וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אין תחמושת, תדרסו": שני נמרים וקיה נירו מול עשרות מחבלים

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 12:05

יום הקרב הראשון של סא"ל מיכה דהן כלל אלוף מילואימניק וצוות מאולתר, אבל גם גבורה עילאית תחת אש

בווידאו: כוחות צה"ל נערכים להרחבת התקיפות/דובר צה"ל

סגן-אלוף מיכה דהן התעורר בשעה 06:15 בבוקר שבת בגלל בנו התינוק, והבין מהר מאוד שהדי הפיצוצים ליד ביתו בשדה צבי אינם "עוד יום" של הסלמה בטחונית, אלא מלחמה של ממש. תוך דקות ספורות הוא לקח רובה, עלה על הקיה נירו הפרטית שלו ויצא לכיוון שדרות.

מאותו רגע, וכמו סיפורי גבורה רבים נוספים של יום הקרב הכאוטי ביישובי עוטף עזה, הוא מתאר התקלויות חמושות (ובלתי חמושות), אילתורי ירי והבנה הולכת ומחלחלת של סטטוס הלחימה, ושל מה צריך באותם רגעים כדי לשרוד, להתקדם, להדוף ולהגן.

מכוניות הרוסות, כפר עזה, 10 באוקטובר 2023. יותם רונן
"תדרסו, פשוט תדרסו". כלי רכב מעוכים ליד כפר עזה/יותם רונן

"המראות היו קשים. גופות של אזרחים מוטלות על המדרכות והכבישים הפילו לי את האסימון", שיחזר, "מספר המחבלים החמושים ברחובות היה גדול, ובשלב מסוים הייתי צריך להתקדם ברגל, תוך כדי ירי".

הוא הגיע לאזור תחנת המשטרה של שדרות תוך שהוא מבין שהמתקפה כוללת את כל היישובים סמוכי הגדר, חזה בהגעת כוחות הימ"מ למקום והמשיך הלאה. בצומת שער הנגב הוא פגש כוחות צבא נוספים ואת האלוף (מיל') ישראל זיו, שהתעקש להצטרף ללחימה.

כך, עם אותה קיה נירו מתוגברת בשני נגמ"שי נמר, הוקם הצוות המאולתר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מבצע חרבות ברזל, אימון חיילי מילואים באזור עוטף עזה. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
"כל מאה מטר היתקלות". אימון מילואים באזור עוטף עזה/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט

הדרך לאתר חץ שחור עימתה את הכוח עם שיירת טנדרים עמוסה מחבלים. "הם היו הגל השני של התקיפה", תיאר דהן, "בלמנו אותם והרגנו יותר מעשרה מהם, ישראל זיו המשיך להילחם איתנו, עם האקדח שלו".

משם המשיך הצוות לעבר כפר עזה. "כל מאה מטר הייתה לנו היתקלות. עשרות שניסו לעכב אותנו על הציר. נוסעים, עוצרים, פותחים באש, ממשיכים. צוותי הנגמ"שים דיווחו שנגמרה להם התחמושת של המא"ג, וגם אני לקחתי מחסניות מכל מי שראיתי. 'אין ברירה', אמרתי להם, 'נגמרה לכם התחמושת? פשוט תדרסו. כל מחבל שאתם רואים פשוט תדרסו. וזה מה שהם עשו. לכן רואים בכניסה לקיבוץ הרבה רכבים מעוכים".

מבצע חרבות ברזל, אימון חיילי מילואים באזור עוטף עזה. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
"נלחמנו בלי כלום כמעט". אימון מילואים באזור עוטף עזה/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט

דהן בן ה-33, ראש ענף לחימה במרכז לאימוני יבשה בצאלים ומי שעתיד להיות מפקד גדוד 101 של הצנחנים, הוסיף להוביל את הכוח. "הסתערנו על כפר עזה עם שני נמרים וקיה נירו. מחזה הזוי", סיפר, "המחבלים ירו הרבה מאוד טילי נ"ט לעברנו. הם פגעו בנגמ"שים, ואחד הכלים חטף 12-13 טילים, אבל זה לא באמת דיגדג אותם. הם המשיכו להתקדם. זה כלי עוצמתי".

מאז פתיחת הלחימה, מרכז דהן את אימוני המילואימניקים שגויסו בצו 8, לקראת התמרון הקרקעי ברצועת עזה, אבל אירועי הדמים של שבת עדיין פועמים בו. "נלחמנו בלי כלום כמעט. הגענו מהבית ללא קסדות וללא שכפ"צים, והכול התפתח בהתחלה כיוזמות מקומיות", סיכם, "עשינו הכול כדי להילחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully