וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתחייב בכנסת: "יש הרבה שאלות על האסון - נחקור הכול עד תום"

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 17:22

ראש הממשלה הודיע במליאת הכנסת כי נפגש עם משפחות החטופים. זאת, לאחר שספג ביקורת כשנשיא ארה"ב התקשר למשפחות לפניו. הנשיא הרצוג נאם גם הוא והאשים את הממשלה: "מוסדות המדינה חייבים ליישר קו עם הסטנדרטים שהעם המדהים הזה מציב". המליאה הופסקה עקב אזעקות

בווידאו: מליאת הכנסת נפתחת בדקת דומיה, נאומי רה"מ והנשיא/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא יצחק הרצוג נאמו היום (שני) במליאת הכנסת. נתניהו אמר בנאומו כי נפגש עם משפחות החטופים, ושלח אזהרה לחזבאללה: "אל תבחנו אותנו בצפון". נשיא המדינה בנאומו ביקר את הרכנסת ואמר כי יש "חובה ברורה ובסיסית - לבירורים נוקבים". עוד מסר הנשיא כי הוא שומע לאחרונה "קולות מסוכנים שלוקחים מדינה שלמה אחורה". לאחר נאום נתניהו, מליאת הכנסת נקטעה פעמיים בעקבות אעזקות.

ראש הממשלה נתניהו פתח את דבריו אל מול המליאה ואמר כי "גם בחלוף 75 שנים לכינונה של עצמאות ישראל, מלחמת העצמאות טרם הסתיימה", אמר ראש הממשלה, "הקמת המדינה הייתה אירוע חד פעמי אבל המערכה על קיום במדינה נמשכת ברציפות ללא הפוגה". בנושא חקירת המחדל, אמר ראש הממשלה כי "יש הרבה שאלות על האסון. נחקור הכל עד תום".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתיחת מליאת הכנסת . 16 באוקטובר 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
"אל תבחנו אותנו בצפון", ראש הממשלה נתניהו/צילום מסך, ערוץ כנסת

נתניהו הוסיף כי ניצחון במערכה זו יקח זמן ויהיה רצוף מכשולים. "יהיו רגעים קשים. יהיו מהמורות אבל נדרשת הקרבה אבל אנחנו ננצח כי מדובר בעצם קיומנו במרחב הזה. הרצון שלהם הוא להשמיד את מדינת ישראל ולרצוח את כולנו".

בנושא האפשרות לפתיחת מערכה נוספת בצפון, פנה נתניהו לאיראן וחיזבאללה והזהיר: "אל תבחנו אותנו בצפון. אל תחזרו על הטעות שעשיתם בעבר, כי המחיר שתשלמו היה כבד. הנשיא ביידן אמר לכם 'don't' ואני חוזר על דבריו ואומר: אל תעשו את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חברי הכנסת התפנו מאולם המליאה בעקבות אזעקות בירושלים
16.10.23. ערוץ הכנסת
אזעקה במליאת הכנסת/ערוץ הכנסת

לאחר מכן פנה ראש הממשלה גם למנהיגי מדינות העולם. "המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם", אמר ראש הממשלה, "אם לא נתייצב יחד בחזית אחת, זה יגיע גם אליכם". הוא הוסיף כי צה"ל נערך להמשך המלחמה גם בדרום וגם בצפון. "כולנו מאוחדים מאחורי צה"ל. כולנו. זה צריך להתבטא גם במילים וגם במעשים", אמר.

לבסוף אמר ראש הממשלה כי נפגש עם נציגי משפחות החטופים. זאת, לאחר שספג ביקורת על כך שנשיא ארצות הברית יצר קשר עם משפחות החטופים האמריקנים לפניו. "חיבקתי אותם והקשבתי לדברים שנאמרו מהלב. הקשבתי להקלטה המצמררת, יותר מאחת, 'אמא תצילי אותי'. אנחנו מחויבים למשפחות ולא נרפה מהמאץ להשיב אותם. הזוועה היא בלתי ניתנת לתיאור", אמר.

הרצוג: "יש משבר אמון במדינה שחייבים להתייחס אליו "

הנשיא יצחק הרצוג נאם גם הוא מולא מליאת הכנסת ומסר כי "לעם הישראלי המופלא הזה יש דרישות מוצדקות, ויש לו ציפיות. יש לו ציפיות מאיתנו - מנהיגי העם. יש לו ציפיות מהבית הזה. אני אומר את זה בפשטות: אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה". הנשיא אמר כי דברים אלו נכונים ברמה המדינית, ברמה הביטחונית, אך גם ברמה הפוליטית והחברתית. "כאן חובה ברורה ובסיסית - לבירורים נוקבים, לבדיקות מכל סוג, להפקת לקחים ומסקנות", אמר.

"הציפיות של העם לא מסתיימות בזה", הוסיף הנשיא, "בקרב רבים מאד בציבור הישראלי, יש כעס, יש כאב, יש משבר אמון במדינה שחייבים להתייחס אליו ולפעול בהתאם ומהר. המדינה ומוסדותיה חייבים ליישר קו עם הסטנדרטים שהעם המדהים והמופלא הזה מציב בשעתו הקשה. העם דורש אחריות בהחזרת הביטחון ושיקום האמון; בשיקום הישובים הפגועים, הקהילות והמשפחות; ובשיקום מי שחרב עליהם עולמם. הוא דורש שיקשיבו לו - גם כשהוא כועס, ושיכירו בכאב, בטראומה, באובדן ובתחושת ההפקרה; הוא דורש הושטת יד; ובעיקר הוא דורש 'יחד'".

יצחק הרצוג נואם במליאת הכנסת . 16 באוקטובר 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
יצחק הרצוג נואם במליאת הכנסת/צילום מסך, ערוץ כנסת

הנשיא הוסיף כי אפילו עכשיו, בעיצומה של הלחימה, ישנם קולות אותם הוא כינה "מסוכנים" שהולכים ומתחזקים. "כשעוד לא סיימנו לקבור את מתינו, אני שומע קולות, שלוקחים מדינה שלמה אחורה - אל עברי פי פחת - ומתחילים לזרוע זרעים של פירוד ושנאה. אסור לזה לקרות. פשוט אסור".

"אויבינו משתוקקים לכל שמץ של קיטוב בינינו. זה ממש חלק מהתוכנית האסטרטגית שלהם. ולכם, מכובדי, יש תפקיד עצום במשימה הקריטית לשמור עלינו יחד. הבית הזה חייב לשקף את תחושת האחדות של העם בעת הזאת; את ההבנה שיש דברים גדולים יותר מהמחלוקות בשעה זו", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully