וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטהראן ועד עמאן: עשרות אלפים הפגינו נגד ישראל ברחבי האזור

13.10.2023 / 22:30

ברחבי העולם הערבי והמוסלמי הביעו תמיכה בפלסטינים, אך קריאותיו של חמאס לצעדה המונית לאל-אקצא לא נענו. בירדן בלמו מפגינים שניסו להגביע לגבול, נשיא איראן: "לעם הפלסטיני נמאס". אלפים הפגינו גם בבגדאד ובצנעא, בטורקיה התאספו מחוץ למסגדים: "להתאחד נגד ישראל"

בווידאו: שיגור ירי מרצועת עזה במהלך תקיפת חיל האוויר/צילום:דובר צה"ל

עשרות אלפי מפגינים ברחבי המזרח התיכון ואזורים אחרים בעולם הפגינו היום (שישי) בעד הפלסטינים, בצל המשך המלחמה הקשה בין ישראל לחמאס שפרצה בעקבות מעשי הזוועות שביצע ארגון הטרור הפלסטיני בשבת ביישובי הנגב המערבי.

חרף קריאתו של חמאס ל"יום זעם" ולצעדה לעבר מסגד אל-אקצא, לא נרשמו עימותים חריגים במזרח ירושלים שבה היו פרוסים כוחות רבים והוטלו הגבלות על המתפללים. עם זאת, פלסטינים התעמתו עם כוחות הביטחון ברחבי הגדה, ומשרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה דיווח על לפחות תשעה הרוגים.

"אנחנו הולכים לירושלים כמיליוני שהידים!", צעקו חלק מאלפי המפגינים בבירת ירדן, שעצרה שיירות של מפגינים שרצו להגיע לגבול עם ישראל. "מה הם רוצים מפלסטין? האם הם מצפים שיעזבו?" שאל עומר אבו-סונדוס, אחד המפגינים. "מה נשאר מפלסטין לעזוב? הם לא יעזבו".

הפגנות בעד חמאס והפלסטינים ונגד ישראל בעמאן, ירדן, 13 באוקטובר 2023. רויטרס
"אנחנו הולכים לירושלים כמיליוני שהידים!". מפגינים בעמאן, ירדן/רויטרס

בביירות, אלפי תומכי חיזבאללה הניפו את דגלי לבנון, פלסטין וחיזבאללה, קראו קריאות תמיכה בעזה ו"מוות לישראל". הארגון הנתמך על ידי איראן ביצע כמה תקיפות בודדות נגד כוחות צה"ל בצפון מאז תחילת המתקפה של חמאס, אך אלו נותרו מוגבלות בשלב זה.

עם זאת, סגן מזכ"ל חיזבאללה הזהיר כי הוא עוקב מקרוב אחר הספינות של ארצות הברית והצי הבריטי שנעות לכיוון הים התיכון. בכירים אמריקנים, כולל הנשיא ג'ו ביידן, הזהירו שוב ושוב את איראן ואת המיליציות האזוריות שטהראן תומכת בהן להימנע מהתערבות בעימות בין ישראל לחמאס.

"ספינות הקרב שלכם לא מעניינות אותנו, וגם ההצהרות שלכם לא מפחידות אותנו", אמר נעים קאסים בעצרת בפרבר הדרומי של ביירות. "כשיגיע הזמן לנקוט פעולה, נעשה זאת".

עוד בוואלה!

שר החוץ האיראני ונסראללה נפגשו בביירות: "דנו בהתפתחויות מסוכנות"

לכתבה המלאה
הפגנות נגד ישראל ובעד הפלסטינים בטהראן, איראן, 13 באוקטובר 2023. רויטרס
"אנשי העולם ופלסטין יגרמו לכם צרות". הפגנות תמיכה בחמאס בטהראן/רויטרס

גם ברחבי איראן, התומכת העיקרית של חמאס, זרמו מפגינים לרחובות לאחר התפילה. בטהראן מפגינים שרפו דגלי ישראל וארצות הברית וקראו "מוות לישראל", "מוות לאמריקה", "ישראל תיחרב" ו"פלסטין תהיה הכובשת".

"לעם הפלסטיני נמאס, עכשיו הרעיון שלכם הוא להרוס את עזה, את בתי התושבים, אמר נשיא איראן איברהים ראיסי בנאום במחוז פארס שבדרום המדינה. "אנשי העולם ופלסטין יגרמו לכם צרות".

בבגדאד, התאספו עשרות אלפי מפגינים בכיכר תחריר - מוקד המחאה של בירת עיראק - לעצרות שארגן איש הדת השיעי הבכיר מוקתדא א-סאדר.

"אנחנו, כעיראקים, יודעים את הכאב כשיש לנו כובש על אדמתנו", אמר המפגין עלא אל-ערביה, בהתייחסו לכיבוש האמריקני בעיראק בעקבות פלישתה ב-2003 והמלחמה במשטרו של סדאם חוסיין. "לנשים פלסטיניות יש בעלים, אהובים ובנים שנלחמים בכיבוש. אנחנו עומדים איתם במאבקם".

בבירת סוריה, דמשק, התאספו מפגינים - בהם פלסטינים ממחנה הפליטים אל-ירמוכ שהוקם לאחר מלחמת העצמאות ב-1948. "אני אומר לאנשים לא לעזוב את בתיהם, אחרת הם יהיו כמו הסבים והסבתות שלנו שעזבו את פלסטין ובאו לסוריה אבל מעולם לא חזרו", אמר אחמד סעיד, פלסטיני בן 23 המתגורר בסוריה, בהתייחסו למלחמת העצמאות.

הפגנות נגד ישראל ובעד הפלסטינים וחמאס בצנעא, תימן, 13 באוקטובר 2023. רויטרס
"מוכנים לשלוח מאות אלפי לוחמי מוג'האדין". מפגינים בצנעא, תימן/רויטרס

בצנעא שבתימן, הנשלטת על ידי המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן ושעדיין נמצאים במלחמה עם קואליציה בראשות ערב הסעודית, גדשו מפגינים את הרחובות והניפו דגלי תימן ודגלי פלסטין. סיסמתם של המורדים השיעים היא "מוות לאמריקה; מוות לישראל; קללה ליהודים; ניצחון לאסלאם".

"אנו מוכנים להשתתף באופן פעיל ולשלוח מאות אלפי לוחמי מוג'האדין כדי להגן על פלסטין, על העם הפלסטיני ועל המקומות הקדושים", הזהירו החות'ים.

לאחר תפילות יום השישי, מפגינים מצריים התאספו סביב מסגד אל-אזהר ההיסטורי במרכז קהיר, המוסד הדתי המוסלמי הסוני החשוב ביותר בעולם, וקראו כי ישראל נותרה אויבתם "דור אחר דור" וקריאות בעד מסגד אל-אקצא.

הפגנות נגד ישראל ובעד הפלסטינים בבגדאד, עיראק, 13 באוקטובר 2023. רויטרס
דגלי ישראל מועלים באש בבגדאד/רויטרס

בטורקיה התאספו המונים מחוץ למסגדים, קראו קריאות נגד ישראל ובעד חמאס. בעיר דיארבקיר שבדרום-מזרח המדינה, מיקאיל בקאן, בעל עסק בן 46, אמר כי "כל העולם המוסלמי צריך להתאחד נגד ישראל".

בבירת פקיסטן, איסלאמאבאד, כמה מתפללים רמסו דגלים של ארצות הברית וישראל. "התקשורת הבינלאומית ובתי הדין הבינלאומיים מעלימים עין מהעוולות של העם הפלסטינים. אבל הם שמים לב רק לפעולות שהפלסטינים נוקטים כדי להגן על עצמם", אמר פהים אחמד, מתפלל בקראצ'י. "קוראים לזה טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully