וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר קרעי: "שומע 'תקחו אחריות', על מה?". לאחר מכן התנצל: "כשלתי בלשוני"

17.10.2023 / 17:42

שר התקשורת התראיין בגלי צה"ל ומחה על הדרישה מהממשלה לקחת אחריות: "ברור שיהיה כאן תחקיר עד הפרט האחרון, אבל זה לא הזמן לתחקר". בהמשך התנצל: "מצר על כך שאנשים יקרים וכואבים נפגעו ממני"

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"/מערכת וואלה!

במקביל להבאתם לקבורה של נרצחי מתקפת הטרור המזוויעה בדרום ולהיערכות לקראת כניסה קרקעית לעזה, נשאלת בישראל השאלה לגבי האחראים למחדל הגדול שהוביל לתוצאות כה קשות. ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא התייחס לנושא והיום (שלישי) התראיין שר התקשורת שלמה קרעי ואמר לגלי צה"ל: "אני שומע שאומרים 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?".

עוד אמר קרעי: "ברור שיהיה כאן תחקיר עד הפרט האחרון, אבל עוד לא היה תחקיר אז אני לא יכול להגיד לכם מי אחראי. חמאס לא ביצע את המתקפה הזאת מתוך עוצמה - המחבלים נכנסו עם טוסטוסים ועגלה עם חמור. ראש הממשלה השמיד אותם פעם אחר פעם. חמאס השתמש בגורם ההפתעה וזה לא הזמן לתחקר למה זה קרה".

על קריאתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלא לכבוש את עזה, אמר השר: "המטרה שלנו היא להשמיד את חמאס, המערכה לא תסתיים לפני כן. לא יהיה יותר איום מהדרום על תושבי ישראל. מה יהיה אחר כך ואיך זה יתנהל עם האזרחים הלא מעורבים? זה לא הזמן לדבר על זה".

כל עדכוני המלחמה

שלמה קרעי מתארח ב"תיק טוק" , מאי 2023. ראובן קסטרו
"לא יכול להגיד מי אחראי". שלמה קרעי/ראובן קסטרו

בעקבות הסערה שנוצרה, הגעב קרעי: "אני מתנצל! חלילה לא הייתה כוונתי להישמע גס רוח או להתנער מאחריות. להיפך! מיד הוספתי שברור שיש לנו אחריות כהנהגה. כוונתי הייתה למה צריך לעסוק בכך בזמן המלחמה. זה היה המשך המשפט. אני מצר על כך שכשלתי בלשוני ושאנשים יקרים וכואבים נפגעו ממני".

זה הציטוט המלא למעוניינים בכך: "אני שומע את השאלה הזו, תתנצלו, תיקחו אחריות, תבקשו סליחה, על מה? בשביל שמישהו באולפן יהיה מרוצה? מה הטעם לומר אמירות כאלו עכשיו בזמן המלחמה? ברור שיש כאן אחריות של ההנהגה. ברור שיהיה כאן תחקיר עד הפרט האחרון. הכול יבוצע. זה הזמן להיות מאוחדים, לחזק את העם שלנו".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מי שלקח היום אחריות היה ראש אגף המודיעין אהרון חליוה שהודה ב"כשל מודיעיני" שהוביל לתקיפה. "שבתי והדגשתי כי ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות", כתב באיגרת ששלח.

ראש המל"ל צחי הנגבי הסביר מוקדם יותר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראשי ממשלה מהעבר, יצטרכו לקחת אחריות על חלקם בהתנהלות שהובילה למתקפת חמאס בעזה. "יגיע הרגע שבו יצטרכו לעשות חשבון נפש", אמר הנגבי.

לפני יומיים אמר שר החינוך יואב קיש: "האחריות שלנו כממשלה היא מובנת מאליה. אף אחד לא מנסה לחמוק ממנה. יש אחריות גם לצבא, יש אחריות גם למי שלקח החלטה על ההתנתקות. כרגע, כל המערכות חייבות לתפקד. אנחנו במלחמה. נבדוק ונסיק את כל המסקנות אחריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully