וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים נלחמים למען הדגל": המחברת של אלכסיי שנפל בשדרות

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 15:30

אלכסיי שמקלוב מחיפה התגייס לימ"מ לפני עשור ונפל בקרב מול מחבלים שהשתלטו על תחנת משטרת שדרות. במהלך שירותו כתב שמקלוב את תחושותיו במחברת אישית, שבה כתב בין היתר: "אני נלחם בשביל שהטוב ינצח את הרע. לא משנה מה ההיסטוריה תספר, אני יודע באיזה צד אני"

בווידאו: חולית מחבלים תוקפת ניידת משטרה בשדרות ויורה לכל עבר/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

רפ"ק אלכסיי שמקלוב, לוחם ימ"מ בן 34 מחיפה, היה לאחד מהגיבורים שנפלו בקרב על תחנת המשטרה בעיר שדרות שעליה שהשתלטו מחבלים. לאחר שעות של מצור, המחבלים חוסלו והתחנה הושמדה כליל. בשבוע שעבר הובא שמקלוב למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בחיפה והתברר כי מתחת לחזות הלוחמת, שמקלוב כתב מחברת אישית שבה ביטא את תחושותיו האישיות.

"אני נלחם את המלחמה לא בשביל כבוד, לא בשביל כסף, בשביל שהטוב ינצח את הרע ואת החושך", כתב לוחם הימ"מ ב-24 באפריל 2022 במחברת שלו. "לא משנה מה ההיסטוריה תספר, אני יודע ביאזה צד אני: מי היה מאחורי, איתי ומולי. אני עם אנשיי מול האויב. אין קשר יותר מחייב מזה. אני רוצה את זה כמה שיותר, לנצח. אני מוכן. אני רגוע".

המחברת של אלכסיי שמקלוב, לוחם הימ"מ שנפל בקרב על תחנת המשטרה בשדרות. באדיבות המשפחה
המחברת של אלכסיי שמקלוב, לוחם הימ"מ שנפל בקרב על תחנת המשטרה בשדרות/באדיבות המשפחה
רב פקד אלכסיי שמקלוב. דוברות משטרת ישראל
רב פקד אלכסיי שמקלוב/דוברות משטרת ישראל

ב-6 במאי 2022, יום לאחר הטבח באלעד במוצאי יום העצמאות, הוא כתב: "קצת פאקינג כבוד לדגל. אנשים נלחמו, נלחמים ויילחמו בשבילו. נהרגו, נהרגים וייהרגו בשביל פיסת בד שעליה שני פסים ומגן דוד כחול באמצע".

שמקלוב הותיר אחריו הורים ואחות. האחות יוליה ספדה לו במהלך ההלוויה וחזרה על דבריו של שמקלוב מ-24 באפריל אשתקד. "אולי זה מוגזם ופואטי, אבל אני רוצה לכתוב לנצח. זו החזית ובה אני נמדד בכל מה שאני עושה. אני לא שוכח את זה לשנייה", כתב הלוחם שנפל.

חברו של אלכסיי כתב בפייסבוק: "לא ידענו שבנוסף לכל הדברים שאתה עושה, אתה גם משורר. אבל זה אתה. מצטיין בהכול, אז זה לא באמת מפתיע. טקסט של לוחם בכל רמ"ח איבריו".

תחנת משטרת שדרות לאחר ההריסות 08 באוקטובר 2023. סעיף 27 א', אתר רשמי
תחנת משטרת שדרות לאחר שנהרסה/אתר רשמי, סעיף 27 א'

טקס ההלוויה התקיים במעמד מפקד בית מג"ב איו"ש, תת-ניצב ברק מרדכי, מ' פלגה בימ"מ, סגן ניצב ת', לוחמים ולוחמות, מפקדים ומפקדות, מכובדים נוספים ומוקירי דרכו. לאר מותו הועלה שמקלוב לדרגת רב פקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully