וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירת השיפוצים במערך חירום: עוזרים לשפץ בתים בדרום

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 17:08

וואלה! עושה סדר בכל יוזמות ההתנדבות לחיילים ולתושבי עוטף עזה שנמצאים בקו האש. סיירת השיפוצים שבימים כתיקונם משפצת בתים של קשישים ניצולי שואה שחיים בתנאים מזעזעים, ירדה לדרום לשפץ בתים שנהרסו. אנחנו הנשק הסודי ואנחנו ננצח

בעקבות עשרות פניות של משפחות מפונות שהגיעו לדירות ללא ריהוט, קשישים מישובי הדרום שלא פונו אך זקוקים לעזרה, מקלטים ומרחבים מוגנים ציבוריים שלא ראויים לקליטת אזרחים, הקימה סיירת השיפוצים מערך חירום שמתווך בין צרכים של תושבי הדרום המפונים לדירות זמניות וכאלו שנשארו בבתיהם.

רותם ללוש, מנכ"ל העמותה ובעלים של משרד ליחסי ציבור, הקים את הסיירת לפני שנתיים: "בגדול אחרי תקופה ממש ארוכה של חוסר מעש וסתם דיכאון מהמצב הבנתי שצריך לעשות משהו כדי להניע את החיים ואת המוח, וגם - להיות פתרון ולא בעיה. וזה ממש עזר לי, וגם כמובן לקשישים וניצולי השואה".

ובמה שונה התפקוד של הסיירת עכשיו במלחמה?
"בשוטף אנחנו מסייעים רק לקשישים וניצוי שואה, אבל מערך החירום כולל פעילות עבור כלל אזרחי העוטף וחיילי צה"ל. לצורך העניין תיווכנו עכשיו מאות מזרנים שעולים לשטחי כינוס, כדי לשפר את התנאים שלהם. מקלטים שהמצב שלהם לא מאפשר הכלה של אזרחים. כרגע אנחנו אוספים תרומות למען מרחב מוגן בקריית שמונה, כדי לשפר השהייה במרחבים המוגנים"

סיירת השיפוצים. רותם ללוש, אתר רשמי
מזרנים נתרמו לחיילים בשטחי כינוס/אתר רשמי, רותם ללוש

מה צריך עוד?
"יש המון צרכים; החל ממזרנים למפונים ולחיילים, המשך בתיקוני דלתות וחלונות, ריהוט, ועוד. יש הירתמות מרגשת של חברות כמו רב בריח שהקימו חמ"ל סיוע בו עד כה הם מטפלים בלמעלה מ-1000 פניות, וחברת שומרת הזורע שתרמה עד כה מאות מזרנים ורהיטים לחיילים ולמשפחות מפונות, שהגיעו ליעדם בעזרת מתנדבים שרתמו את רכבם וזמנם."

כרגע אנחנו עדיין ממש זקוקים להמון אנשי מקצוע, למתנדבים ולתרומות שבעזרתם נצליח לסייע לכמה שיותר אזרחים יקרים שנמצאים בימים אלו בחזית, במצבים מאוד לא פשוטים. ניתן לפנות אלינו בעמוד האינסטגרם

לעוד יוזמות מדהימות לחצו כאן
לכל בקשה אפשר לפנות אלינו באינסטגרם
לתרומות לעמותה: העברה לחשבון מס 397620, בנק מזרחי סניף 483, על שם סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה. או בלינק הזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully