וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן על מתקפת חמאס: מגנה את "האלימות משני הצדדים"

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 8:25

בהתבטאות פומבית ראשונה אחרי שספג ביקורת על שתיקתו, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי "הרג אזרחים מנוגד לדת, למוסר ולחוק הבינלאומי". הוא הוסיף לאחר פגישתו עם מלך ירדן כי "יש לשים קץ מידי לתוקפנות נגד הפלסטינים" וקרא לשחרור "האזרחים, האסירים והעצורים"

בווידאו: תקיפת אתר צבאי של חמאס באמצעות רקטת רומח, 12.10.23/דובר צה"ל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה היום (חמישי) את "האלימות נגד אזרחים בשני הצדדים", בהודעת גינוי ראשונה שלו למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על ישראל. בדבריו, אבו מאזן התייחס גם להתקפות של חיל האוויר ברצועת עזה, שנמשכות ללא הפסקה מאז יום שבת, ואמר כי "יש לשים קץ מידי לתוקפנות נגד הפלסטינים". לפחות 1,300 ישראלים נרצחו במתקפה של חמאס, ובעזה דווח על כ-1,500 הרוגים בהתקפות של חיל האוויר.

אבו מאזן ספג ביקורת מצד מנהיגים במערב על תגובתו למעשי הזוועה של חמאס ביישובי הנגב המערבי, והוא שחרר את הודעת הגינוי "המאוזנת" במהלך ביקור בירדן שם נפגש עם המלך עבדאללה. הוא מסר את הדברים לפני פגישתו מחר בממלכה עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, שהגיע היום לביקור בישראל והביע את תמיכתה הבלתי-מתפשרת של וושינגטון.

"אנו דוחים את הפרקטיקות של הרג אזרחים או אלימות נגדם משני הצדדים, משום שהן מנוגדות למוסר, לדת ולחוק הבינלאומי", ציטטה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וופא את אבו מאזן. לדבריו, הרשות הפלסטינית, החוששת בעצמה מהתחזקות חמאס בגדה, מתנגדת לאלימות ותפעל באופן פוליטי להשגת מטרותיה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה עם מלך ירדן עבדאלה בעמאן, 12 באוקטובר 2023. רויטרס
אבו מאזן ומלך ירדן בפגישה בעמאן, היום/רויטרס

בהודעה שפורסמה לאחר הפגישה בין אבו מאזן לעבדאללה, נאמר כי הם שוחחו על "הדרכים לעצור את התוקפנות הישראלית נגד העם הפלסטיני ולספק סיוע" לעזה. הוא הזהיר מכך שהחשמל אוזל וקרא לפתוח מסדרונות הומניטריים בדחיות, וקרא לשחרור "האזרחים, האסירים והעצורים".

בלינקן, שגינה בחריפות את המתקפה של חמאס, אמר היום כי הוא יודע שהארגון אינו מייצג את העם הפלסטיני או את שאיפותיו הלגיטימיות.

חמאס מנסה להבעיר גם את הגדה, שהייתה במוקד תשומת הלב של צה"ל לפני מתקפת הפתע מעזה בעקבות גל טרור שנמשך כשנה וחצי. מאז פרוץ המלחמה בדרום, דיווחו הפלסטינים על יותר מ-30 הרוגים בשטחי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים.

ישראל נערכת ליום שישי מתוח מחר, לאור קריאות של חמאס - וגם של פתח, ארגונו של אבו מאזן - ל"יום זעם" נגד ישראל. אחד המוקדים הנפיצים ביותר הוא מסגד אל-אקצא, שבשמו לכאורה יצא חמאס למתקפה. בשעות הערב, נפצעו שני שוטרים בפיגוע ירי בסמוך לשערי העיר העתיקה בירושלים, והמחבל נורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully