וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי שחילץ מבלים מהטבח: "חשבתי רק איך אוציא אותם מהאש"

13.10.2023 / 19:05

רמי שני, כתב גל"צ, רכב על אופניו כמדי שבת בבוקר כשלפתע נקלע לזירת הפיגוע ברעים. תחת אש כבדה וכשהוא מוקף במחבלים, חילץ צעירים שנסו על נפשם: "העליתי אותם לרכב, הורדתי, וחזרתי שוב ושוב. כל מה שעבר לי בראש הוא איך אבריח אותם מהאזור"

בווידאו: תיעוד של החורבן שנותר אחרי הטבח במסיבת הטבע ברעים/צילום: יותם רונן

כמדי יום שבת, יצא רמי שני בסוף השבוע האחרון לרכיבה עם קבוצת האופניים שלו בשעות הבוקר המוקדמות - כשלפתע הוא וחבריו שמעו קולות ירי וזיהו מחבלים מתקרבים. "חזרנו לצומת אורים ואז ראינו רכבי ביטחון. המשכתי לכיוון רעים. דיווחתי על פצועים, והמשכתי בחזרה לאזור המסיבה". שני, כתב גל"צ בדרום ועיתונאי ותיק, ראה בדרך צעירים רבים שבילו במסיבה ונתקלו במתקפה של עשרות מחבלים שאיגפו אותם תוך ירי מכל כיוון.

בגבורה רבה, הוא הצליח לחלץ כמה מהם כשמסביבם מחבלים בכל פינה. "ראיתי את הצעירים שם, ראיתי את המחבלים שיורים, אז העליתי אותם מהר לרכב. לאחר שהורדתי אותם בצומת אורים, חזרתי שוב כדי לקחת אחרים".

רמי שני. שי מכלוף
גבורה בלתי נתפסת. רמי שני/שי מכלוף
קיבוץ רעים לאחר הטבח. יותם רונן
הציל רבים. אזור המסיבה ברעים אחרי הטבח/יותם רונן

וכך זה נמשך. "אני מעלה צעירים ולוקח אותם לאורים ואז חוזר, אוסף עוד צעירים וככה שוב ושוב", הוא משחזר. "בזמן שאני נוסע יש יריות מסביב, יש מחבלים וחיילים שנלחמים במקום. חשבתי רק איך להוציא אותם מהאזור, זאת הייתה המטרה. רק שייצאו האש".

הטבח במסיבת טבע ליד רעים הוא למעשה פיגוע הטרור הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל. מעל 260 צעירים נרצחו במתקפה האכזרית, וכמה ממשתתפי הפסטיבל נחטפו על ידי המחבלים לשטח רצועת עזה. בגבורתו, הצליח שני להציל לפחות כמה מהם.

  • עוד באותו נושא:
  • רעים
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully