וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא חשף בריאיון ב-CNN: "תוכנית חטיפת השבויים" של חמאס

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 22:05

הרצוג הציג מסמך שנמצא על גופת מחבל, שבו מתואר כי מכות חשמל והוצאה להורג בשידור חי הם רק חלק מהתוכנית של ארגון הטרור. חלק מהשיטות שמוצגות בחוברת דומות לאלו של דאעש, כשבין היתר החמושים נדרשו להשתמש בחטופים כמגן אנושי

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף הערב (ראשון) בריאיון לרשת CNN את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים", שהופץ למחבלים שפלשו לעוטף עזה. במסמך מתואר כי מכות חשמל והוצאה להורג בשידור חי הם רק חלק מהתוכנית של ארגון הטרור נגד הישראלים ששבה. בנוסף, הציג הנשיא בריאיון תמונות מזעזעות מהטבח בקיבוץ בארי, שם ביקר הבוקר.

כל העדכונים על המלחמה

בחוברת שנמצאה על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, מפורטים שלבי החטיפה ואופן ביצועם. על פי המתואר, נדרשים החוטפים לייצר כאוס והפחדה באמצעות כפיתה וכיסוי עיני השבויים, שימוש במכות חשמל והוצאה להורג של כל אדם שעלול להוות איום או הסחת דעת. כמו כן, הודרכו לאסוף את השבויים ולהשתמש בהם כמגן אנושי. בדומה לדאעש, המחבלים נדרשו לתעד את המעשים שלהם ולהוציא להורג שבויים בזמן תקיפות צה"ל על הרצועה.

החוברת המלאה בערבית

החוברת המלאה בעברית

נשיא המדינה יצחק הרצוג חושף בראיון לרשת CNN את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים". CNN, צילום מסך
הרצוג חושף את החוברת שנמצאה על מחבל חמאס/צילום מסך, CNN

במדריך מופיע גם פרק שמסביר על סולם הדרגות בצה"ל וחשיבותן, ועל אמצעי הלחימה ויכולות האלקטרוניקה הקיימים בצבא. "אנו עומדים בפני אויב אכזר ביותר, בלתי אנושי, אותו עלינו לעקור ללא רחמים", אמר הרצוג בריאיון. "החוברת הזו היא מדריך הפעלה, איך נכנסים לחצרות של אזרחים, לקיבוץ, לעיר, למושב, איך פורצים לשם. וראשית - ומה אתה עושה כשאתה מוצא את האזרחים? אתה מענה אותם. זו החוברת שכתוב בה בדיוק איך לענות אותם, איך לחטוף אותם".

"הסיפור הוא לא ישראל מול הפלסטינים, או יהדות מול איסלאם - חלילה - הסיפור הוא על בני אדם, אנושיות, האם אנחנו עם הטוב או עם הרע, שם האנושות צריכה לעמוד", המשיך נשיא המדינה. "המערכה שאנו מנהלים כעת, כעם העולה כאריה, הוא נגד הרשע, ואנחנו נעקור את הרע כדי שיהיה טוב יותר לכל האזור והעולם. אין שום הצדקה למה שקרה. זו פשוט אידיאולוגיה מבית דאעש שקוראת לחסל את ישראל מפני האדמה, ולכן יש לחסל את חמאס מפני האדמה".

ההרס בקיבוץ בארי . 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
הריסות הקיבוץ בארי/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר איתרו לוחמים של סיירת הנח"ל בקיבוץ סופה דגל של דאעש. בקיבוץ נערך קרב קשה בין המחבלים לכיתת הכוננות, שהצליחה להדוף אותם. בשבוע האחרון פעילי הסברה של ישראל מקדמים ברשתות החברתיות את קמפיין הרשתות #HamasIsIsis, המשווה בין שני ארגוני הטרור. מי שהרימה אותו היא אלה קינן, בעלת סוכנות דיגיטל ומשפיענית רשת בתחום הטיולים, לצד מאות מתנדבים אחרים.

יום קודם לכן התייחס לכך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ראינו את חיות הטרף, ראינו את הברברים שאיתם אנחנו מתמודדים, אנו נלחמים באויב אכזר שגרוע מדאעש", אמר, "מה גדולה הזוועה, מה גדול הכאב".

בנוסף, שר הביטחון יואב גלנט אמר בכינוס שרי ההגנה של נאט"ו כי בעוטף עזה "נערות נאנסו באלימות, ילדים נגררו לעזה בזמן שהם מדממים. פסטיבל מוזיקה הפך למרחץ דמים חסר הבחנה, עשרות נרצחו או נחטפו". בסיום השיחה, גלנט הציג בפני הנוכחים סרטון לא מצונזר של זוועות הטבח, עריפת ראשי חיילים, שריפת אזרחים והתעללות בחטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully