וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך שנתפס לאחר המתקפה: מחבלי חמאס קיבלו הוראות ברורות לטבוח באזרחים

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 4:14

בזמן שמנהיגי חמאס מכחישים פגיעה באזרחים, ואומרים שהכוונה היתה לפגוע בחיילים בלבד, מסמך סודי שנתפס לאחר הקרבות, ופורסם הערב בכאן 11, חושף שאנשי הזרוע הצבאית של הארגון קיבלו הוראות ברורות לטבוח באזרחים

קיבוץ בארי. רויטרס
קיבוץ בארי/רויטרס

מסמך שנמצא ברכב של אחד המחבלים מגלה את הכוונות האמיתיות של חמאס לגבי פתיחת המלחמה בדרום - רצח של בני ערובה, שימוש בהם כמגנים אנושיים והצתת בתים, מכוניות ושדות, כך פורסם אמש (שבת) בכאן 11. במסמך, שהוגדר "סודי ביותר", השתמשו מחבלי חמאס במילות קוד לרצח וחטיפה.

המסמך מכיל שמות קוד רבים שנתן חמאס לפעולות אפשריות בשטח, כפי הנראה כדי שהפיקוד יידע בקשר מה מתרחש בזמן אמת. כך למשל, המילה "אסווד" (שחור) הייתה שם קוד לרצח כל בני הערובה. המילה "אחמר" (אדום) היא שם קוד לנפילת שבוי ממחבלי חמאס, והמילה "אוטובוס" היא שם קוד לשימוש בבני ערובה כמגנים אנושיים.

פעולות נוספות שנכללו במסמך, להן לא טרחו אפילו לתת שמות קוד, כללו הצתות של בתים, מכוניות ושדות בעוטף ומלכוד האזור. המסמך נותן הצצה נוספת לכוונות האמיתיות של חמאס בבוקר ה-7 באוקטובר.

בית הרוס בקיבוץ כפר עזה, 14 באוקטובר 2023. אבי רוקח
בית הרוס בקיבוץ כפר עזה, 14 באוקטובר 2023/אבי רוקח

עשרות תוכניות של כיבוש יישובים וקיבוצים בישראל

המסמך כולל הוראות למחלקה של חמאס שנשלחה לכבוש את קיבוץ עלומים. במסמך נכתב: "משימת המחלקה - תקיפת קיבוץ עלומים במטרה להשיג מספר גדול ככל האפשר של אבידות בנפש, לתפוס בני ערובה ולהערך בתוך הקיבוץ עד קבלת הוראות נוספות".

מחקירות צה"ל ושב"כ בשבוע האחרון של מאות מחבלי חמאס, עולה כי הפקודה לכיבוש אוגדת עזה תוכננה במשך שנה לפחות, מאוקטובר 2022. בחמאס ידעו בדיוק כמה חיילים יש במקום ולאן עליהם להגיע בתוך הבסיס, בדגש על חמ"לים וחדרי מגורים של לוחמים.

גם המתקפה על היישובים תוכננה מראש, דבר שסותר את הטענה שבחמאס התכוונו לפגוע רק בחיילים. בין התוכניות של חמאס - מבצע לכיבוש קיבוץ מפלסים, עליו פעלו שלוש חוליות שמונות 11 מחבלים. בידי שב"כ נמצאים עוד עשרות תוכניות של כיבוש יישובים וקיבוצים בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully