וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאור תיעד את חדירת המחבלים, כעת הוא מבטיח: "נחזור רק אם המדינה תבטיח לנו שקט"

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 21:56

בווידאו: תיעוד של השניות הראשונות של המתקפה על קיבוץ בארי/צילום: נאור פקציארז

את הרגעים הראשונים והדרמטיים שתראו בסרטונים מחדירת המחבלים בקיבוץ צילם נאור פקציארז, חבר קיבוץ בארי. זה היה בשעות הבוקר המוקדמות: "ישבתי לשתות קפה בפרגולה, כמו בכל בוקר, ופתאום שמעתי יריות, הבנתי שיש מחבלים". נאור נכנס לממ"ד יחד עם בני משפחתו, כשהוא מצליח לצלם את הבית הראשון שעולה באש בבארי, עשרות מטרים בודדים לידו.

לכל העדכונים על המלחמה

הבוקר חזר נאור אל הקיבוץ, וראה את החורבן. בערב שהוא חולץ, הוא השפיל מבט כדי לא לראות את הזוועות. "אנחנו נחזור ונשקם את הקיבוץ אחרי המכה הנוראית הזאת. אבל נחזור לפה רק אם המדינה תבטיח לנו ביטחון ושקט", הוא הצהיר. חמו של נאור עדיין נעדר ורבים מחבריו נטבחו בבתיהם.

ההרס בקיבוץ בארי . 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
הריסות הקיבוץ בארי/ראובן קסטרו

1,300 בני אדם נרצחו ו-3,000 נפצעו במתקפת הפתע של החמאס. מאות מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. דובר צה"ל אישר כי עדכן את משפחות של יותר מ-120 חטופים. בנוסף, נורו אלפי רקטות לעבר ישראל. בתגובה, צה"ל פתח במבצע "חרבות ברזל", שכלל תקיפות נרחבות ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully