וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארגנטינה למשפחות הנעדרים והחטופים: "פועל להחזירם הביתה"

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 13:36

אלברטו פרננדס נפגש לשיחת וידאו עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים ממתקפת החמאס והתרגש עד דמעות. הוא העריך שישנם לפחות 16 אזרחי ארגנטינה שנחטפו על ידי חמאס, והבטיח שהוא פועל "למצוא מוצא כדי שיוכלו לחזור בשלום לבתיהם"

נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס נפגש אתמול (ראשון) לשיחת זום עם משפחות החטופים והנעדרים אזרחי ארגנטינה, כדי לשמוע את העדויות שלהם, בייחוד את אלו של פבלו רויטמן ועמוס הורן, להם קרובי משפחה שנחטפו על ידי חמאס בתקיפה בקיבוץ בו הם מתגוררים.

המפגש נמשך כחמישים דקות ועל פי עדויות המשתתפים בו הוא הכיל הרבה רגעים קשים ועדויות מצמררות שגרמו לנשיא ארגנטינה להתרגש ואף לדמוע. לאחר מכן הוא הצהיר שמהרגע הראשון ששמע על המתקפה של חמאס הוא הרים טלפון לנשיא יצחק הרצוג, בכדי להראות סולידריות ולגנות את החמאס. הוא הוסיף שהוא מאוד דואג למצב החטופים ויעשה ככל באפשרותו כדי להחזיר אותם הביתה בשלום

הוא העריך שישנם לפחות 16 אזרחי ארגנטינה שנחטפו על ידי חמאס, והבטיח שהו פועל "למצוא מוצא כדי שיוכלו לחזור בשלום לבתיהם. אנחנו בעיצומו של קושי גדול ועדיין מחפשים דרכים להגיע אליהם. אנחנו עובדים הרבה בשיתוף עם המודיעין הישראלי", טען והוסיף שהוא "מעורב מאוד בניסיון למצוא דרכים לשחרר את האזרחים הארגנטינאים החטופים", למרות שהודה כי "זה דבר מורכב מאוד", מכיוון שרבים מהם נמצאים בידי טרוריסטים שאינם יודעים מי הם, כך שאין איתם אפילו התחלת דיאלוג.

השיחה בין נשיא ארגנטינה למשפחות החטופים והנעדרים

מאוחר יותר חשף כי יצר קשר עם בכירי הרשות הפלסטינית בגדה, אך הם השיבו לו כי אין להם קשרים עם חמאס. "אנחנו רוצים שהסיוט הזה שהם נמצאים בו יסתיים", אמר פרננדס למשפחות, "אנחנו רוצים שקרוביכם יופיעו בחיים והסיוט הזה שאתם חיים בו יסתיים. זו לא רק בעיה שלכם. זו גם בעיה שלי ושל ממשלת ארגנטינה שאנחנו צריכים לפתור. הדבר הגרוע ביותר הוא שאנחנו נתונים בידיים של קבוצת טרוריסטים שביצעו את הזוועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully