וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ארה"ב מפעילה הפלגת חילוץ מישראל לקפריסין

16.10.2023 / 11:54

מרבית המפליגים הם אזרחים ישראלים-אמריקאים שלא מתכוונים להמשיך לארה"ב, אלא יצאו להפוגה במדינות כמו קפריסין או יוון

בווידאו: אזרחי ארה"ב בישראל מתפנים לקפריסין בשל המצב הביטחוני/שלומי גבאי

שגרירות ארה"ב בישראל מפעילה היום (שני) הפלגת חילוץ לאזרחיה המעוניינים לצאת מהארץ. כמה עשרות מהם התייצבו כבר בשעת בוקר מוקדמת בשערי מסוף הנוסעים של נמל חיפה. ההיענות אינה גדולה ותכלול כמה מאות בני אדם. העלייה לאונייה מתעכבת בשל לוגיסטיקה ותתנהל לפי סדר ההגעה והיא על בסיס מקום מוגבל. המבצע זוכה לעניין בעיקר של תקשורת אמריקאית.

מדובר בצעד חסר תקדים, דרמטי, וספק אם נחוץ, כיוון ששדה התעופה בן גוריון פתוח ופועל כרגיל. נכון שלא מעט חברות תעופה זרות ביטלו את טיסותיהן לארץ, גם חברות אמריקאיות, אבל אין כל בעיה לצאת את הארץ.

לצורך המבצע משתמשת השגרירות באוניית הקרוז "רפסודי" של רויאל קריביאן, שעקב המלחמה בדרום "סיימה את העונה" מוקדם מהצפוי. המפליגים יעשו את השיט בהפלגה לילית לנמל לימסול בקפריסין. בבוקר יעגנו שם ומי שיחפצו בהעברה לשדה תעופה, יוסעו באוטובוסים ללרנקה או פאפוס, שארגן להם משרד החוץ האמריקאי.

אזרחים ישראלים-אמריקאים מתכוננים להפלגת חילוץ לקפריסין. שלומי גבאי
אזרחים ישראלים-אמריקאים מתכוננים להפלגת חילוץ לקפריסין/שלומי גבאי

הנוסעים חייבים להיות אזרחי ארה"ב או בני משפחה קרובים (בן זוג/בן זוג, ילדים מתחת לגיל 21) של אזרחי ארה"ב ובעלי דרכון תקף. למי שאין ברשותו דרכון אמריקאי תקף מסייעת השגרירות להשיג אחד. לכל נוסע הותר להביא תיק אחד עד 22 ק"ג בתוספת תיק קטן אחד. היוצאים אינם יכולים להביא חיות מחמד.

ההפלגה לנמל לימסול צפויה להימשך כ-10-12 שעות, אוכל ו-Wi-Fi יהיו זמינים. הצוות הקונסולרי של ארה"ב זמין הן על הספינה ובנמל לימסול בקפריסין כדי לסייע ולספק מידע לגבי המשך נסיעות לארצות הברית.

עוד בוואלה!

"פחדנות מוסרית": המלחמה בין ישראל לחמאס גולשת לקמפוסים בארה"ב

לכתבה המלאה
משט חילוץ של אזרחי ארה"ב מישראל. 16באוקטובר 2023. שלומי גבאי
משט חילוץ של אזרחי ארה"ב מישראל. 16באוקטובר 2023/שלומי גבאי

זה לא חינם: לפני העלייה לאונייה, מתבקשים המפליגים לחתום על התחייבות לשפות את ממשלת ארה"ב בגין העלות וכל אחד מהם אחראי לארגן את הלינה בקפריסין או להמשך הנסיעה משם. נמסר שאם לא יצליחו להבטיח המשך נסיעה מקפריסין, מארגנים גם טיסות שכר.

דניאלה נוביץ צלמת וטל איש הייטק, אמריקאים-ישראלים המתגוררים ביפו, היו מהראשונים שהגיעו והתייצבו כבר ב-07:00 להפלגה הזו, עם הבת ניקו בת ה-3.5. "נישאר בקפריסין עד שייכנסו רגלית ונראה מי נגד מי", אומרת דניאלה לוואלה!, "כישראלית זה קצת הלחיץ אותי כי חשבתי שלגמרי בטוח פה אבל כשהמדינה השנייה שלי מודיעה לי שמחלצים אותי אז זה גרם לי לחשוב שאני אולי במקום לא נכון. בכל מקרה אנחנו מתכוונים להישאר קרוב כמה שאפשר, לשהות קצת בקפריסין, ולשוב לישראל ברגע שנבין לאן זה מתפתח". היא אמרה שההחלטה באה בחטף וכך טרם החליטו היכן ישהו באי וכי "הרבה משפחות מהגן של הבת כבר בקפריסין ונחבור אליהן שם".

משט חילוץ של אזרחי ארה"ב מישראל. 16באוקטובר 2023. שלומי גבאי
משט חילוץ של אזרחי ארה"ב מישראל. 16באוקטובר 2023/שלומי גבאי

עוד בני זוג ישראלים אמריקאים המתגוררים בגבעת שמואל שביקשו להישאר בעילום שם יוצאים בהפלגה עם שני ילדיהם ומתכוונים אף הם להמתין לעת עתה בקפריסין, אמרו כי "אנחנו יוצאים כי נעשה פה לא נעים" והם לא מתכוונים למטחי הרקטות או חדירת המחבלים בדרום. "ביביסטים מחבלים בטקסי זיכרון ומפריעים, קוראים לנו אשכנאצים, נחזור כשנרגיש יותר בטוחים".

אבא ישראלי-אמריקאי בן 45 מאזור המרכז הגיע עם שלושת ילדיו. "אני לוקח את הילדים ליוון שינוחו, אשאיר אותם אצל הוריי המתגוררים שם ואני חוזר". בנות זוג מהישוב הקהילתי חרשים לקחו את הילדה וגם הן מתכוונות להמשיך ליוון. "נחסוך לה את מה שקורה כאן", אמרו.

הרוב המוחלט של המפליגים הם ישראלים-אמריקאים ובכללי לא כאלה שעוזבים לצמיתות או שבכלל ממשיכים לארה"ב, אלא יוצאים להפוגה בקפריסין יוון או מדינה אחרת באירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully