערובה.
  • קירבי ציין כי ביידן ידבר עם נתניהו ועם חברי קבינט המלחמה על הצורך להזרים סיוע הומניטארי לעזה בהקדם האפשרי לאורך זמן וכן ירצה לשמוע מה הסיוע הביטחוני שישראל זקוקה לו.

ברקע הדברים:

  • בעקבות הפיצוץ בבית החולים בעזה, משרד החוץ הירדני הודיע הלילה על על ביטול פסגת המנהיגים שתוכננה להתקיים מחר ברבת עמון בהשתתפות הנשיא ביידן. בפסגה היו אמורים להשתתף גם המלך עבדאללה, נשיא מצרים סיסי והנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס.
  • בעקבות ביטול הפסגה, הודיע הנשיא ביידן כי יבטל את ביקורו בירדן
  • ביידן מסר כי הוא "שולח תנחומים לחפים מפשע שנהרגו בפיצוץ בבית החולים בעזה ומאחל החלמה מהירה לפצועים" כמו כן, מסר הנשיא מצפה להיפגש פנים אל פנים עם מנהיגי ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית בהמשך והוא יהיה בקשר איתם בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully