וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש: "ברגע שנוכל לעבור מסטטיסטיקה לשמות, נעשה את זה"

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 22:03

הממונה על השבויים והנעדרים סיפק תמונת מצב: "המראות מזעזעים, אנחנו נתקלים במקרים שמעולם לא נתקלנו. המשפחות? הייתי רוצה לחבק כל אחד מהאנשים באופן אישי"

גל הירש, מפגש מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים  13 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
"הלוואי שהייתי יכול להיות עם המשפחות בכל מקום". הירש/ניב אהרונסון

הממונה על השבויים והנעדרים גל הירש, סיפק הערב (שבת) תמונת מצב, כשבוע לאחר תחילת הלחימה בדרום.

"אנחנו כמה ימים לתוך המלחמה והמטה כבר פועל ומתחזק", אמר הירש. "המלחמה רק בתחילתה, ואנחנו מנסים לגבש תמונת מצב. מדובר במאמץ גדול מכיוון שהקרב עדיין מתנהל. ספגנו אבידות כבדות בהיקף שמקשה להבין מי נמצא איפה. יש מספר גדול של חללים, מראות מזעזעים ותמונות קשות מאוד. אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי לזהות את כל החללים ולהביא את הבשורה הנוראה למשפחות ובכך לדעת שצמצמנו את רשימת הנעדרים. הוצאנו הודעות ל-126 משפחות שיש לנו מידע לגבי יקיריהן שבידי האויב. ברגע שנוכל לעבור מסטטיסטיקה לשמות נעשה את זה. אנחנו כל הזמן מגבשים תמונת מצב לגבי החטופים ולא לעשות טעויות או להביא בשורות שגויות למשפחות. אנחנו משתדלים להיות מקצועיים, מדויקים ורגישים מאוד.

עוד אמר הירש: "מיטב האנשים פועלים מסביב לשעון ואני מקווה שנוכל לדווח על כך שמצאנו את כל החללים והנעדרים שאיננו יודעים את גורלם. לצד המאמץ הזה מתקיים מאמץ אופרטיבי מודיעיני מבצעי כל הזמן אך כמובן שעל כך לא ארחיב. אלו סוגיות רגישות מאוד ולא אוכל להתייחס אליהן. בנוסף, אנחנו מקיימים מאמץ דיפלומטי רחב היקף בכל העולם. אנחנו רוצים להיות הכתובת למשפחות החטופים ולתת מעט מזור. על כן הקמנו את חדר המלחמה מהלב. עשרות קצינים בדרגות בכירות הוזנקו להכשרה מהירה. ורדה פומרנץ, אם שכולה וראש מחלקת הנפגעים בצה"ל לשעבר, אחראית על הקשר עם המשפחות. אנחנו מפעילים צוות שפותר בעיות למשפחות הנעדרים, ואני עוקב אחריו מדי יום. אנחנו נתקלים במקרים שמעולם לא נתקלנו בהם. הקמנו כוח בראשות האלוף מאיר כליפי שהתייצב לימיני של ראשי צוותים שיוצאים אל הבתים של משפחות הנעדרים והחטופים. כבר הגענו לעשרות ונגיע לכל המאות הרבות בימים הקרובים. הייתי רוצה לחבק כל אחד מהאנשים באופן אישי. אני מבין ללבן של משפחות הנעדרים והחטופים והלוואי שהייתי יכול להיות איתן בכל מקום. עוסקים בהקמת מתחם סיוע למשפחות - סוג של וואן סטופ שופ שיוקם בבני ברק בהכשרת היישוב, שם משפחות יקבלו סיוע רצוף".

"אנחנו הולכים ומשתפרים כל הזמן", ציין הירש. "קיימתי חיתוך מצב וסדרת הנחיות מול פורום המנכ"לים של משרדי הממשלה יחד עם יוסי שלי. פורום שמסנכרן את עבודות הממשלה בסיוע ונגבש חבילת סיוע למשפחות החטופים והנעדרים באופן שיקל במשהו על מה שעובר עליהן. נבנה מנגנון שבעתיד יהיה חלק ממערך החירום של ישראל לשנים הבאות בתקווה שלא נצטרך להשתמש בו".

ממונה על החטופים והנעדרים: עוסקים בגיבוש תמונה מלאה וכתובת למשפחות
9.10.23. לשכת העיתונות הממשלתית
"הולכים ומשתפרים כל הזמן". הירש/לשכת העיתונות הממשלתית

הירש התייחס לסיבה שנתניהו לא נפגש עם המשפחות, כשאמר: "אני פוגש ומתדרך את ראש הממשלה כמה פעמים ביממה. בכוונתו לפגוש משפחות, הוא מאוד רוצה לעשות זאת". על החטופים הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והחשאם א-סייד הוסיף: "הבהרתי שאני ממונה על החטופים והנעדרים ושאני אחראי להשבתם ארצה יחד עם כל חטופינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
seperator

1,300 בני אדם נרצחו ו-3,000 נפצעו במתקפת הפתע של החמאס ביום שבת האחרון. מאות מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו מעל 250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי הכריזו כי בידיהם כ-130 שבויים. בנוסף, נורו אלפי רקטות בימים האחרונים לעבר ישראל. בתגובה, צה"ל פתח במבצע "חרבות ברזל", שכלל תקיפות נרחבות ברצועת עזה. אספקת החשמל והמים לרצועת עזה נותקה ובתוך ימים ספורים מלאי הדלק בעזה צפוי לאזול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully