וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידניזציה של המלחמה: החזית האמיתית של נשיא ארה"ב

17.10.2023 / 14:48

מה גורם ל"אנקל ג'ו המנומנם" להגיע למזרח התיכון? יש מספר סיבות, שהעיקרית שבהן היא דווקא ישראל עצמה והחזית הג'יהאדיסטית של הקיצוניים שבה. הוא לא פה רק כדי לסייע, הוא כאן בעיקר כדי להשגיח

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

אחרי אינספור הצהרות על היותה של מדינת ישראל עצמאית והחלטותיה נשענות על יכולותיה להגן על האינטרסים שלה בכוחות עצמה, מגיע ג'ו ביידן ומבהיר, למי שלא הבין, שעצמאות זה עניין נזיל גם אם מדובר בדם, ראו אירועי הירי בצפון ועיכוב הכניסה הקרקעית ברצועה.

השאלה היא למה ביידן, אנקל ג'ו המנומנם, מגיע למזה"ת בכבודו ובעצמו בהתרעת רגע של בלינקן, שישב אתמול שעות בקבינט המלחמה כדי לוודא שהקבינט אכן פועל לפי ההנחיות האמריקניות. הסיבה האישית היא פחות חשובה, אבל ברקע: האיש לפני בחירות ורוצה להוכיח שכוחו במותניו. הוא מנסה לבצע מהלך אסטרטגי ענק של מעצמה שתקועה עם מלחמות באוקראינה ובמזה"ת. אין לו בעיה לשחק אותה תומך נלהב בישראל ולשגר לכאן חיילים ונושאות מטוסים, אבל כל הטוב הזה מגיע עם כוכבית שעבורנו היא יקום שלם של הוראות ותקוות: מבצע קרקעי מוגבל וקצוב בזמן, יד חופשית לציד הנהגת חמאס ללא הגבלת זמן, מו"מ עם הפלסטינים על 2 מדינות (הוא חוזר על כך פעם אחר פעם) והרגעת החזית הצפונית.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
ישראל צריכה בייביסיטר. ג'ו ביידן/רויטרס

כדי לזקק את המחלוקת בין ישראל לארה"ב, אפשר לקחת אירוע כאילו שולי, אבל כזה שמאותת על הפער בין ביידן לקואליציה של נתניהו. מדובר במסדרון ההומניטרי לפליטי עזה המופגזת, אספקת מים וחשמל ופתיחת מעבר רפיח. בישראל החבולה הזועמת והנוקמת נשבעו שרי הממשלה ואחריהם ציבור מזועזע שעזה תשלם את המחיר, כולל מצור שישראל כץ הגדיר כ'מוחלט' - 'מים וחשמל' וסגירת מעבר רפיח שמשמעותו הרעבה המונית.

ההצעה להקל באמצעות מסדרון הומניטרי נדונה בממשלה לפני הגעת ביידן. ח"כים מהאגף הדתי לאומני משיחי התנחלותי התנגדו ברמה של קאזוס-בלי, כלומר - נפיל את הממשלה. הנחת העבודה היא שחבורת הג'יהאד שלנו תפסיד בסיבוב הזה ומים ומסדרון הומניטרי יאושרו לפליטי עזה המופצצת. זוהי רק ההתחלה של המאבק בין ביידן ובין מטורללי הליכוד. נתניהו כרגיל מג'גלל ובינתיים צה"ל, שמנהל מדיניות עצמאית מול האמריקנים, עוצר את הכניסה הקרקעית.

ייאמר מיד, אם מטורללי הקואליציה ינצחו זו תהיה מלחמת הדת הראשונה של מדינת ישראל. בשלב הזה הג'יהאדיסטים שלנו מצליחים לגרור למלחמת השמד אפוקליפטית גם את הרוב הדמוקרטי ליברלי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בפתיחת המושב השני של הכנסת ה-25.  באוקטובר 2023.. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
אם יקשיב לקיצוניים הכול יתהפך עלינו. נתניהו/פלאש 90, נועם רבקין פנטון

ועכשיו מגיע הביידן. ישראל, בעסקת החבילה שלו, היא חלק מחיזוק הנדבך האסטרטגי במזה"ת שכולל את ירדן, אליה הועברו לשם מטוסים אמריקניים, את מצרים שתקבל סיוע נוסף ואת הרשות הפלסטינית לאחר שפירק את מדיניות חמאס תחילה של נתניהו, ואת ישראל שחוזקה בנושאות מטוסים כמגן בפני התערבות איראנית סורית חיזבלאית ופצצות על גבול יכולת הנשיאה של מטוסיה.

ברור שביידן מאשר חיסול חמאס, אלא שלהבדיל מממשלת ישראל הוא מקשיב לתקתוק השעון הבינלאומי מסעודיה עד הפרוגרסיבים במפלגתו. מאחר ולא כל תושבי עזה עזבו את העיר, אני מניח שהאמריקנים בוחנים את תוכניות החדירה הקרקעית כדי לא להיקלע למה שדורש חבר הכנסת של הליכוד עמית הלוי: "מחיר כבד ייגבה מאיתנו אם נמתין ולא ננחית מכת מחץ על חמאס, מכה בסדר גודל של עשרת אלפים הרוגים מאנשיו... רק אם נוודא שיהיו להם הרבה הרוגים וש-400 אלף פליטים יברחו דרך מעבר רפיח, לא יהיה חשש לקטל המוני בקרב חיילינו".

מדובר בטמטום גמור והלוי לא לבד. הוא מבטא את הסנטימנט של מרבית מצביעי הימין ושל חלק גדול מאזרחי ישראל שהמראות, בצדק, היכו אותם בעיוורון. נקווה שזמני.

ח"כ עמית הלוי בדיון ועדת חוקה, 20 באוקטובר 2020. ערוץ כנסת, צילום מסך
מבטא את סנטימנט אנשי הימין. ח"כ עמית הלוי/צילום מסך, ערוץ כנסת

בינתיים ממתינים לוועידת כל מנהיגי הנדבך האסטרטגי בשארם א שייח. כולל הרשות הפלסטינית שהיא חלק מאותו נדבך. ביידן מגיע לשארם כדי לאותת לעולם ולישראל שארה"ב כאן כדי להישאר מול הנדבך הסיני-רוסי-איראני-סוריה וחיזבאללה (בהנחה שגם צרפת עושה בשקט מבצע הרגעה בלבנון). אני מניח שהכניסה הקרקעית תמתין עד סיום הפגישה בשארם. לא סביר שיפתחו במלחמה כשביידן באזור, אבל לך תדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully