וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד ממשלת האחדות: "גנץ ואיזנקוט יוכלו לתת עצות, נתניהו לא יקשיב"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 19:07

יו"ר האופוזיציה הסביר בנאום שנשא בכנסת את סירובו להיכנס לממשלת החירום שאליה הצטרף אתמול יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם". עוד הוסיף: "מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כשלון שאין עליו כפרה"

בווידאו: הצהרת יו"ר האופוזיציה שאומר שאין כפרה על הכישלון ומסביר מדוע לא ייכנס לממשלה/צילום: Go Live

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הסביר הערב (חמישי) בהצהרה בכנסת מדוע בחר לא להצטרף לממשלת החירום שהוקמה אמש. "מגיע למדינת ישראל הסבר מדוע החלטנו, בלב כבד, לא להצטרף לממשלה בגלל התנאים שאותם הציב נתניהו. אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת.

במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם. בקבינט הקטן לנתניהו יש רוב אוטומטי. גנץ ואייזנקוט יוכלו לתת עצות. נתניהו לא יקשיב. את הקבינט הגדול והלא יעיל, הגדילו עוד יותר. הוסיפו לו חמישה שרים בלי תיק. אין שום דרך לקבל החלטות או לנהל מלחמה בקבינט כזה.

יאיר לפיד בנאום בעקבות מלחמת עזה .12 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
"אין שום דרך לקבל החלטות בקבינט כזה". לפיד/צילום מסך, ללא

"בן גביר עדיין אחראי על המשטרה, על מג"ב, על הימ"מ, על הערים המעורבות, על מזרח ירושלים ועל הר הבית. כל הסמכויות שלו נשארו. סמוטריץ' עדיין אחראי על חווארה ועל המנהל האזרחי. זה לא יכול לעבוד. יש דבר אחד שאמר בעבר נתניהו ואי אפשר שלא להסכים איתו: מי שגרם לכשלון, לא יכול לתקן אותו. נתניהו ובן גביר הם לא האנשים שישקמו את האמון המרוסק של עם ישראל בממשלתו. מותר לאזרחי ישראל לדרוש שפעם אחת, בשביל הילדים שלנו שיוצאים עכשיו לקרב, פשוט יעשו פה את הדבר הנכון. כולנו יודעים מהו הדבר הנכון: ממשלה בלי קיצונים, קבינט אחד מצומצם ויעיל, הכל זז הצידה לטובת ניהול המערכה".

עוד הוסיף לפיד: "אנחנו צריכים להרוס את כוחה הצבאי של עזה, ונהרוס אותו. אנחנו צריכים למגר את החמאס, ונמגר אותו. אנחנו צריכים להפעיל כוח כמו שלא הופעל פה מעולם, ואנחנו נפעיל אותו. אנחנו גם, באותו הזמן, נבכה ונקבור את מתינו. אנחנו גם, באותו הזמן, נגיד לעצמנו את האמת הקשה: מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כשלון שאין עליו כפרה. אני לא אגיד יותר. עוד לא הגיע הזמן. הוא יגיע. לוחמינו היום צריכים לדעת שהם יוצאים לקרב בשמה של מדינה שלמה. כולנו מאחוריהם. נתמוך בכל פעולה, נסייע בכל דרך שנוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully