וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקני החל לעבוד על חבילת סיוע לישראל - "הנדיבה ביותר ובהקדם האפשרי"

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 0:11

הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר, מנהיג הרוב בסנאט האמריקני, אמר בביקור דו-מפלגתי בישראל כי שוחח עם הצמרת הביטחונית הישראלית על הסיוע הצבאי הנדרש: "שמענו על טילים מונחים, מרגמות, כיפת ברזל, סיוע מודיעיני". שומר הבטיח: "אנחנו לא מחכים לקונגרס. הסנאט יתחיל לפניו"

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

מנהיג הרוב בסנאט האמריקני, הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר, אמר הערב (ראשון) כי הסנאט עובד על חבילת סיוע ביטחונית ומודיעינית לישראל - "הנדיבה ביותר ככל האפשר ובהקדם האפשרי". שומר, שדיבר עם עיתונאים בסוף ביקור של משלחת דו-מפלגתית של הסנאט בישראל, אמר כי בפגישות עם ראש הממשלה ושר הביטחון המשלחת שוחחה בהרחבה ובפירוט על הצרכים של ישראל. "שמענו על טילים מונחים, מרגמות, כיפת ברזל, סיוע מודיעיני", שומר אמר, "נפעל כדי לאשר את הסיוע בהקדם האפשרי - והישראלים הבהירו לנו שזקוקים לסיוע בהקדם".

בהתייחס לחשש מעיכוב של הסיוע בקונגרס, בשל הדחת יו"ר בית הנבחרים, שומר אמר: "אנחנו לא מחכים לקונגרס. הסנאט יתחיל. אנחנו חושבים שאם הסנאט יפעל בצורה חזקה ודו מפלגתית זה ישפר את הסיכוי שגם הקונגרס שלא מתפקד כרגע יפעל. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לגבש חבילה נדיבה בשבועות הקרובים וחושבים שאם היא תעבור בתמיכה רחבה זה יפעיל לחץ גם על הקונגרס". הסנאטור הדמוקרטי מארק קלי הוסיף: "אני אדבר עם חברי הקונגרס אחד אחד כדי לדאוג שהסיוע יעבור לישראל".

שומר, מנהיג הרוב בסנאט האמריקאי, עמד בראש משלחת מחוקקים דו מפלגתית שהגיעה היום לביקור חירום של תמיכה והזדהות עם ישראל. במשלחת השתתפו גם הסנאטור הרפובליקני מיט רומני, שהיה מועמד המפלגה לנשיאות ב-2012, הסנאטור הרפובליקני ביל קסידי, והסנאטורים הדמוקרטיים ג'קי רוזן ומארק קלי. במהלך הביקור הם נועדו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ והשרים גדי איזנקוט ורון דרמר. המשלחת נפגשה גם עם משפחות החטופים עם אזרחות אמריקאית וכן חוו מספר אזעקות בתל אביב ורצו למרחב המוגן.

צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט של ארצות הברית. 23 בינואר 2021. רויטרס
צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט של ארצות הברית. 23 בינואר 2021/רויטרס
פגישת משלחת הסנאטורים עם התקשורת הישראלית. 15 באוקטובר 2023. טל שלו
פגישת משלחת הסנאטורים עם התקשורת הישראלית. 15 באוקטובר 2023/טל שלו

במסיבת העיתונאים שנערכה בסיום הביקור, שומר אמר כי "אנחנו אומרים לעם הישראלי - אנחנו מגבים אתכם. אנחנו מרגישים את הכאב שלכם ונעמוד לצדכם בזמנים הקשים האלה. ישראל היא אומה חזקה ואנחנו אומרים לכם - אתם לא לבד. העולם לא יכול להתקדם ולהגיד שזה קרה אתמול, כי אם לא נעצור את איום החמאס מלשוב הוא יחזור שוב ישוב ושוב. החמאס לא מאמין באף מדינה יהודית. הם היו עושים לכל מדינת ישראל את מה שעשו לתושבי עוטף עזה. חייבים לעצור אותם. הכוחות הישראליים כבר התחילו לעבוד על חיסול החמאס, זו משימה שחייבת לקרות".

שומר אמר שהוא ועמיתיו חזרו בפגישות עם ראש הממשלה ובכירים ישראלים נוספים על הקריאה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להישמע לחוק הבינלאומי בלחימה בעזה וכי ביקשו סיוע הומניטרי לתושבי עזה. "בנוסף לסיוע מדיני ביטחוני, אנחנו רוצים סיוע הומניטרי ואמרתי להם למצוא את הדרך המהירה ביותר לעשות זאת. אנחנו חייבים גם לצמצם את הנפגעים האזרחיים בעזה".

המשלחת נפגשה עם משפחות החטופים והנעדרים בעזה בעלות אזרחות אמריקאית. "אמרנו להם שנעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר אותם הביתה. יש לנו כמה רעיונות, כולל שיחה עם הנשיא בשבוע הבא על כך שארה"ב תעשה את כל מה שהיא יכולה כדי לשחרר את החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully