וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל פעם עוד חץ בלב": רצף האסונות של תיכון קריית שרת

17.10.2023 / 16:35

שמונה מבוגרי בית הספר נרצחו במתקפת הטרור, שניים נעדרים ואחת נחטפה לעזה. המנהל אורן קמינצקי: "אני חוזר עכשיו משלושה ניחומי אבלים, הצוות אבל וכואב על מות בוגריו"

בווידאו: תיעוד של החורבן שנותר אחרי הטבח במסיבת הטבע ברעים/צילום: יותם רונן

תיכון קריית שרת בחולון ספג בשבת שעברה מכה קשה. שמונה מבוגריו נרצחו במתקפת הפתע המזוויעה של חמאס, שניים נוספים עדיין מוגדרים נעדרים ואחת נחטפה לרצועת עזה. הלימודים מתקיימים מרחוק, אבל בבית הספר כבר הוקמה פינת הנצחה לזכרם.

תשעה מה-11 היו במסיבת הטבע ברעים שהפכה לזירת אסון. עמית לוי, אריאל ביטון ואורי ארד היו בני 22 במותם. ארד, כך סיפרו למשפחתו, דרס שני מחבלים והציל שתי בנות שלא הכיר כשהכניס אותן לרכבו. הוא נסע לתוך קבוצת מחבלים במטרה לפגוע בהם ונורה למוות. שתי הבנות שרדו.

שני בן עמי, בת 27, שחר גינדי, בת 25, ואופק אטון, בן 24, נרצחו גם הם במסיבה ברעים. אטון הציל את חברתו ביישוב עלומים לאחר שברחו מהמסיבה, כשהחביא אותה ויצא להילחם במחבלים החמושים עם סכין בידו בחירוף נפש.

דניאל שיינקרמן, חברה לכיתה של גינדי, נרצח כשניסה לעזור בחילוץ פצועים מהנובה. בהודעת עיריית חולון נכתב כי "שיינקרמן היה מאמן קרב מגע, מומחה שיווק ואיש חיי הלילה. לוחם בגדס"ר צנחנים בסדיר ובמילואים. הוא טיפל בפצועה אחרת עד הרגע האחרון. שיחק בילדותו הוקי קרח בנבחרת ישראל". סגן-אלוף סהר ציון מחלוף, בן 36 ממודיעין ששירת כמג"ד תקשוב בגדוד 481, נפל בקרב עם המחבלים בשעות בראשונות לפריצת הגדר.

למשפחתה של אגם ברגר, תצפיתנית בת 20 שסיימה את לימודיה בבית הספר רק לפני שנתיים, נודע כי היא נחטפה לעזה. משפחותיהם וחבריהם של שגיב ביילין ורוני פטרובסקי בני ה-24 עדיין תלויות באוויר ללא מידע על גורלם.

קורבנות תיכון קריית שרת במלחמת עזה. ללא, אתר רשמי
לוח הזיכרון לזכר בוגרי תיכון קריית שרת/אתר רשמי, ללא

"אני חוזר עכשיו משלושה ניחומי אבלים", מספר מנהל בית הספר, אורן קמינצקי. "מיום ראשון שעבר התחילו להגיע ידיעות על עוד תלמיד ועוד תלמיד שקרה לו משהו. כל פעם עוד חץ בלב". חלקו הגדול של הצוות החינוכי הכיר אותם מקרוב. "הרבה מהצוות פה ותיקים ומכירים לפעמים כמה נרצחים. יש לי מחנכת שחינכה שניים מהם".

בינתיים, קמינצקי נאלץ לנהל את הטיפול במשבר דרך הזום בעקבות ההגבלות שהשית פיקוד העורף. "רוב המפגשים עם התלמידים והמורים נעשים מרחוק. אני נפגש עם התלמידים בשיעורי חינוך בזום ומנסה לדבר איתם על התחושות שלהם, על איך מטפלים בשכול ומתכוונים להביא גם פסיכולוגים. המעורבות העיקרית היא של המורים והמחנכים, שלימדו אותם, אבל יש לי גם תלמיד מכיתה י' שאחות אחת שלו נרצחה ואחות נוספת נפצעה. אתמול דיברתי עם אחות של חטופה והצעתי את העזרה שלי. זה לא באמת העניין, מה שהם צריכים הוא מידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully