וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף מכולות בחודש: ארה"ב מאשימה את צפון קוריאה בהעברת נשק לרוסיה

הבית הלבן פרסם תמונות לוויין החושפות לכאורה שילוחי מטענים מהמדינה הקומוניסטית המבודדת לרוסיה, הזקוקה לתחמושת עבור מלחמתה באוקראינה: "ישמש לתקיפת ערים והרג אזרחים". החשש מעסקאות נשק כאלו עלה אחרי מפגש הפסגה בין קים לפוטין בחודש שעבר

לקראת עסקת נשק: פוטין וקים בסיור במרכז חלל רוסי/הקרמלין

ארצות הברית האשימה את קוריאה הצפונית בהעברת יותר מאלף מכולות של ציוד צבאי ותחמושת לרוסיה לטובת מאמצי המלחמה שלה אוקראינה, שגזלה ממוסקבה משאבים אדירים ורוקנה את מחסניה. החששות לגבי העברת נשק מפיונגיאנג למוסקבה התחזקו בחודש שעבר, כשמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ביקר ברוסיה, שם נפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין וביקר במפעלים צבאיים מרכזיים.

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר ביום שישי כי ארצות הברית מעריכה שקים מחפש בתמורה לאספקת התחמושת טכנולוגיות רוסיות מתוחכמות עבור תכנית הגרעין והטילים שלו. הבית הלבן הציג תמונות לוויין המראות לכאורה שהמכולות הועמסו על ספינה עם דגל רוסי לפני שהועברו ברכבת לדרום-מערב רוסיה. המכולות נשלחו בין 7 בספטמבר ל-1 באוקטובר מנג'ין, קוריאה הצפונית, לדונאי, רוסיה.

"אנו מגנים את הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה על כך שהיא מספקת לרוסים את הציוד הצבאי הזה, שישמש לתקיפת ערים אוקראיניות ולהרג אזרחים אוקראינים ולקידום המלחמה הבלתי לגיטימית של רוסיה", אמר קירבי, תוך שימוש בראשי התיבות של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, שמה הרשמי של המדינה. "בתמורה לתמיכה, אנו מעריכים שפיונגיאנג מבקשת סיוע צבאי מרוסיה, כולל מטוסי קרב, טילי קרקע-אוויר, כלי רכב משוריינים, ציוד לייצור טילים בליסטיים, או חומרים אחרים וטכנולוגיות מתקדמות אחרות".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נפגשים בקוסמודרום ווסטוצ'ני שבמזרח הרחוק של רוסיה, 13 בספטמבר 2023. רויטרס
קים נפגש עם פוטין בתחילת ביקורו ברוסיה, בחודש שעבר/רויטרס

ארצות הברית חשפה את ההערכות המודיעין שלה לאחר שקוריאה הצפונית זעמה על הגעתה של נושאת מטוסים אמריקנית וספינות הקרב המלוות אותה לדרום קוריאה וכינתה זאת פרובוקציה. היא העלתה שוב את האיום שלה להשתמש בנשק גרעיני במתקפת מנע כדי להגן על עצמה, בהתאם לדוקטרינת הגרעין המקצינה שלה.

ארצות הברית כבר האשימה את קוריאה הצפונית בכך שסיפקה תחמושת, פגזי ארטילריה ורקטות לרוסיה לטובת צרכיה המלחמתיים באוקראינה. שתי המדינות הכחישו זאת.

המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים, מכון מחקר בוושינגטון, פרסם בשבוע שעבר תצלומי לוויין שהראו עלייה חדה בתנועת הרכבות לאורך גבול קוריאה הצפונית-רוסיה. תמונות לוויין מ-5 באוקטובר תיעדו "היקף דרמטי וחסר תקדים של תנועת רכבות משא" במתקן הרכבת טומנגאנג. לפי הדיווח, התמונות הראו כ-73 קרונות רכבת, בעוד שסקירה של תמונות לוויין קודמות בחמש השנים האחרונות הראתה כ-20 קרונות רכבת במתקן זה לכל היותר.

התקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית דיווחה בחודש שעבר שקים קרא לאחר פגישתו עם פוטין להגדיל משמעותית את ייצור הנשק הגרעיני, ולמלא תפקיד גדול יותר בברית המדינות המנהלות עם ארצות הברית "מלחמה קרה חדשה".

עוד בוואלה!

בדרום קוריאה חוששים ממתקפת פתע בסגנון חמאס מהצפון: "אפילו המוסד לא זיהה"

לכתבה המלאה

במהלך ביקורו בן ששת הימים של קים ברוסיה, נסיעתו הארוכה ביותר מחוץ לארצו כמנהיג, שתי המדינות אמרו כי הן כי דנו בחיזוק הקשרים הביטחוניים ביניהן, אך לא חשפו צעדים ספציפיים. מומחים זרים מעריכים כי שתי המדינות, המצויות בעימותים עם המערב, קידמו עסקאות נשק תוך הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם - שבה חברה רוסיה בעצמה. דיפלומט רוסי בכיר הכחיש זאת היום.

הנסיעה לרוסיה הייתה גם יציאתו הראשונה של קים מחוץ למדינה מאז מגיפת הקורונה, שבמהלכה הטילה קוריאה הצפונית הגבלות הדוקות בגבולות במשך יותר משלוש שנים. אחרי עשרות שנים של יחסים שיעדו עליות ומרודות, רוסיה וקוריאה הצפונית התקרבו מאז הפלישה לאוקראינה ב-2022.

היחסים בין מוסקבה לפיונגיאנג החלו עוד בייסודה של קוריאה הצפונית ב-1948, כשפקידים סובייטים מינו את הלאומן הצעיר והשאפתן קים איל סונג, סבו המנוח של קים ג'ונג און, כשליט הראשון של המדינה. מאז, משלוחי סיוע סובייטיים היו חיוניים לשמירה על כלכלת קוריאה הצפונית בחיים במשך עשרות שנים עד התפרקות ברית המועצות בתחילת שנות ה-90.

בינתיים, שר החוץ של ארצות הברית אתוני בלינקן, שנמצא במזרח התיכון, שוחח ביום שישי בטלפון עם שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. לפי משרד החוץ בוושינגטון, בלינקן וקוליבה דנו בהתפתחויות האחרונות בשדה הקרב. זאת על רקע החשש שתשומת הלב של ארצות הברית מופנית מהמלחמה באוקראינה אל המלחמה בין ישראל לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully