וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'עדות 710': ההסברה הלאומית כשלה, האזרחים יוזמים פעילות הסברה בחו"ל

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 11:42

היוזמות האזרחיות ממשיכות להקדים את פעילות ממשלה. מיזם תיעוד אזרחי יביא את סיפורי משפחות הנרצחים, הנעדרים, השבויים והניצולים, ולמאמצי ההסברה של ישראל אל מול הספינים והדיסאינפורמציה של תומכי חמאס בעולם

אחרי כישלון פעילות משרד ההסברה והודעת גלית דיסטל כי היא מתפטרת מתפקידה האמצע המלחמה. היוזמות האזרחיות העוסקות בהסברה בישראל ובעולם, רק מתגברות. לצד עשרות יוזמות של משרדי פרסום, אנשי תקשורת ומדיה, יוציא יחידת דובר צה"ל ועוד.

בימים אלה, הוקם פרויקט תיעוד 'עדות 710' עם למעלה מ-100 מתנדבים ומתנדבות מתחום הצילום, ההפקה, הבימוי והעריכה, המלווים בתחקירנים, מראיינים מקצועיים ואנשי מקצוע מהתחום הטיפולי כדוגמת פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומעטפת תפעולית, דיגיטלית, משפטית ומידענות.

מתנדבי הפרויקט מספרים כי צוותי הצילום החלו בימים אלה הכשרה לראיון וצילום ניצולים ובני משפחות הקורבנות (לאור רגישות העניין), שלאחריו יתחיל להיבנות ארכיון דיגיטלי מצולם שיכיל את תיעוד סיפורי הניצולים ובני המשפחות המבקשות תיעוד סיפורם וסיפור יקיריהם.

מסיבת עיתונאים של נציגי משפחות הנעדרים והשבויים. כפר המכבייה, רמת גן. 8 באוקטובר 2023. ללא, מערכת וואלה
מסיבת עיתונאים של נציגי משפחות הנעדרים והשבויים. כפר המכבייה, רמת גן. 8 באוקטובר 2023/מערכת וואלה, ללא
בווידאו: מסיבת עיתונאים של משפחות הנעדרים שדורשות תשובות מהממשלה/מערכת וואלה!

יוזם הפרויקט הוא שגיא אלוני, בן 47 מיקנעם, שבחיי היום-יום מתפקד כמנהל פרויקטים בתחום סביבה והתשתיות, שאמר לוואלה!: "אנו נענים לפניות שהחלו להיווצר אלינו וגם פונים בצורה יזומה אל מנהלי קהילות וקבוצות מהעוטף, אך לא כופים ולא משכנעים. המטרה היא להעניק לנותני העדויות את הזמן והמרחב הבטוח לספר את סיפורם בדרכם, באופן אותנטי וללא הכוונה, על מנת לקבל את הסיפור האישי 'נקי' ככל האפשר. מטרת אנשי המקצוע והצוות היא לדאוג לרווחתם הנפשית של נותני העדויות, מתוך הבנה שהריאיון הראשון הוא חוויה לא פשוטה, אשר מעוררת ומציפה זיכרונות וטראומות שטרם טופלו. לכן הצלמים אף עוברים הדרכה וליווי למניעת נזקים רגשיים ונפשיים, הן למראיין והן למרואיין."

תיעודי הניצולים שיאושרו על ידי האחרונים גם להפצה למערכות התקשורת הזרים, יועברו לידי האחרונים כחלק מהמאמץ ההסברתי לזוועות שחוותה ישראל, תוך תוספת כל הנדרש כדוגמת תרגום לשפות זרות. צוות המתנדבים, יש לציין, מורכב מאנשי המחאה נגד מהפכה המשפטית, ובימים אלה נרקמות שותפויות בין 'עדות 710' לגורמים מתחום ההיי-טק ומהאקדמיה הבינלאומית.

אלוני הוסיף, כי "אנחנו לא אותם אנשים שהיינו לפני שבוע ולעולם לא נחזור להיות. גילינו שיש פער בין עדויות הניצולים לצרכי התקשורת או הסברה, שהם קצרים וקליטים מטבעם, ובין הצרכים של העדים עצמם ושל הדורות הבאים. אנחנו רוצים ללכוד את הרגע ההיסטורי הזה בצורה כמה שיותר מפורטת ונאמנה למקור, בקצב של הניצולים ולפי הצורך שלהם.

'עדות 710' מתנהלת לעת זו באמצעות דף פייסבוק ייעודי בו ניתן למצוא פרטים נוספים ואמצעי קשר, ובהמשך עתיד לקום אתר ייעודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully