וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים בעזה קורסים: "אלפים עלולים למות"; מצרים: הביטחון שלנו - קו אדום

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 17:58

הפלסטינים ברצועה מתקשים למצוא למצוא מזון, מים ומקומות בטוחים בעוד שצה"ל מפציר בהם לעזוב את חלקה הצפוני לקראת כניסתו הקרקעית. 2,329 פלסטינים כבר נהרגו, ובקהיר מזהירים מפני ניסיונות לעקור את תושבי הרצועה

תיעוד ההרס ברצועת עזה אחרי תקיפות חיל האוויר/טוויטר

גורמי רפואה בעזה הזהירו היום (ראשון) כי אלפי תושבים עלולים למות בשל העומס הרב על בתי החולים הסובלים ממחסור בדלק ובאספקה בסיסית. הפלסטינים ברצועה מתקשים למצוא למצוא מזון, מים ומקומות בטוחים בעוד שצה"ל מפציר בהם לעזוב את חלקה הצפוני לקראת כניסתו הקרקעית ופתיחת השלב הבא במלחמה בחמאס.

כוחות צה"ל נערכים מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס בשבת שעברה - שבה נטבחו יותר מ-1,300 ישראלים - לקראת ביצוע החלטת הממשלה להשמיד את ארגון הטרור, בעוד שחיל האוויר כותש מטרות נרחבות בעזה.

משרד הבריאות בעזה עדכן הבוקר כי מאז פרוץ הלחימה נהרגו 2,329 פלסטינים, יותר מאשר במבצע "צוק איתן" ב-2014, שנמשך כ-50 ימים. עבור ישראל, זו המלחמה המדממת ביותר מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973, שפרצה 50 שנים בדיוק לפני מלחמת "חרבות ברזל".

נזק מירי צה"ל לרצועת עזה במבצע חרבות ברזל, 15 באוקטובר 2023. רויטרס
המשבר ההומניטרי הולך וגדל. הריסות בעזה, הבוקר/רויטרס

ישראל זוכה לתמיכה רחבה במדינות המערב, כשארצות הברית ובריטניה שלחו ספינות קרב ונושאות מטוסים לחופי המדינה כמסר לאיראן ולחיזבאללה, השומר על אש קטנה עד כה את הלחימה בצפון.
עם זאת, המדינות השכנות, בראשן מצרים וירדן, מזהירות מפני ניסיון לעקור את הפלסטינים מעזה, שבה חיים בצפיפות כ-2.2 מיליון איש.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר היום קהיר מגנה את "מדיניות העקירה" של הפלסטינים ואת הניסיון "לחסל" את הסוגייה הפלסטינית. דבריו נמסרו בתום ישיבה של המועצה לביטחון לאומי, שבה הדגיש הנשיא כי "ביטחון מצרים הוא קו אדום". מצרים לא מאפשרת מעבר של פליטים פלסטינים ממעבר רפיח לחצי האי סיני.

עוד בוואלה

"אייזנהאואר" בדרך אלינו: ארה"ב תשלח נושאת מטוסים שנייה למזרח התיכון

לכתבה המלאה
רכב שניזוק בתקיפות חיל האוויר ממתין בתור לתחנת דלק בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, 15 באוקטובר 2023. רויטרס
רכב שניזוק בתקיפות חיל האוויר ממתין בתור לתחנת דלק בחאן יונס, היום/רויטרס

לפי האו"ם, הדלק לגנרטורים של בתי החולים צפוי לאזול בתוך יומיים, לאור סירובה של ישראל לאפשר את הכנסת הסיוע ההומניטרי הנערם בצד המצרי של מעבר רפיח. תחנת הכוח היחידה של עזה כבר הושבתה בימים הראשונים של המלחמה, כחלק צעדי התגובה של הממשלה למעשי הזוועות של חמאס.

ארצות הברית מנסה לתווך בין ישראל לבין מצרים כדי לאפשר את הכנסת הסיוע, אך עד כה לא דווח על הבנות בין הצדדים. ישראל הבהירה כי היא תהיה מוכנה לאפשר הכנסת מוצרים ותרופות רק אם ישוחררו החטופים - שמספרם מוערך בכ-150 - משבי חמאס.

ילדה בת ארבע, שאיבדה 14 בני משפחה בתקיפות חיל האוויר, מאושפזת בבית חולים בחאן יונס בדרום רצועת עזה, 15 באוקטובר 2023. רויטרס
"כל החולים האלה נמצאים בסכנת מוות אם החשמל ינותק". ילדה מאושפזת בבית חולים בחאן יונס/רויטרס

בבית החולים נאסר, בעיירה הדרומית חאן יונס, חדרי הטיפול הנמרץ עמוסים בפצועים, רובם ילדים מתחת לגיל שלוש. מאות בני אדם עם פציעות הדף חמורות הגיעו לבית החולים, שם הדלק צפוי לאזול עד יום שני, לפי ד"ר מוחמד קנדיל, יועץ במתחם לטיפול הנמרץ.

לדבריו, 35 חולים בטיפול נמרץ מונשמים ועוד 60 מטופלים. אם ייגמר הדלק, "זה אומר שכל מערכת הבריאות תושבת", אמר קנדיל לסוכנות הידיעות אי-פי, כשברקע נאנקים ילדים מכאבים. "כל החולים האלה נמצאים בסכנת מוות אם החשמל ינותק".

עשן בשמי רצועת עזה אחרי תקיפות של חיל האוויר, 15 באוקטובר 2023. רויטרס
עשן בשמי רצועת עזה אחרי תקיפות של חיל האוויר, 15 באוקטובר 2023/רויטרס

ד"ר חוסאם אבו ספיה, מנהל מחלקת הילדים בבית החולים כמאל עדוואן שבצפון הרצועה, אמר כי הוא לא התפנה למרות הוראות צה"ל. לדבריו, ישנם שבעה יילודים בטיפול נמרץ המחוברים למכונות הנשמה. "אנחנו לא יכולים להתפנות, זה אומר מוות עבורם ועבור חולים אחרים שנמצאים תחת טיפולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully