וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על טראמפ: "הצהרות מסוכנות ומשוגעות"

ברק רביד, וושינגטון

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 17:40

סגן דובר הבית הלבן הגיב לוואלה! לדברי הנשיא לשעבר, שכינה את חיזבאללה ארגון "חכם מאוד": "איך אמריקני כלשהו ישבח ארגון טרור שנתמך ע"י איראן בזמן שישראל משיבה מלחמה נגד אחד ממעשי הרצח ההמוני הגדולים בהיסטוריה שלה". שר ההגנה אוסטין צפוי להגיע מחר לישראל

בווידאו: טראמפ במתקפה על ביידן: "תחתיי אף אחד לא היה חושב לפלוש לישראל"/רויטרס

סגן דובר הבית הלבן אנדרו בייטס הגיב לוואלה! לנאומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שיצא במתקפה הלילה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואף שיבח את ארגון הטרור חיזבאללה וכינה אותו "ארגון חכם מאוד".

"אנחנו לא מגיבים על הבחירות ב-2024, אבל הצהרות מהסוג הזה הן מסוכנות ומשוגעות", אמר בייטס לוואלה!. "אנחנו לא מצליחים להבין איך יכול להיות מצב שאמריקני כלשהו ישבח ארגון טרור שנתמך על ידי איראן ויאמר שהוא חכם. במיוחד בזמן שישראל משיבה מלחמה נגד אחד ממעשי הרצח ההמוני הגדולים ביותר בהיסטוריה של המדינה. זה הזמן עבור כולנו לעמוד לצד ישראל וזה מה שהנשיא ביידן עושה כמפקד העליון".

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפוי להגיע לישראל מחר כדי להביע הזדהות ולדון על המשך הסיוע הצבאי האמריקני לישראל. כך אמרו שני בכירים ישראלים. במשרד ההגנה האמריקני סירבו להתייחס לדברים.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה. 12 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפלורידה. 12 באוקטובר 2023/רויטרס

טראמפ אמר הלילה כי נתניהו והמודיעין הישראלי כשלו כשלא ידעו על מתקפת הפתע של החמאס. "נתניהו וישראל לא היו מוכנים - אלפי אנשים ידעו על המתקפה הזו ונתנו לה לחמוק", אמר בנאומו בעצרת בחירות בפלורידה. עם זאת, טראמפ שמרבה לצייר עצמו כבעל ברית נאמן של ישראל, נשבע כי הוא יתמוך באופן מלא במדינה במלחמתה מול החמאס.

טראמפ המשיך לתקוף את נתניהו ואמר כי הוא לא סייע במבצע ההתנקשות בבכיר משמרות המהפכה קאסם סולימאני ב-2020. "לעולם לא אשכח שביבי נתניהו אכזב אותנו - זה היה נורא", אמר. "הוא ניסה לקחת על זה קרדיט אבל אנחנו עשינו את העבודה בעצמינו". טראמפ רמז בדבריו להידרדרות אפשרית של הלחימה בישראל ופתיחת חזית מול איראן - והבהיר כי על ישראל לגייס את כוחותיה במיידי ולהילחם. "המודיעין והדברים שהלכו לא טוב בשבועות האחרונים חייבים להתאפס על עצמם כי הם עלולים להילחם בכוחות גדולים מאוד", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצגת תוכנית המאה 28 בינואר 2020. רויטרס
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצגת תוכנית המאה 28 בינואר 2020/רויטרס

טראמפ גם האשים את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במלחמה הקטלנית וקשר את תיאוריית הקונספירציה מבחירות 2020 למתקפת הפתע של חמאס. "אף אחד לא היה חושב לפלוש לישראל אם הבחירות 'לא היו נגנבות'", אמר. הוא המשיך לעקוץ את ביידן וטען כי הוא אחראי גם לעימותים שפרצו בגבולה הצפוני של ישראל עם חיזבאללה - אותה כינה "ארגון טרור חכם מאוד".

לאחר מכן קרא נשיא ארצות הברית לשעבר לשר הביטחון יואב גלנט "הטיפש הזה" - וזאת על כך שהשני הזהיר את חיזבאללה שלא לתקוף את ישראל. עם זאת, מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי הוא מעולם לא אמר כן. "גלנט לא התייחס ולא התבטא בשום דרך למיוחס לו בפרסומים השונים, לפיהם 'הוא מקווה שחיזבאללה לא יתקפו אותנו מצפון' - מדובר בספקולציה מופרכת", נכתב בהודעתם. "שר הביטחון משוכנע ובטוח בכוחם של צה"ל וגופי הביטחון לפגוע בכל אויבנו, כפי שפועלים כעת נגד החמאס בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully