וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושב החורף של הכנסת נפתח, המליאה התרוקנה פעמיים בזמן האזעקה

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 17:22

הישיבה נפתחה בשעה 16:00 בדקת דומייה לזכר קורבנות המלחמה ובתפילה לשלום חיילי צה"ל. הנשיא הרצוג: " אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה". ראש הממשלה נתניהו: "יש הרבה שאלות על האסון, נחקור הכול עד תום". במהלך הישיבה: המליאה התרוקנה פעמיים בשל אזעקה

בווידאו: חברי הכנסת מתפנים מאולם המליאה בעקבות אזעקה בירושלים/צילום: ערוץ הכנסת, טל שלו ויקי אדמקר

בצל הלחימה: המושב השני של הכנסת ה-25 יצא היום (שני) לדרך בישיבה במליאת הכנסת. הישיבה נפתחה בשעה 16:00 בדקת דומייה לזכר 1,300 קורבנות המלחמה ובתפילה לשלום חיילי צה"ל. בנוסף, בכניסה למשכן הכנסת הוצבה פינת זיכרון לקורבנות המלחמה. חברי הכנסת הוזמנו להדליק נר ולכתוב בספר מיוחד לזכרם.

הישיבה, שהתרוקנה פעמיים בשל אזעקות, מתקיימת במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה, ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שגם יישאו דברים וכן בנוכחותו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן. כמו כן, נוכחים יושבי ראש ועדות החוץ של בתי המחוקקים של ליטא, לטביה ואסטוניה; זיגימנטס פאביליוניס, ריחרד קולס ומרקו מיכלסון (בהתאמה), ינכחו ביציע הכבוד של מליאת הכנסת, לאות הזדהות עם מדינת ישראל. עוד מכבדים את הכנסת בנוכחותם עשרות שגרירים ממדינות מרחבי העולם.

הרצוג במסר לנתניהו: לעם יש ציפיות מוצדקות לבירורים נוקבים

מליאת הכנסת מתרוקנת בזמן אזעקת צבע אדום. 16 באוקטובר 2023.. ללא, יקי אדמקר
המליאה מתרוקנת בזמן האזעקה/יקי אדמקר, ללא

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פתח בנאום: "מדינת ישראל לא התמודדה מעולם עם מכה כל כך כואבת בהיקפה, בעוצמתה, ברשעותה ובאכזריותה. הקרב לא נגמר, המלחמה רק החלה, נדרש לעמוד יחד, אלה צעד אלה, בלי ציניות, סרקזם או חשדנות. נצטרך להזיז את כל אלה הצידה עד לניצחון מוחלט".

אביגדור קהלני הוזמן במליאה לשאת תפילה לשלום חיילי צה"ל, ואחריו עלה נשיא המדינה יצחק הרצוג.

"אנחנו לא לבד במלחמה הזו", אמר הנשיא, "אנחנו נלחמים את מלחמתה של משפחת העמים - של כל דורשי הצדק, השלום והחרות - נגד אויב שהוכיח שהאנושות והאנושיות הן האויב שלו. אנו מודים מעומק הלב לבעלות בריתנו בעולם כולו, ובראשן האומה האמריקאית, בהנהגת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אוהב ישראל אמיתי, והקונגרס על שני צדדיו, וכן למנהיגות האירופאית, על תמיכה בלתי מתפשרת, ועל עמידה נחושה בצד הנכון של ההיסטוריה. חברות וחברי הכנסת, מעטים הם הרגעים בקורותיה של אומה שבהם כל כך הרבה מוטל על הכף. וכשהם מגיעים, כאמור, הם טומנים בחובם אחריות עצומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בווידאו: מליאת הכנסת נפתחת בדקת דומיה, נאומי רה"מ והנשיא/צילום: ערוץ הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בפתיחת המושב השני של הכנסת ה-25.  באוקטובר 2023.. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה/פלאש 90, נועם רבקין פנטון

"לעם הישראלי המופלא הזה יש דרישות מוצדקות, ויש לו ציפיות. יש לו ציפיות מאיתנו - מנהיגי העם. יש לו ציפיות מהבית הזה. אני אומר את זה בפשטות: אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה. זה נכון ברמה המדינית, זה נכון ברמה הביטחונית, וזה נכון ברמה הפנים-ישראלית - הפוליטית והחברתית. יש כאן חובה ברורה ובסיסית - לבירורים נוקבים, לבדיקות מכל סוג, להפקת לקחים ומסקנות. אין ספק בכך ואין חולק על כך. זה הכרח קיומי לכל מדינה חפצת חיים שחווה אסון נורא כל כך; אך אסור שזה יפגע במאמץ המלחמתי.

"הציפיות של העם לא מסתיימות בזה. בקרב רבים מאד בציבור הישראלי, יש כעס, יש כאב, יש משבר אמון במדינה שחייבים להתייחס אליו ולפעול בהתאם ומהר. המדינה ומוסדותיה חייבים ליישר קו עם הסטנדרטים שהעם המדהים והמופלא הזה מציב בשעתו הקשה. העם דורש אחריות בהחזרת הביטחון ושיקום האמון; בשיקום הישובים הפגועים, הקהילות והמשפחות; ובשיקום מי שחרב עליהם עולמם. הוא דורש שיקשיבו לו - גם כשהוא כועס, ושיכירו בכאב, בטראומה, באובדן ובתחושת ההפקרה; הוא דורש הושטת יד; ובעיקר הוא דורש "יחד".

"אפילו עכשיו, בעיצומה של הלחימה, כשעוד לא סיימנו לקבור את מתינו - אני שומע קולות מסוכנים, הולכים ומתחזקים, שלוקחים מדינה שלמה אחורה - אל עֶבְרֵי פִּי פַּחַת - ומתחילים לזרוע זרעים של פירוד ושנאה. אסור לזה לקרות. פשוט אסור. אויבינו משתוקקים לכל שמץ של קיטוב בינינו. זה ממש חלק מהתוכנית האסטרטגית שלהם. ולכם, מכובדי, יש תפקיד עצום במשימה הקריטית לשמור עלינו יחד. הבית הזה חייב לשקף את תחושת האחדות של העם בעת הזאת; את ההבנה שיש דברים גדולים יותר מהמחלוקות בשעה זו".

הכנסת בדקה דומייה לזכר הנרצחים בפעולת הטרור של חמאס בדרום הארץ.16 באוקטובר 2023.. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
"המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם". נתניהו/פלאש 90, נועם רבקין פנטון

אחרי הנשיא נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו: " גם בחלוף 75 שנים לכינונה של עצמאות ישראל, מלחמת העצמאות טרם הסתיימה. הקמת המדינה הייתה אירוע חד פעמי, אבל המערכה על קיום במדינה נמשכת ברציפות ללא הפוגה. זה רגע של מאבק נחוש למי שקמו עלינו לכלותינו. היעד שלנו הוא ניצחון, ניצחון מוחץ על החמאס. מיטוט שלטונו והסרת האיום שלו על המדינה אחת ולתמיד . התנאים הם אחדות ונחישות.

"אני מברך את אזרחי ישראל, יהודים ולא יהודים, שמתאחדים בהקרבה ובגבורה. במערכה הלאומית הזאת כולנו יחד. כל ישראל ערבים זה לזה. יש הרבה שאלות על האסון. נחקור הכל עד תום. הניצחון יקח זמן. יהיו רגעים קשים. יהיו מהמורות אבל נדרשת הקרבה אבל אנחנו ננצח כי מדובר בעצם קיומנו במרחב הזה. הרצון שלהם הוא להשמיד את מדינת ישראל ולרצוח את כולנו".

נתניהו פנה למנהיגי העולם: "המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם. אם לא נתייצב יחד בחזית אחת, זה יגיע גם אליכם. יש לי מסר לחיזבאללה ולאיראן - היזהרו. אנחנו נערכים להמשך המלחמה בדרום וערוכים גם בצפון . כולנו מאוחדים מאחורי צה"ל. כולנו. זה צריך להתבטא גם במילים וגם במעשים.

"נפגשתי עם נציגי משפחות החטופים , חיבקתי אותם והקשבתי לדברים שנאמרו מהלב. הקשבתי להקלטה המצמררת, יותר מאחת, "אמא תצילי אותי". אנחנו מחויבים למשפחות ולא נרפה מהמאץ להשיב אותם. הזוועה היא בלתי ניתנת לתיאור. היו אינספור ניסיונות להשמיד אותנו, בהיותנו חסרי מגן שילמנו מחירים שאף עם בעולם שילם. ההבדל היום שיש לנו מדינה חזקה, צבא חזק, עם חזק ויכולת להשיב מלחמה. כך נעשה גם הפעם. יצאנו למלחמה , ננצח במלחמה , ולא נעצור עד לניצחון".

בנימין נתניהו ויאיר לפיד בפתיחת המושב השני של הכנסת ה-25, ירושלים. 16 באוקטובר 2023.. נועם רבקין פנטון, פלאש 90
נתניהו ולפיד לוחצים ידיים/פלאש 90, נועם רבקין פנטון

אחרי נתניהו עלה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "זה ייקח זמן, זה יצריך שימוש בכוח רב. אם העולם לא יאהב את זה - שלא יאהב. הילדים שלנו נרצחו. אנחנו נצא מהאסון הנורא שפקד אותנו דרך זה שנבנה הכל סביב הערכים הטובים שאנחנו רוצים לחיות לפיהם. ברחבי הארץ כולה יש כרגע, בעודנו כאן, מאות אלפי גילויים מרגשים, מעוררי השראה, של עזרה הדדית, של סיוע לאחר, של מחוייבות אחד לשני. הרוח הזו של הישראליות, היא תמונת הנצחון שלנו.
 
"זה הנצחון הגדול שלנו על תרבות השנאה והמוות של חמאס. בכל פעם שאנחנו בוחרים להיות טובים וערכיים - אנחנו מנצחים את החמאס. בכל פעם שאנחנו בוחרים לתת אמון אחד בשני - אנחנו מנצחים את החמאס. האנשים שמתו בשבת שעברה הם המורים שלנו, השוטרים שלנו, החברים שלנו והילדים שלנו. הם כל מה שטוב בנו. זה לא מספיק שנזכור אותם, אנחנו צריכים להיות ראויים להם.

"הרבה אנשים מפקפקים ביכולת שלנו להיות ראויים להם. אני לא. תסתכלו אחורה על ההיסטוריה שלנו. בכל פעם שהיינו צריכים למצוא בתוכנו את הכוח, מצאנו אותו. בכל פעם שעמדנו מול הרס ודם ואש ותמרות עשן, בחרנו לבנות מחדש ומתוך החורבות בנינו עולם טוב יותר. זה הולך להיות קשה. זה תמיד קשה, אבל עשינו כל כך הרבה פעמים את הבלתי אפשרי שאין לי ספק ביכולתנו לעשות אותו שוב. אוייבינו תמיד חשבו שנשבר מול הקושי, ותמיד הופתעו כשהם גילו שהקושי מוציא מאתנו את המיטב. המטרה שלנו היא לא לסיים את המלחמה ולחזור אחורה, המטרה שלנו היא לנצח במלחמה ולהיות טובים יותר ממה שהיינו. המטרה שלנו היא להחזיר את האמון בין הבית הזה לבין אזרחי ישראל. המטרה היא שיעלי והדר יידעו שאנחנו פה בשבילן, ותמיד נהיה.
 
"מדינת ישראל מסרבת לחיות חיים של פחד ואלימות. חפצי חיים אנחנו. התנ"ך, ספר תהילים, אומר לנו שלהיות חפצי חיים פירושו גם להגדיר איזה חיים אתה חפץ שיהיו לך: 'מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים אֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה טוֹב בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ'. אמן".

אהוד ברק בפתיחת המושב השני של הכנסת ה-25 . 16 באוקטובר 2023.. ללא, אתר רשמי
אהוד ברק בפתיחת המליאה/אתר רשמי, ללא
מנסור עבאס בכנסת: נותנים הזדמנות נוספת לממשלה
11.05.22. פול
קורא לאיפוק. מנסור עבאס/פול

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, כינס לפני ישיבת המליאה (שני) את סיעתו והתייחס למלחמה בעזה. "הוכינו בתדהמה וצער מהמתקפה הנפשעת ביום שבת ה-7/10", פתח עבאס את הישיבה, "מאז מתנהלת מלחמה קשה ברצועת עזה שגבתה חיים של אזרחים רבים. קורא לאזרחי ישראל הערבים להמשיך לשמור על איפוק, לנהוג באחריות ולשמור על החוק והסדר הציבורי. מפציר בהם להימנע מעיסוק בהסתה או בעידודה שמבקשת להסלים את המצב ביישובים הערבים או בערים המעורבות. מצופה מחברי הקואליציה, אנשי התקשורת ואזרחי ישראל להפגין אחריות ולהימנע מהפצת פייק ניוז על כביכול הזדהות של ערבי ישראל עם המתקפה הנפשעת".

עוד אמר עבאס: "זה הזמן לחשבון נפש אמיתי ועמוק. ההנהגה הפוליטית נכשלה בשני הצדדים וההנהגה הדתית נכשלה. לא מספיק להתפלל לשלום, צריך לפעול לשלום. יש לחשב מסלול חדש כדי להחזיר את התקווה לשלום וחיים משותפים בארץ הקודש. קראתי ואני ממשיך לקרוא להנהגת הפלגים בעזה לשחרר את החטופים. האיסלאם מתנגד לפגיעה בנשים ילדים וחפים מפשע. צעד הומניטרי זה מתבקש באופן מיידי. מפציר בממשלת ישראל לאפשר סיוע הומניטרי מיידי ולא להתעלם מסבלם של חפים מפשע בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully