וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: כיבוש מחדש של עזה יהיה בגדר "טעות גדולה"

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 9:54

נשיא ארצות הברית התראיין לתוכנית "60 דקות". לדבריו, הגורמים הקיצוניים בחמאס לא מייצגים את העם הפלסטיני כולו. עם זאת, הנשיא סבור שכניסה קרקעית והשמדה מוחלטת של חמאס היא הכרחית. בצד זאת, הדגיש ביידן, חייבת להיות דרך להקמת מדינה פלסטינית

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן העניק הלילה (שני) ראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS. בתוכנית נשאל הנשיא אם יתמוך בכיבוש עזה על ידי ישראל. "אני חושב שזאת תהיה טעות גדולה", ענה ביידן, "לדעתי, חמאס, והגורמים הקיצוניים בחמאס, לא מייצגים את העם הפלסטיני כולו ואני חושב שזו תהיה טעות גדולה מבחינת ישראל לכבוש שוב את עזה". עם זאת, ביידן הוסיף שכניסה לתוך השטח והפלה של חמאס "היא דרישה הכרחית".

ביידן אמר כי לדעתו יש לחסל את חמאס לחלוטין, אבל לדבריו "חייבת להיות רשות פלסטינית. חייבת להיות דרך למדינה פלסטינית.

בעניין המעורבות האיראנית במתקפת חמאס אמר ביידן כי אינו רוצה למסור מידע מסווג, אבל "אין עדות ברורה לכך". עם זאת הוא הזהיר את איראן שאל לה לעבור את הגבול ולהביא להסלמה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, 10 באוקטובר 2023. Jonathan Ernst, רויטרס
"נעשה כל מה שבכוחנו למצוא את מי שנשאר בחיים". ג'ו ביידן/רויטרס, Jonathan Ernst

"אנחנו נעשה כל שבכוחנו למצוא את מי שעדיין בחיים ולשחרר אותם", אמר ביידן בהתייחסות לחטופים, שעם משפחות 14 מהם, אזרחי ארצות הברית, קיים ביום שישי שיחת וידאו. "אני לא אכנס לפרטים, אבל אנחנו עובדים על זה בטרוף". לדבריו "אנחנו חייבים להראות לעולם שזה קריטי. זאת לא התנהגות אנושית בכלל, זאת ברבריות טהורה, ואנחנו נעשה הכול כדי להחזיר אותם הביתה".

ביידן נשאל אם הוא צופה מעורבות של חיילים אמריקנים במלחמה. "אני לא חושב שזה נחוץ", ענה, "לישראל יש את אחד הצבאות הטובים ביותר. אני מבטיח שנספק להם כל מה שהם צריכים". בעניין ההשוואה בין המחיר הכבד שישראל שלמה להרוגים הרבים בעזה אמר ביידן "יש הבדל יסודי. ישראל נלחמת בברבריות השקולה למה שקרה בשואה, כך שאני חושב שישראל צריכה להגיב. הם צריכים לרדוף את חמאס. חמאס הוא חבורה של פחדנים. הם מתחבאים מאחורי אזרחים". עם זאת, ביידן אמר שמתקיימים מגעים לגבי פתיחת מסדרון הומניטרי ולייסוד אזור בטוח. "אנחנו גם מדברים עם המצרים", אמר ביידן, "לבדוק אם יכול להיות מוצא לילדים ולנשים מחוץ לאזור הזה כרגע, אבל זה קשה".

הפרק המתורגם יעלה לשידור בסלקום TV במהלך השבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully