וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין משווה בין הסגר על עזה למצור הנאצי על לנינגרד: "שיטות אכזריות"

14.10.2023 / 19:03

נשיא רוסיה, שכוחותיו מפציצים ללא רחמים ערים באוקראינה, הזהיר כי מתקפתה קרקעית של ישראל תוביל לנפגעים אזרחיים רבים, אף שאמר כי זכותה להגן על עצמה. במקביל, סגן שר החוץ הרוסי צפוי להגיע לקטאר ולנסות לדון עם נציגי חמאס בסוגיית החטופים ברצועה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משווה בין הסגר על עזה למצור הנאצי על לנינגרד/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אמש (שישי) את ישראל מפני הטלת מצור על רצועת עזה כפי שהטילה גרמניה הנאצית מצור על לנינגרד, ואמר כי מתקפה קרקעית של צה"ל תוביל למספר "בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין" של נפגעים אזרחיים.

פוטין, שכוחותיו מפציצים ללא רחמים את ערי אוקראינה כבר יותר משנה וחצי, גינה את "המתקפה חסרת התקדים באכזריותה" של חמאס, אך האשים את ישראל ב"בשיטות אכזריות" משלה אף שאמר כי יש לה זכות להגן על עצמה. השוואתה המרומזת של ישראל לגרמניה של אדולף היטלר, שצבאו הטיל מצור אכזרי על לנינגרד - סנט פטרסבורג כיום - בין 1941 ל-1944 - צפויה לעורר זעם בירושלים, ולהרחיק עוד יותר בינה לבין מוסקבה המקיימת קשרים עם חמאס.

לדברי פוטין, אפילו בארצות הברית נשמעו קריאות להטלת מצור על הרצועה בדומה ל"מצור על לנינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה". במצור, שנמשך 872 ימים, מתו מאות אלפי תושבים ממחלות ומרעב, והוא ככל הנראה הקטלני ביותר בהיסטוריה המודרנית.

"לדעתי זה בלתי מתקבל על הדעת", אמר פוטין לכתבים בפסגה בקירגיזסטן, המדינה הראשונה שבה הוא דורך מאז שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא נגדו צו מעצר במרץ. "יותר משני מיליון איש חיים שם, ורחוק מאוד מכולם תומכים בחמאס, רחוק מאוד. אבל כולם צריכים לסבול, כולל נשים וילדים. כמובן שקשה למישהו להסכים עם זה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגה אזורית בבישקק, קירגיזסטן, 13 באוקטובר 2023. רויטרס
העיקר - לעצור את שפיכות הדמים". פוטין, אתמול/רויטרס

על רקע ההכנות של צה"ל לכניסה קרקעית לרצועה, אמר פוטין כי היא תוביל ל"השלכות חמורות לכל הצדדים, והכי חשוב - הפגיעה באזרחים תהיה בלתי מתקבלת על הדעת לחלוטין. עכשיו העיקר הוא לעצור את שפיכות הדמים".

אלפי אזרחים נהרגו במלחמה באוקראינה שבה פתח פוטין בפברואר 2022, ובמהלכה הטילו כוחותיו מצור ממושך על הערים מריופול ובאחמוט. גם בסכסוכים קודמים שניהלה רוסיה תחתיו, כמו בסוריה ובצ'צ'ניה, הפציץ צבאו אזורי מגורים ללא אבחנה.

פוטין קרא לפתוח במשא ומתן במזרח התיכון, ואמר כי מוסקבה "מוכנה לתאם בין כל השותפים בעלי החשיבה המועילה". לדבריו, המפתח לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים. רוסיה טוענת כי היא נמצאת בעמדה לסייע בתיווך בין הצדדים משום שיש לה יחסים קרובים עם ישראל, הפלסטינים, חמאס וחיזבאללה, איראן ומדינות מערביות.

סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, קיים אתמול שיחות נפרדות במוסקבה עם שגרירי ישראל, לבנון ואיראן, ומשרד החוץ מסר כי גם המגעים של מוסקבה עם חמאס יימשכו. הוא עשוי להגיע לקטאר במהלך השבוע הקרוב ולהיפגש עם נציגי חמאס בדוחא כדי לדון בסוגיית החטופים בעזה.

עוד בוואלה!

רוסיה מקדמת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש בעזה

לכתבה המלאה
בניינים הרוסים במריופול באוקראינה, 23 במאי 2022. רויטרס
הריסות במריופול אחרי המצור שהטילה הכוחות הרוסיים על העיר, בשנה שעברה/רויטרס

בשבוע האחרון ניסו הן מוסקבה והן קייב להשוות את האירועים במזרח התיכון למלחמה באוקראינה, שעשויה להידחק לשוליים בשל המלחמה בין ישראל לחמאס - במה שיועיל לרוסיה המנסה לקחת בחזרה את היוזמה בלחימה.

אוקראינה השוותה את מוסקבה לחמאס, בעוד שרוסיה אמרה כי המערב התעלם מגורלם של הפלסטינים תוך תמיכה בישראל. פוטין גם האשים במהלך השבוע את המדיניות של ארצות הברית באזור באחריות להסלמה.

"יותר ממיליון בני אדם מעזה חייבים להתפנות בדחיפות, לפי דרישת הצבא הישראלי. עם זאת, כל 'השותפים המערביים' שותקים באופן מביש", אמר נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב, אחד מהקולות הנציים ביותר במוסקבה. "מעניין מה תהיה תגובתם לדרישה דומה למשטר בקייב לפנות את אחת הערים הגדולות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully