וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי יחזקאלי על כישלון הקונספציה: האיסלם הג'יהאדיסטי בא להילחם - אסור להושיט לו יד

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 13:01

בסרטון שהעלה לטיקטוק, מסביר העיתונאי הוותיק את התהליכים, הרעיונות, והתפיסות השגויות של ישראל לגבי מנהיגים פלסטיניים בעבר ובהווה, שהובילו לדבריו לאסון הנורא

תיק טוק צבי יחזקאלי/מערכת וואלה, עריכה ירדנה עבודי פוקס

העיתונאי צבי יחזקאלי הסביר בסרטון שהעלה בחשבון הטיקטוק שלו את את התהליכים, הרעיונות, והתפיסות השגויות של ישראל לגבי מנהיגים פלסטיניים בעבר ובהווה:

"שלום לכולם. זה היום השמיני ללחימה והיום אני אתן ניתוח קצר על מה שקורה. אני רוצה להתחיל לבחון בימים הקרובים בסיכום היומי הזה את עניין הקונספציה. איפה היינו תפוסים בקונספציה שקרסה לנו ביום שבת שעבר? תוצאה של מה זה? איך חונכנו לפי זה? איך הצבא בנה קצינים ותאוריות לחימה לפי זה? איך המנהיגים שלנו פעלו לפי זה? איך העולם בעצם לקח אותנו לפעול בצורה הזו? איך המודיעין שירת את הקונספציה וכו'.

"זו סדרה של סרטונים יומיים שאני אתן, לא כי אני מחפש אשמים, אלא כי אני חושב שאם לא נבין מה קרס ביום שבת שעבר, היום הנורא והשחור בו נטבחו ילדינו זקנינו ונשותינו, לא נוכל להבין איך להתקדם.

@zvi_yechezkeli

שורשי הכשל שלנו. להבנת המהלכים הבאים הנה סדרת סרטונים על הקונספציה . שורשיה. וכישלונה.

♬ צליל מקורי - צבי יחזקאלי

"אז קודם כל עדכון: ברצועת עזה התקיפות ממשיכות, גלים של פליטים. לא צריך להקשיב למה שחמאס אומר כי חמאס זורע פייק ניוז והוא מונע מהאזרחים שלו. הם כרגע מבינים שהם על סף אסון הומניטרי והשאלה הגדולה זה האם ישראל תוכל להתעסק בעזה בלי שחיזבאללה תתערב? אני מאוד מקווה שהיא תוכל לעשות מה שהיא רוצה וזה בעצם השמדת חמאס על כל המובנים. לא רק אזרחי או צבאי אלא הכל. זו משימה גדולה וארוכה שעשויה לקחת חודשים. מעניין גם לראות מה קורה בגבול הצפון כי למרות הגעת האמריקאים הם לא כל כך מורתעים.

"ועכשיו לקונספציה. הקונספציה זה סדיוק כמו ביום כיפור. היתה תפיסה שלפיה פעלנו והיינו בטוחים שיכנענו את עצמו, פעלנו וקרה ההפך. מהי אותה קונספציה? לפני 30 שנה ברית המועצות. מסך הברזל נפל. האימפריה הגדולה שהיתה במלחמה קרה עם העולם קרסה. וואו, איזה מרגש. שברו את חומת ברלין התחבקו באהבה. אמרו שלא צריך גבולות. שזה לא עניין של לאומים, ולא של דתות. הנה זה קרה. רק דמיינו.

"התחיל האינטרנט בעולם והעולם נכנס לתפיסה בספר שיצא אז: קץ ההיסטוריה. עמים, לאומים, דתות קבוצות אתניות, קבוצות שהגדירו את עצמו לפי סממנים אתניים של דת או לאום, אין להם מה להילחם יותר. העולם התחבר, העולם באינטרנט, הכל זה כסף יצא אותו של, הכל זה ביזנס. על מה יש לריב?

"מנגד, יצאה עוד תיאוריה פחות פופולרית, והיא אמרה, התנגשות בין תרבויות. ההפך. עולם שיכיר את עצמו, עולם טכנולוגי ודיגיטלי יתנגש ככל שהוא יכיר את עצמו יותר. בואו נשים את התאוריה הזו בצד ונחזור לתיאוריה הראשונה של קץ ההיסטוריה. ברוח הזו החלו הסכמי אוסלו.

"מה זה אומר? רבנו עם הפלסטינים, חלאס. קחו אדמה, קחו סממני שלטון, קחו דגל, מפקדה, שוטרים נשקים, תעשו הכל. כששאלו את עראפת בפסגת יוהנסבורג ב-93 איך חתמת על הסכם כזה עם היהודים, הוא אמר זה הסכם "חוד-איביע" - כשהוא מתייחס להסכם בין מוחמד ובני מכה מימיו הראשונים של האיסלאם. כשמוחמד ניסה להילחם בהם וראה שהם לא רוצים לקבל את דעתו על אמונה באל אחד, הוא חתם איתם על הפסקת אש ל-5 שנים. אחרי שנתיים, כשהתאפשר לו, הוא תקף ושחט את כולם.

"בעצם, מי שחשב שהפלסטינים הפסיקו את הג'יהאד טעה. הם רק עשו תנועות של שלום וקולות של שלום כדי לקדם אג'נדה אחת: ג'יהאד. אין הבדל בין הרשות הפלסטינית לחמאס. שמעתי באחד האולפנים על חמאס בגדה. אם היה להם את הנשקים והיכולות הם היו עושים את אותו הדבר ביהודה ושומרון. ואם לאבו מאזן היו יכולות, גם זה היה קורה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
וידאוקסט צבי יחזקאלי בתיק טוק , 18 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
צבי יחזקאלי/ראובן קסטרו

"עראפת ואבו מאזן בחרו בדרך של לדבר על שלום ולהתיש אותנו דרך הקהילה הבינלאומית והלגיטימציה לשלום כי הם מבינים שהעולם, שרוצה את השלום הזה, יכול לשים אותנו בפינה. Free Palestine, כמו שאומרים בלונדון, ומתכוונים לרוצחי חמאס. אנחנו הלכנו לשלום עם תפיסות מערביות של תיתן ותכיל ותצטער, כמו שעשה אובמה, שאמר, אני מצטער שדפקנו אתכם ככה. כל הסיפור של החיים שלכם זה כיבוש, נסיים את הכיבוש, יהיה מדהים. זו הטעות.

"חזרנו בעזה לגבולות הפסקת האש משנת 49. בעזה אין כיבוש. מה יש בעזה? את הג'יהאד הכי איום. למה? כי זה שטח שלא היינו בו. כל שטח שנצא ממנו יסיים כמו עזה. למה? כי מפנים אלינו ג'יהאד. זו התפיסה המערבית שלא מצליחה לראות את זה. הם נותנים, מכילים ומבינים. מה אתה רוצה תיקח, רק תהיה בשקט. המערב רוצה שקט והמזרח כל הזמן במוד של מלחמה. לא רק נגדנו, זה משהו שתמיד היה בין שבטים. וכשיש איפשור מצד המערב, הנה זה קורה.

"אמר לי אחד מבכירי החמאס, מה שאנחנו מפעילים עליכם זה לא טילים ולא מנהרות, זה את עצמכם, זה את הדמוקרטיה. זו אותה הטעות של ישראל כשהיא ראתה את אסד הבן נבחר לשלטון. אמרו עליו שהוא חנון, רופא עיניים, למד בלונדון. 800 אלף בני אדם הוא הרג.

"יחיא סינוואר יכול להפוך את כל הרצועה על פיה? כן, הנה הוא עושה את זה. עראפת? היינו איתו בקמפ דיוויד, סגרנו על שני אחוז, הוא הפך את הכל. למה? הקונספציה. זו הקונספציה. יש לה שורשים עמוקים במערב, בחינוך הצבא, בחינוך למודיעין, בחינוך להתבוננות על העולם ואיך העולם המערבי דוחק בנו. זה בדיוק כמו הטעות שעשתה ארה"ב כשהפילה משטרים בשם הדמוקרטיה, וכשבאו לעשות דמוקרטיה קיבלנו ג'יהאד במצרים, בתוניס, בלוב, בסוריה ובסודן. למה? לא כי המזרח יותר אימתני אלא כי אנחנו לא מבינים אותו, יש להם דינמיקות אחרות.

"האיסלאם הג'יהדיסטי בא להילחם, השמאל בא להושיט לו יד ואומר, אולי תנוח בצד? ופתאום כשיש שקט אנחנו מתחילים להאמין שהכל בסדר, עד שמגיע אותו מחבל לבארי והרוע דופק לנו על הדלת. זה יכול לקרות בכל מקום אם לא נתעורר. זה היה החלק הראשון בקונספציה. נמשיך בעזרת השם בימים הקרובים, נקווה לבשורות טובות ולראות שבאמת הכל מתקדם וישראל לא נופלת שוב באמצע בלחימה בגלל אותה קונספציה".

1,300 בני אדם נרצחו ו-3,000 נפצעו במתקפת הפתע של החמאס. מאות מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. דובר צה"ל אישר כי עדכן את משפחות של יותר מ-120 חטופים. בנוסף, נורו אלפי רקטות לעבר ישראל. בתגובה, צה"ל פתח במבצע "חרבות ברזל", שכלל תקיפות נרחבות ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully