וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע שנאה בארה"ב: פלסטיני בן 6 נרצח בדקירות בגלל המלחמה

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 7:29

הילד ואמו הותקפו ביאלינוי על ידי בעל הדירה שלהם בן ה-71, שלפי הרשויות סימן אותם רק בשל אמונתם ברקע העימות בין ישראל לחמאס. האם, שהגיעה לארה"ב מהגדה, שרדה אך בנה שנדקר 26 פעמים מת בבית החולים. ביידן: "מזועזע, למעשה השנאה הזה אין מקום באמריקה"

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

גבר בן 71 בארצות הברית מואשם ברצח ובפשע שנאה אחר שדקר למוות ילד מוסלמי בן שש, ממוצא פלסטיני, ופצע את אמו - כך הודיעו הלילה (שני) הרשויות במדינת אילינוי, שציינו כי התוקף, ג'וזף צ'ובה, עשה זאת בשל המלחמה בין ישראל לחמאס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא "מזועזע" מההתקפה. "למעשה השנאה הנורא הזה אין מקום באמריקה, והוא עומד נגד הערכים הבסיסיים שלנו: חופש מלפחד ממי שאנחנו מתפללים עבורו, במה אנחנו מאמינים ומי אנחנו", מסר ביידן בהצהרה. "כאמריקנים, עלינו להתאחד ולדחות את האסלאמופוביה ואת כל צורות הקנאות והשנאה", הוסיף הנשיא, שהתייצב לצד ישראל מתחילת המלחמה וספג על כך ביקורת מצד גורמים מסוימים בשמאל האמריקני.

לפי ההודעה של לשכת השריף במחוז וויל, התקיפה אירעה ביום שבת בבוקר, בעיר פליינפילד, כשאישה התקשרה למוקד החירום ואמרה כי בעל הדירה שלה תוקף אותה. היא סיפרה כי היא "רצה למקלחת והמשיכה להיאבק בתוקף שלה".

כשהשוטרים הגיעו למקום הם גילו את האישה והילד עם "פצעי דקירה מרובים בחזה, בפלג הגוף העליון ובגפיים העליונות". השניים פונו לבית החולים, אך הילד מת מאוחר יותר. הוא נדקר 26 פעמים. "הסכין ששימשה במתקפה הזו היא סכין משוננת בסגנון צבאי בקוטר 31 ס"מ עם להב באורך של 17 ס"מ", נמסר ממשרד השריף. אמו של הילד, שנפצעה קשה, צפויה לשרוד את ההתקפה.

ילד פלסטיני שנרצח בגלל המלחמה בין ישראל לחמאס באילינוי, ארה"ב. רויטרס
"שילם את המחיר על אווירת השנאה". קורבן ההתקפה, וודיע אל-פאיום/רויטרס

צ'ובה נמצא "יושב זקוף בחוץ על הקרקע ליד שביל הגישה של בית המגורים", לפי ההצהרה. הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול לפני שתוחקר על ידי הבלשים. "החוקרים הצליחו לקבוע כי שני הקורבנות במתקפה האכזרית הזו היו על הכוונת של החשוד בשל היותם מוסלמים והסכסוך המתמשך במזרח התיכון שבו מעורבים חמאס והישראלים", הוסיף משרד השריף.

הרשויות לא פרסמו את שמותיהם של הקורבנות, אבל בתדרוך לכתבים מאוחר יותר, עדכן המשרד בשיקגו של המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים, ארגון זכויות אדם אמריקני, כי שמו של הילד היא וודיע אל-פאיום, ושל אמו חנאן שאהין. בעוד שהילד נולד בארצות הברית, אמו, שבמקור היא מביתוניא שבגדה המערבית, הגיעה למדינה לפני 12 שנה.

עוד בוואלה!

ארה"ב תשלח נושאת מטוסים נוספת, שר החוץ האיראני נפגש עם הנייה בקטאר

לכתבה המלאה
ג'וזף צ'ובה, אדם שדקר למוות ילד מוסלמי באילנוי, ארה"ב. לשכת השריף של מחוז וויל, אתר רשמי
"היו על הכוונת של החשוד בשל היותם מוסלמים". צ'ובה/אתר רשמי, לשכת השריף של מחוז וויל

מנכ"ל הארגון, אחמד ראב, אמר כי וודיע חגג את יום הולדתו רק לפני כמה שבועות. "הוא אהב את המשפחה שלו, את החברים שלו. הוא אהב כדורגל, הוא אהב כדורסל", סיפרץ "והוא שילם את המחיר על אווירת השנאה והזרות והדה-הומניזציה שלמען האמת אני חושב שאנחנו רואים כאן בארצות הברית כתוצאה מהמנהיגות חסרת האחריות, ההצהרות החד-צדדיות והסיקור שאנחנו רואים בתקשורת ואצל נבחרי הציבור.

לדבריו, "הזהרנו שאסור לחזור על אותה טעות שהייתה לנו אחרי 9/11", אמר ראב, והוסיף כי באותה תקופה חברים חפים מפשע בקהילה הואשמו בהתקפות הקטלניות בארצות הברית ב-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully