וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צה"ל מכין עשרות אלפי חיילים לכניסה קרקעית לעזה

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 9:26

לפי הניו יורק טיימס, החיילים תודרכו ומתכוננים לפלישה אפשרית לעזה בניסיון למוטט את שלטון החמאס ברצועה. 3 קצינים בכירים אמרו כי הכוחות בכוננות מלאה ומחכים לפקודה בכדי לממש את התכנית. מדובר בפעם הראשונה מאז 2008 בה הכוחות יכנסו לעזה במטרה להשתלט עליה

נחשפים ממדי הזוועה שהותירו המחבלים בקיבוץ כפר עזה/אבי רוקח

צה"ל מכין עשרות אלפי חיילים לכניסה קרקעית לרצועת עזה - כך דווח היום (ראשון) בניו יורק טיימס. לפי שלושה קצינים בכירים, החיילים תודרכו ומתכוננים לכבישה של העיר עזה ומיטוט שלטון חמאס ברצועה. מדובר בפעם הראשונה מאז 2008 בה הכוחות יכנסו לרצועה וינסו להשתלט עליה.

1,300 בני אדם נרצחו ו-3,000 נפצעו במתקפת הפתע של החמאס ב-7 באוקטובר. מאות מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו מעל 250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים.

ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי הכריזו כי בידיהם כ-130 שבויים. בנוסף, נורו אלפי רקטות בימים האחרונים לעבר ישראל. בתגובה, צה"ל פתח במבצע "חרבות ברזל", שכלל תקיפות נרחבות ברצועת עזה. אספקת החשמל והמים לרצועת עזה נותקה ובתוך ימים ספורים מלאי הדלק בעזה אזל.

כוחות צה"ל נערכים להרחבת התקיפות. דובר צה"ל
כוחות צה"ל נערכים להרחבת התקיפות/דובר צה"ל

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע הלילה כי הורה לנושאת מטוסים שנייה להתחיל לנוע לכיוון מזרח הים התיכון. אייזנהאואר תצטרף לנושאת המטוסים פורד, שהגיעה השבוע למזרח הים התיכון, כחלק מניסיון האמריקנים להרתיע פעולות עוינות נגד ישראל ומגורמים באזור להתערב במלחמה בעזה.

נושאת המטוסים אייזנהאואר, שנמצאת כרגע באזור ארצות הברית, תלווה בשלוש משחתות וספינות טילים אמריקניות, ועל סיפונה צי כלי טיס המורכב מתשע טייסות חיל האוויר האמריקני.

ה"פורד", שנשלחה השבוע לארץ, היא נושאת המטוסים החדשה באמת הראשונה של ארה"ב מזה 40 שנה, והראשונה בסדרה חדשה של אוניות ענק, עם אורך של 333 מטר, רוחב של 78 מטר, וגובה של 76 מטר, מהם 40 ששקועים בתוך המים. יש לה יכולת, אם תידרש, להוציא בעצמה תקיפות בלבנון, בסוריה ואם באיראן, ולרשותה עומדים מטוסי התדלוק של חיל האוויר האמריקאי המוצבים באמירויות. הפורד גם לא תגיע לבד, אלא מלווה בקבוצת הקרב שלה, שכוללת חמש משחתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully