וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מקדמת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש בעזה

14.10.2023 / 1:06

הצעת ההחלטה הרוסית אינה מגנה את מתקפת חמאס אלא רק כוללת גינוי כללי ל"אלימות ופעולות טרור נגד אזרחים". הטיוטה שהגיעה לידי וואלה! כוללת קריאה לשחרור בני הערובה ולהעברת סיוע הומניטרי לעזה

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

רוסיה הפיצה הלילה (שבת) לחברות מועצת הביטחון של האו"ם טיוטת הצעת החלטה שקוראת להפסקת אש מיידית ברצועת עזה - כך לפי עותק של טיוטת הצעת ההחלטה שהגיע לידי וואלה!. ארצות הברית צפויה להטיל וטו על הצעת ההחלטה, אם זו תגיע להצבעה במועצת הביטחון. עם זאת, המהלך הרוסי יגביר את הלחץ על ארצות הברית וישראל ועלול לגרום למדינות נוספות לקרוא בפומבי להפסקת אש.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה במוסקבה עם מנהיג שטחי הכיבוש הרוסיים במחוז חרסון, 24 באוגוסט 2023. רויטרס
המהלך הרוסי צפוי להגביר את הלחץ על ישראל/רויטרס

מקור דיפלומטי אמר לוואלה! כי הרוסים הפיצו את הצעת החלטה היום, לאחר דיון סגור שקיימה מועצת הביטחון לגבי המצב בעזה. הם ביקשו מחברות המועצה להעביר הערות על הטיוטה עד השעה 12:00, לפי שעון ניו יורק.

טיוטת הצעת ההחלטה מביעה דאגה עמוקה מ"ההסלמה באלימות ומהמשבר ההומניטרי בעזה" ומדגישה כי יש להגן על אזרחים ישראלים ופלסטינים. טיוטת הצעת ההחלטה קוראת ל"הפסקת אש הומניטרית מיידית ומתמשכת שתכובד באופן מלא".

עם זאת, הטיוטה הרוסית לא כוללת גינוי למתקפת חמאס אלא גינוי "לכל אלימות ומעשי איבה שמכוונים נגד אזרחים ולכל פעולת טרור". בנוסף לכך, טיוטת הצעת ההחלטה קוראת לשחרור כל בני הערובה, להעברת סיוע הומניטארי ללא הפרעה וליצירת תנאים לפינוי בטוח של תושבים שזקוקים לכך.

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, עיבוד תמונה
הטיוטה קוראת ל"הפסקת אש הומניטרית מידית". מועצת הביטחון של האו"ם/עיבוד תמונה, Mike Segar

"האו"ם שתק במשך שנים כשחמאס הפך את עזה למכונת טרור" אמר אתמול שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, במהלך כנס הזדהות ותמיכה בישראל ובמשפחות החטופים, אותו קיימה המשלחת הישראלית לאו"ם. "האו"ם שתק כשחמאס בנה מנהרות טרור מתחת לאזורי מגורים, האו"ם שתק כשבתי החולים ובתי הספר ברצועה הפכו למגן של כלי הנשק של המחבלים. אבל עכשיו, כשמדינת ישראל נותנת התרעה מוקדמת לתושבי הרצועה, במטרה לצמצם הפגיעה באזרחים, דווקא עכשיו האו"ם נזכר להתערב?!".

"במקום שהאו"ם יעמוד לצד ישראל בפעילותה לצמצום פגיעה בבלתי מעורבים, הוא קורא לישראל לעצור? זו לא דאגה לחפים מפשע. זו אדישות לרצח של 1,300 ישראלים. חרפה", הוסיף ארדן.

השגריר הוסיף והזכיר למשתתפים: "חמאס, ארגון הטרור הרצחני ששחט אזרחים ישראלים חפים מפשע, נבחר באופן דמוקרטי על ידי תושבי רצועת עזה והם מריעים לו כשהוא מביא לעזה נשים ישראליות שנאנסו ותינוקות שנשרפו. אל תשכחו זאת. אל תביטו הצידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully