וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהטלת מטבע אין לכל צד 50 אחוז: מדענים הטילו 350,757 מטבעות והוכיחו שיש צד מנצח

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 0:19

ידוע כי בהטלת מטבע יש סיכויים של 50 אחוזים לנצח או להפסיד, אך כעת מחקר חדש מראה שיש יתרון מסוים לאחד הצדדים - ואולי כדאי שתדעו מהו אם אתם רוצים לנצח

איך לנצח כל פעם בהטלת מטבע?/@ryanmayaa

הביטו טוב טוב על המטבע לפני ההטלה ולפני שאתם מחליטים על "עץ" או "פלי": מחקר חדש מוכיח שבניגוד למה שכולנו חשבנו - בהטלת מטבע אין 50 אחוזי הצלחה או הפסד לכל צד ולמעשה לאחד מהצדדים יש יתרון קל על השני.

הטלת מטבע נהוגה עוד מימי האימפריה הרומית והיא בדרך כלל מסייעת לנו לקבוע מי יתחיל ראשון במשחק או מסייעת לנו לקבל החלטות. המשחק נראה הוגן: לכל מטבע יש שני צדדים והצד שעליו הוא נופל אקראי לחלוטין (כלומר שיש 50 אחוזים לכל צד). אולם, כעת חוקרים טוענים שיש צד אחד שהסיכוי שלו טיפה יותר גבוה - והם קבעו את זה אחרי שהטילו לא פחות מ-350,757 מטבעות.

לפי הצוות, בראשות המתמטיקאי האמריקני פרסי דיאקוניס, כשזורקים מטבע לאוויר הוא מבלה זמן רב יותר כשהצד הראושני כלפי מעלה וכתוצאה מכך "למטבע יש סיכוי גבוה יותר לנחות באותו הצד שממנו הוא שוגר". כלומר יש כאן הטיה לאותו צד.

הטלת מטבע. Natali _ Mis, ShutterStock
כך תגדילו את סיכוייכם לזכות/ShutterStock, Natali _ Mis

דיאקוניס מצא, ממספר אידיאלי קטן יותר של הטלות מטבע שתועדו ונותחו, שמטבעות נוחתים על אותו צד שממנו הושלכו בסביבות 51 אחוזים מהפעמים. הצוות גייס 48 אנשים להטיל 350,757 מטבעות מ-46 סוגים שונים ומצא שבסך הכל יש סיכוי של 50.8 אחוז שהמטבע יראה תוצאה דומה לאחר הנפילה לזו שלפניה. כלומר שהחלק העליון שהוצג לפני הזריקה יהיה גם החלק העליון שיוצג אחריה.

כשמעמיקים יותר בנתונים, הם גילו שהטלות מטבע משתנות מאוד בין אנשים, כאשר חלקם הראו הטיה חזקה לצד זהה ואחרים לא הראו כלל הטיה. האחוזים אולי לא נראים גבוהים, אבל עם הזמן הם יכולים להוביל ליתרון: נניח אם הצלחת לשכנע מישהו להמר איתך על הטלות מטבעות במשך 1,000 סיבובים ברציפות.

עוד בנושא:
עובד חשף את הסוד: כך תשלפו בקלות את הבובות במשחק המנוף

מסתבר שעד היום שיחקתם "מונופול" לא נכון: אלה חוקי המשחק הנכונים והמפתיעים

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כך מטילים מטבע:

"ניתן להמחיש את גודל ההטיה באמצעות תרחישי הימורים", מסביר הצוות בדיון שלהם, "אם אתם מהמרים על דולר במשחק הטלת מטבע (כלומר, משלמים דולר אחד כדי להיכנס - וזוכים ב-0 או 2 דולרים בהתאם לתוצאה) וחוזרים על המשחק 1,000 פעמים, לדעת את עמדת ההתחלה של הטלת המטבע ישיג לכם יתרון ורווח של 19 דולר בממוצע".

בנוסף, כשמטילים מטבע והוא נופל מספר פעמים על אותו צד, אנשים רבים נוטים להניח שההסתברות לנפילתו על הצד השני בהטלה הבאה תהייה גבוהה יותר - זו הטיה קוגניטיבית הנקראת כשל המהמר. בהנחה שהמטבע הוגן, היות שההטלות הן בלתי תלויות, ההסתברויות לנפילתו על כל אחד מהצדדים בהטלה הבאה שוות. אם המטבע מוטה, ההסתברות לנפילה על הצד שעליו נפל כבר מספר פעמים גבוהה יותר.

המתמטיקאי ג'ון קריך, ערך בעבר ניסוי דומה במטרה לבדוק את יש מטבעות הוגנים, למרות שבמתמטיקה, בניגוד למדעי הטבע והחברה, ניסוי אינו הוכחה קבילה. קריך ישב בשבי הנאצים במלחמת העולם השנייה והוא ניצל את הזמן כדי להטיל את אותו מטבע 10,000 פעם, ולתעד את התוצאות. המטבע נפל על "עץ" 5067 פעמים (50.67%). אם כי אחרי הזריקה ה-6000, התוצאות היו 50.1% נפילות על עץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully