וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן מגיב לראשונה מאז הפתיחה במלחמה: "נושא באחריות המלאה לכישלון"

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 17:16

במכתב שפורסם מטעמו, לוקח ראש אגף המודיעין אהרון חליווה אחריות על המתקפה הרצחנית שהובילה למלחמה בעזה. "ראשיתה של המלחמה בכשל מודיעיני", נכתב. "אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור - לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו"

בווידאו: דובר צה"ל מתייחס לסרטון של השבויה מייה שם שפרסם חמאס/צילום: דובר צה"ל

ראש אגף המודיעין אהרון חליווה פרסם היום (שלישי) מכתב בו לקח אחריות על מתקפת הטרור הרצחנית בעוטף עזה והפתיחה במלחמה. "ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני", נכתב, "אני נושא באחריות המלאה לכישלון".

עוד נכתב כי "אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. בהמשך, הוסיף חליווה כי "את אשר נידרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות. אבל כעת, לנגד עינינו ניצבת משימה אחת בלבד - להשיב מלחמה ולנצח בה".

אהרון חליווה. דובר צה"ל
"נושא באחריות המלאה לכישלון". חליווה/דובר צה"ל

חליווה טען כי "בשעה קשה זו לעמנו, יש מקום לעצב ולאבל. לצידם, דווקא בעת הזו, אנו נדרשים לתעצומות נפש המבוססות על האמונה בצדקת דרכנו, בייעודנו, בחשיבות המשימה ובצורך להמשיך קדימה בכל העוצמה והכוח. לא מדובר בעוד עימות - אלא ברגע ייחודי בחיי מדינתנו שבו אנו נלחמים על הבית ועל זכותנו לחיות בארצנו בביטחון. אין לנו ברירה אלא להכות באויב ולנצח".

מאז תחילת המלחמה, 1,300 בני אדם נרצחו ו-4,000 נפצעו. זאת, לאחר שאלפי מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. דובר צה"ל עדכן 199 משפחות שיקיריהן נחטפו לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully