וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאננות ערב המלחמה: צמרת הצבא לא מנעה אירוח של משפחות במוצבים על הגבול

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 17:19

עם כניסת המלחמה ליומה השביעי, עוד ועוד כשלים שהובילו לאסון מתחילים להיחשף. "החמאס פשוט הצליח להרדים מערכה שלמה", מודה גורם ביטחוני. "לא היה תגבור למרות סימנים חשודים מקדימים - המשפחות של חלק מהקצינים היו במוצבים, הגייסו תעצומות נפש"

מבצע חרבות ברזל: קיבוץ ניר עוז בעוטף עזה, לאחר מתקפת חמאס/הודיה חברוני

מבצע "חרבות ברזל" נכנס ליומו השביעי וגודל המחדל המודיעיני מתחיל להיחשף. אוגדת עזה נכנסה לחג ללא כוננות מיוחדת וללא תגבור כוחות על אף סימנים חשודים טרם המתקפה הרצחנית שפקדה את הדרום ביום שבת. עם זאת, בצמרת צה"ל ובגופי המודיעין השונים לא הצליחו להצביע על כוונות אמיתיות של ארגוני הטרור להוציא לפועל פעולה של ממש - והשטח נשאר חשוף.

לכל העדכונים מהמלחמה

"החמאס פשוט הצליח להרדים מערכה שלמה, אמ"ן ושב"כ ואלופי מטכ"ל", אמר גורם ביטחוני. "זה לא משנה מה היו הנסיבות ובאילו שיטות עשה זאת החמאס. אם במידור או הונאה. העובדות מדברות בעד עצמן. ההתקפה יצאה כשצה"ל לא ערוך להיקף כזה של מחבלים. היחס בין היקף הלוחמים למחבלים היה לא הגיוני".

נזקי תקיפת חיל האוויר, ח'אן יונס, 12 באוקטובר 2023. רויטרס
נזקי תקיפות חיל האוויר בעזה/רויטרס

גורמי צבא בפיקוד הדרום מספרים כי אחד הסימנים הברורים לשאננות בצמרת הצבא ולעובדה שלא ירדו אזהרות לשטח הוא העובדה שקצינים אירחו במוצבים בני משפחה במהלך השבת. באוגדת עזה קיים מנהג לארח בני משפחה ובני זוג במוצבים בבסיסים בחג או שבת - כולל לינה כשהמפקדים נשארים במשימת תורנות אחת לכמה זמן.

"אני לא אפרט מעבר לזה אבל במהלך השבת היו בני משפחה של קצינים בתוך המוצבים", אמרו גורמי צבא שניסו לתאר ברגישות את המצב באוגדת עזה בשעות שקדמו להתקפה. "אף אחד לא היה מעז להביא משפחה לשהייה במוצבים אם הוא היה יודע שיש קמצוץ של חשד להידרדרות. להסלמה. עכשיו תדמיין מה עובר בראש לאותם מפקדים באותן שניות. כמה תעצומות נפש צריך באותם רגעים. באחריות אני אומר לך שאותם קצינים נלחמו כמו אריות. יש ביניהם סיפורי גבורה מטורפים. קציני מטה ואפילו רופא שפעלו בחירוף נפש להרוג מחבלים, להציל חיים של פצועים במלוא מובן המילה ולהגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully