וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי אופקים נדרשו לחזור לעיר - בגלל כסף: "אנשים פה בטראומה נוראית"

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 16:02

רחובות העיר שנשטפו בדם עדיין לא נוקו, אבל המדינה, שפינתה 250 מהם למלון רק ביום חמישי דורשת מהם להתפנות בחזרה מחר. עלות השהייה של הניצולים, 70 אלף שקל ליום, אבל עיריית אופקים חלשה ותשומת הלב הציבורית ממוקדת באשקלון ושדרות, החזקות יותר

בווידאו: חילצה פצועים ובהם את בנה באופקים/אורי סלע

בשעה שבע בבוקר, בדיוק לפני שבוע, התחילו היריות באופקים. בתיהם של תושבי שכונת "מישור הגפן", הותקפו על ידי מחבלים שפרצו לעיר, יורים, פורצים פנימה, הורגים ופוצעים בלי רחם. רחל ודוד אדרי, הוחזקו כבני ערובה במשך שעות ארוכות. חלק מאלה שניסו להשיב מלחמה, נרצחו, האחרים התחבאו בממ"דים.

רחובות השכונה הפסטורלית, ששמותיהם קשורים לאדמה - הגורן, התמר, החיטה והכרמים, נשטפו בדם. בשוך הקרבות, כשכוחות צה"ל והמשטרה השתלטו עליהם, מי שיצא החוצה לשאוף קצת אוויר, נחשף למראות זוועה. גופות נותרו מוטלות במשך ימים על הרצפה, חלקי איברים היו פזורים שם. עד לרגע זה הם לא נוקו. פועלי הניקיון מרהט חוששים להגיע לעבודה.

הנזק באופקים לאחר האירועים אתמול. מירב כהן
נזק לבית באופקים לאחר הטבח בשבת, 8 באוקטובר 2023/מירב כהן

רק ביום חמישי הגיעו 250 מהם, ביניהם נשים וילדים, חלקם עדיין יושבים שבעה, למלון "נגה" של ישרוטל בים המלח, והתקבלו בזרועות פתוחות. ד"ר שרון שטרית, וצוות של פסיכולוגים מתל אביב, באו לסייע ומצאו שם אנשים זועמים, על כך שהם נדרשים להתפנות בחזרה לאופקים מחר, בגלל בעיה של מימון, ובתחושה קשה שהרשות המקומית והמדינה הפקירה אותם.

עלות השהייה של הניצולים המפונים היא 70,000 שקלים ליום, סכום שמדינת ישראל יכולה לעמוד בו, גם אם התושבים יצטרכו להישאר שם כמה שבועות. עיריית אופקים נחשבת לחלשה, יחסית, לעומת הרשויות האחרות באזור ואולי זו הסיבה, שתשומת הלב הציבורית מופנית לשדרות ואשקלון, שם ראשי הערים מקושרים יוותר, והאוכלוסייה חזקה יותר.

"בניגוד לשדרות ואשקלון", אמר תושב, "אצלנו אף אחד לא עושה כלום. הם לא מתפקדים. אין פה ציוד, תעסוקה לילדים ואין מימון. אנשים נמצאים פה בטראומה נוראית ורוצים שנחזור ביום ראשון הביתה, כאילו הכל בסדר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הנזק באופקים לאחר האירועים אתמול. מירב כהן
מי שיצא לשאוף אוויר, נחשף למראות הזוועה/מירב כהן

"דיברתי אתמול עם ראש העירייה, איציק דנינו, וביקשתי ממנו לפעול להארכת השהייה של הניצולים במלון, כי נפשית הם לא מסוגלים לחזור לשם", אומרת ד"ר שטרית. "הוא ענה שהם יכולים לחזר הביתה עכשיו, כי העיר בטוחה. כשהתעקשתי והסברתי שמצבם קשה, הוא צעק עלי שאני חצופה.

"יש פה אנשים שעברו טבח, ישבו שעות בבתים וראו את האופן שבו מתעללים בגופות, כורתים איברים, שמעו זעקות אימה. כאלה שהיו אצלהם דפיקות בבית, שישבו במשך שעות בדממה כדי שלא יגיעו אליהם. היה מישהו שנרצח כי היה בטוח שהם חיילי צה"ל. הוציאו אותם מאופקים רק ביום חמישי, כשהרחובות מלאים בדם, כי אין מי שינקה אותם, דם מסביב, ריח בשר שרוף, גופות שהתנפחו ברחוב, מראות נוראיים.

"אחד מהם התעקש לישון בלובי של המלון, כדי לשמור על המשפחה שלו, ורק אחרי שיחות ארוכות הוא הסכים לעלות לחדר. אנשים פה הלומים, ובמקום להתחיל לאסוף את עצמם, הם באימה שיצטרכו לחזור מחר הביתה. חייבים למצוא מימון להמשך השהייה שלהם שם ולקחת אותם בחשבון. אסור להפקיר את תושבי אופקים".

הנזק באופקים לאחר האירועים אתמול. מירב כהן
מכונית מנוקבת בכדורים באופקים/מירב כהן

בעיריית אופקים דוחים את הטענות: "עיריית אופקים ארגנה הפוגה ממושכת עבור התושבים, שחוו בשבת האחרונה את המראות הקשים. העירייה מכירה את בקשתם להמשיך בשהייה. אין לעירייה בעיית משאבים, ובשעות אלה בוחנים מול המלונות השונים את בקשתם להמשיך את השהייה בעוד מספר ימים. ביום ראשון נפנה לכל המלונות באופן מסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully