וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את ממשלת החירום, נתניהו: "זו אחריות לאומית"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 21:11

גנץ, איזנקוט, סער, טרופר ושאשא ביטון הושבעו. ראש הממשלה: "לא זוכר רוח קרב כזו. ה-7 באוקטובר - היום המחריד ביותר מאז השואה. לא נרפה מהניסיון להשיב את החטופים הביתה". עודה: "אני רואה זקנות פלסטיניות שנהרגות. זאת לא הדרך". גוטליב: "תתבייש, גם אתכם הם יהרגו"

הכנסת אישרה את ממשלת החירום, נתניהו: "זו אחריות לאומית"/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הערב (חמישי) ברוב של 66 תומכים את כניסתם של חברי הכנסת בני גנץ, גדי איזנקוט, גדעון סער, חילי טרופר ויפעת שאשא ביטון כשרים נוספים בממשלת החירום שהוקמה, לאור המלחמה. החמישה הצטרפו כשרים ללא תיק, הצהירו אמונים ונכנסו לתפקידם. ארבעה חברי כנסת מסיעת חד"ש-תע"ל התנגדו למהלך. בנוסף, אושר במליאה מינויו של ח"כ אוריאל בוסו מש"ס כשר הבריאות, במקום משה ארבל.

"אני בא עכשיו מאוגדת 98, אחת מאוגדות המחץ של צה"ל", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בדרך, בכביש שמוליך לבסיס, אני רואה תור ארוך של מכוניות על שטח ההפרדה. מכוניות שהוחנו שם על ידי אנשי המילואים שרבים מהם הקפיצו את עצמם. '130% גיוס, אומר לי שם הקצין האחראי. אני נכנס לבסיס, לפיקוד, מקום קטן, צפוף, עם מלא מסכים ומפות של הרצועה. פגשתי את מפקד האוגדה, אש בעיניים, קור רוח ואש הקרב יחדיו. הוא והקצינים ישבו שם וסיפרו לי מה עבר עליהם. באו, הצטיידו ויצאו ליישובים של העוטף, ספגו מהערבים, חברים נפלו והמשיכו להילחם, הסתערו על האויב. פשוט סיפורי גבורה מדהימים. יושבים שם קצינים, בחור בשם יובל, קצין מילואים שחי באוסטרליה והוא היה בדרך לבית בחניית ביניים בסינגפור. שמע על הקרבות וחזר. אני שומע את מפקד האוגדה, אש בעיניים, קור רוח ורוח קרב יחדיו. הוא אמר לי: "אנחנו מוכנים, לא לפחד". ואני שואל את הקצין הנוסף, "מה אתה אומר" והוא אומר לי "להילחם", ועוד אחד - "להילחם"".

בנימין נתניהו במליאת הכנסת. 12 באוקטובר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"זו מלחמה על הבית והיא חייבת להסתיים בניצחון אחד: ריסוק וחיסול החמאס". ראש הממשלה נתניהו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כמתחייב בחוק, הכריז נתניהו במליאה על מצב מלחמה בהתאם להחלטת הקבינט שהתקבלה בתחילת השבוע. ראש הממשלה הוסיף ואמר: "אני לא זוכר רוח קרב כזו, והייתי בקרבות. אפילו במלחמת יום הכיפורים לא זוכר אש כזאת סוחפת, גורפת ורותחת. מראשון המפקדים ועד אחרון החיילים, לא זוכר דבר כזה. זאת הרוח היהודית שלנו והיא מלכדת אותנו לאגרוף ברזל, וזה האגרוף שינפץ את החמאס לרסיסים. אחדות העם היא מכפיל כוח. ממשלת החירום שאנחנו מקימים מתוך אחריות לאומית מעבירה מסר של כוח עצום, כלפי חוץ וכלפי פנים. כלפי פנים כי אנחנו במערכה הזאת יחד, בערבות הדדית.

"אנחנו מחבקים מעומק ליבנו את המשפחות שאיבדו את יקיריהן, משפחות החללים, החיילים והנרצחים וגם את משפחות החטופים. הכאב כל כך קשה שהוא כבד מנשוא. הכאב מורגש בכל בית, אנחנו שולחים לכל המשפחות חיבוק חם ואוהב. אני מקבל עדכונים מגל הירש. צריך לאתר אותם, אנחנו עדיין עובדים על זה. לא נרפה מהניסיון להשיב אותם הביתה. זו מלחמה על הבית והיא חייבת להסתיים בניצחון אחד: ריסוק וחיסול החמאס. חמאס זה דאעש, והעולם שהיה מזועזע מדאעש ואל קעידא יצר קואליציה בינלאומית כדי לחסל את הנגע הזה. אף אחד לא אמר, בואו ניתן להם נוכחות בארצנו. צריך להקיא אותם ממדינות העולם ומי שלא עושה את זה להטיל עליו סנקציות".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

נתניהו וסער אחרי ההשבעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ח"כ גדעון סער במליאת הכנסת/יקי אדמקר

ראש הממשלה הוסיף ואמר: "אזרחי ישראל, העם שלנו מן העמים העתיקים בעולם. עמדנו באינספור מבחנים, יותר מכל עם אחר אבל מעולם לא נכנענו. כוח הרצון ויכולת העמידה הם שמות נוספים לעם ישראל. השבת של ה-7 באוקטובר תיחרט כיום שחור וארור בתולדות העמים. עבורנו זה היום המחריד ביותר מאז השואה. קודם כל בגלל הזוועות. הזוועות שמזכירות את אותן זוועות וגם בגלל הכאב שחוצה את כל הציבור.

"הברירה שלפנינו היא חדה וברורה: טוב או רוע, חיים או מוות, אור או חושך. ב-75 שנות עצמאותנו הפכנו את המדינה למגדלור של אור ותקווה. כך נעשה גם הפעם. זה חשוב לעתיד האנושות. אמרתי קודם שיש זוועות שמזכירות את ימי השואה, אבל אנחנו לא בגטו ורשה אלא עמוק באדמת המולדת - אדמת ישראל, אבל לקחי גטו ורשה חקוקים בזיכרון הלאומי שלנו. שני ארגוני מחתרת יהודים, אחד של הימין ואחד של השמאל, לא השכילו להתאחד. היום אנחנו עומדים בפני אותו צורר. היום מול הצורר, כשהציווי הקדום "זכור את אשר עשה לך עמלק", היום אנחנו מאחדים כדי להקדים את נצח ישראל. יש לנו אמונה בדרך, נילחם במלוא העוצמה במרצחים הארורים, בחיות הטרף, נמחק אותם מעל פני האדמה. נבנה מחדש את היישובים, נשקם את עוטף עזה. צפויים לנו ימים קשים, אבל לא נירתע ולא נוותר. אני בטוח שבמלחמה חרבות ברזל, נצא חזקים יותר מאי פעם. יחד בעזרת השם נבטיח את הניצחון המוחלט".

בני גנץ וגדעון סער. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"לא ביקשנו דבר זולת להיות במוקדי קבלת ההחלטות כדי שנוכל להשתתף בנשיאה באחריות". סער וגנץ/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ גדעון סער נשא דברים במליאה לפני המינוי לתפקיד שר בממשלה: "כשאנחנו עומדים מול הסכנה הזאת, לא נתגייס? לא נתאחד? נמשיך במלחמות היהודים? לא למדנו כלום מלקחי העבר? נגיד בלי ההוא ובלי ההוא? החלטות קשות מצריכות בסיס לגיטימציה רחב. נכון, יותר קל לתמוך מבחוץ כי אתה לא נושא בנטל הכבד מנשוא. לא ביקשנו דבר זולת להיות במוקדי קבלת ההחלטות כדי שנוכל להשתתף בנשיאה באחריות. כולנו תמכנו, אבל למי שמוביל כוח יש יותר אחריות ואני מברך אותך בני (גנץ) על כך. יהיו ימים קשים, יהיו עוד ייסורים אבל אם נהיה נחושים נוכל לסיים את המערכה הזאת ולהנחיל תבוסה מוחצת לאויב שלנו".

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, שהפעיל לחץ על יו"ר מפלגתו להיכנס לממשלת החירום, אמר במליאה: "אני רוצה לברך מעומק הלב את גנץ כמוביל המהלך ואת איזנקוט ושאר החברים. אני בעד המהלך הזה וגם ישנתי הלילה קצת יותר טוב. מקווה שההצטרפות הזאת תוביל לכך שראש הממשלה יפנים שהצירוף של יש עתיד הוא עניין חשוב וייתכן שנתניהו צריך לקבל בשביל זה החלטות, ולא רק אנחנו".

איימן עודה נשא דברים ואמר: "הלב שלי קרוע. ליבי עם המשפחות. יש לי חברים אישיים שנהרגו ומשפחות שאיבדו את בניהם. שמעתי את כאבן. אין שום דבר בעולם שמצדיק פגיעה בחפים מפשע. אין שום דבר שמצדיק פגיעה בבן אדם אזרחי חף מפשע. תמיד התנגדתי ואמשיך להתנגד בכל רמ"ח איברי בפגיעה באזרחים. צריך להוציא את כל האזרחים - יהודים, ערבים, פלסטינים ממעגל האימה. אני רוצה להביע הערכה עמוקה לאזרחי המדינה, יהודים וערבים כאחד, על ההתנהגות האחרית למופת. אני רואה במו עיניי את האחריות שלהם. אנחנו האזרחים הערבים רואים את שני הצדדים, אני רואה זקנות פלסטיניות שנהרגות. זאת לא הדרך".

ח"כ קטי שטרית הגיבה לדברים וצעקה: "תתבייש. איך אתה משווה? גם אתכם הם יהרגו". ח"כ טלי גוטליב הוסיפה: "נקמה בחמאס שטבחו בילדים שלנו". ח"כ אופיר כץ אמר: "רק נקמה, ואנחנו ננקום בהם".

אמיר אוחנה במליאת הכנסת. 12 באוקטובר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"אנו יודעים בוודאות מוחלטת שחייבת להסתיים בניצחון האור על החושך". סער/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר בפתיחת המליאה, ממנה נעדרו חברי הכנסת הערבים: "חברות וחברי הכנסת, מטרתו של הדיון המיוחד הזה לנקוט בכל האמצעים, במקרה זה - ממשלת אחדות לשעת חירום - כדי להביא לניצחון צה"ל וכוחות הביטחון, לניצחון מדינת ישראל ועם ישראל המאוחד במאבקו מול ארגוני הטרור, על החושך, הרשע והאכזריות התהומית שהם מביאים איתם.

מדינת ישראל ספגה את המהלומה הכבדה ביותר בתולדותיה. משפחות שלמות נהרסו ושרויות באבל קשה, אחרות בחוסר ידיעה על גורלם של יקיריהם, אחרים פצועים בבתי החולים. ביקרתי השבוע חלק מהמשפחות ושמעתי מפי כולן - ללא יוצא מהכלל - את אותה הדרישה: השמדת האויב. ניצחון מוחלט. שמותם של יקיריהם לא יהיה לשווא. אנו כולנו, כאומה, כואבים יחד, מתאבלים יחד - וכעת - נלחמים יחד. לכל זמן ועת לכל חפץ. אנו יוצאים למלחמה שאיננו יודעים כמה זמן תימשך - אך אנו יודעים בוודאות מוחלטת שחייבת להסתיים בניצחון האור על החושך. אין אפשרות אחרת. מעבר ליושב במרומים, מעבר לכלי החרב והנשק, מעבר לצבא הטוב בעולם - יש לנו - עדיין יש לנו - זה את זה".

מוקדם יותר היום הסביר ראש האופוזיציה יאיר לפיד מדוע בחר שלא להצטרף לממשלת החירום. "אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד", אמר. "הוא רק יוסיף לבלאגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת. במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם. בקבינט הקטן לנתניהו יש רוב אוטומטי. גנץ ואייזנקוט יוכלו לתת עצות. נתניהו לא יקשיב. את הקבינט הגדול והלא יעיל, הגדילו עוד יותר. הוסיפו לו חמישה שרים בלי תיק. אין שום דרך לקבל החלטות או לנהל מלחמה בקבינט כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully